معرفی بهترین گوشی ها از نظر کیفیت عکس برداری

امروزه نه تنها خود تلفن های هوشمند در حال پیشرفت هستند، بلکه فناوری تلفن های هوشمند نیز نوآورانه و آینده نگرانه تر می شود. ما اخیراً شاهد تا شدن صفحه نمایش ها و نمایشگرهایی هستیم که به بازار عرضه شده اند، اما یکی از مواردی که نمی توان نادیده گرفت بازار گوشی های هوشمند است.

گوشی های برتر در زمینه دوربین

اگر به دنبال گوشی هوشمند جدیدی هستید که مجهز به دوربین فناوری پیشرفته باشد، در ادامه این پست نگاهی به 10 دوربین برتر گوشی های هوشمند بیندازید.

Samsung Galaxy Z Fold 3

Samsung Galaxy Z Fold 3

اگرچه Samsung Galaxy Z Fold 3 به تازگی وارد بازار شده است، اما در حال حاضر در میان  10 دوربین برتر تلفن های هوشمند قرار دارد. این دوربین دارای سنسورهای 12 مگاپیکسلی در قسمت پشتی آن است و طراحی تاشو به این معنی است که کاربران می توانند عکس هایی بدون تاری و بسیار با کیفیت بگیرند. این دوربین همچنین به کاربران امکان فیلمبرداری4K 60p  را می دهد.

Huawei P40 Pro

Huawei P40 Pro

Huawei P40 Pro یکی از بهترین دوربین های موجود در بازار را با قیمت مناسب دارد. این دستگاه از سیستم تصویربرداری برند Leica استفاده می کند و دارای دوربین اصلی 40 مگاپیکسل f/1.8 فوق عریض و دوربین تله فوتو 12 مگاپیکسلی است که دارای 5 برابر زوم اپتیکال یا 50 برابر زوم دیجیتال است. P40 Pro همچنین دارای سنسور زمان پرواز (ToF) مشابه Huawei Mate 40 Pro است.

Xiaomi Mi 11 Ultra

Huawei P40 Pro

Xiaomi Mi 11 Ultra دارای بزرگترین سنسور دوربین است که تا به حال در بازار استفاده شده است، تقریبا برابر 1 اینچی که در برخی از دوربین های کامپکت حرفه ای قابل مشاهده است. این تلفن هوشمند همچنین دارای سه دوربین عقب است که هر کدام حدود 50 مگاپیکسل هستند. این دستگاه که در کنار دوربین های عقب قرار دارد، صفحه دوم را نیز میزبانی می کند، بنابراین گرفتن عکس های سلفی و عکس های گروهی حتی ساده تر شده است.

OnePlus 9 Pro

OnePlus 9 Pro

OnePlus 9 Pro دارای بهترین فناوری دوربین است که این شرکت تا کنون منتشر کرده است. این دستگاه هوشمند در مجموع شامل چهار دوربین حیرت انگیز است که به اثبات دلیل بهترین دوربین OnePlus تا به امروز کمک می کند. این دوربین شامل یک دوربین اصلی 48 مگاپیکسلی f/1.8، یک دوربین تله 8 مگاپیکسلی f/2.4 با زوم اپتیکال 3.3 برابر، یک دوربین فوق عریض 50 مگاپیکسلی f/2.2 و یک دوربین تک رنگ 2 مگاپیکسلی است که برای تقویت تصاویر سیاه و سفید استفاده می شود.

iPhone 12  و iPhone 12 Mini

iPhone 12  و iPhone 12 Mini

اگرچه اندازه آیفون 12 و آیفون 12 مینی از نظر اندازه متفاوت است، اما هر دو دوربین و تجربه یکسانی را به کاربر ارائه می دهند. متأسفانه، هر دو مدل دوربین تله فوتو و اسکنر LiDAR را که با مدل های iPhone 12 Pro عرضه می شوند از دست می دهند، با این حال، آنها هنوز یک دوربین خوب با دوربین اصلی 12 مگاپیکسل f/1.6 و دوربین فوق عریض 12 مگاپیکسل f/2.2 در پشت ارائه می دهند.

Google Pixel 5

Google Pixel 5

اگرچه Google Pixel 5 فاقد دوربین تله فوتو است، مانند بسیاری دیگر از این لیست، هنوز دارای یک دوربین عالی با قیمت بسیار مناسب است. پیکسل 5 دارای یک دوربین اصلی 12.2 مگاپیکسل f/1.7 و یک دوربین فوق عریض 16 مگاپیکسل f.2.2 و همچنین قابلیت ویرایش بسیار خوب مانند ویژگی Portrait Light است که چهره و سوژه ها را روشن می کند و همچنین برخی ابزارهای ویرایش بسیار قدرتمند.

Samsung Galaxy Note 20 Ultra

Samsung Galaxy Note 20 Ultra

Samsung Galaxy Note 20 Ultra دو دوربین فوق العاده با ویژگی های فوق العاده به کاربران ارائه می دهد. دوربین اصلی 108 مگاپیکسل f/1.8 با لنز فوق عریض 12 مگاپیکسل f/2.2 است. دیگر دوربین تله فوتو دارای دوربین 12 مگاپیکسل f/3.0 با زوم اپتیکال 5 برابر و زوم دیجیتال 50 برابری است. این دوربین دارای ویژگی هایی مانند حالت تک عکس(Single Take Mode) است که در آن می توان چندین عکس و فیلم را همزمان با استفاده از لنزهای مختلف و فیلمبرداری با فیلم 8K گرفت.

Huawei Mate 40 Pro

Huawei Mate 40 Pro

Huawei Mate 40 Pro از سه دوربین مختلف پشتیبانی می کند و برای افرادی که مایل به داشتن یک تلفن هوشمند با دوربین عالی هستند، یک انتخاب عالی است. دارای یک دوربین اصلی با 50 مگاپیکسل f/1.9، یک دوربین پریسکوپ با 12 مگاپیکسل f/3.4 و زوم اپتیکال 5 برابر و در نهایت یک دوربین فوق عریض با 20 مگاپیکسلf/1.8 . در Huawei Mate 40 Pro نه تنها دوربین های پشتی خوب هستند، بلکه فناوری جلو نیز عالی است، با دوربین 13 مگاپیکسل f/2.4 و سنسور زمان پرواز(ToF)  برای تشخیص عمق.

iPhone 12 Pro Max  

iPhone 12 Pro Max  

iPhone 12 Pro Max یکی از بهترین دوربین های iPhone تا به امروز دارد. دوربین اصلی آن 12 مگاپیکسل f/1.6 و یک دوربین تله فوتو 12 مگاپیکسل f/2.2 است که دارای زوم اپتیکال 2.5 برابر است. همچنین مجهز به اسکنر LiDAR است که کاربر را قادر می سازد تا عکس های حالت شب را بگیرد. دوربین 12 پرو مکس همچنین به شما امکان می دهد 0.5 برابر زوم کنید و منطقه فوکوس را بزرگتر کنید که برای عکاسی پرتره منظره مناسب است.

Samsung S21 Ultra

Samsung S21 Ultra

دوربین سامسونگ Ultra S21 پس از ناامید شدن کاربران از دوربین سابق سامسونگ S20 Ultra، مطمئناً مورد توجه قرار گرفته است. دوربین S21 با دوربین اصلی 108 مگاپیکسل f/1.8، لنز فوق عریض 12 مگاپیکسل f/2.2 و دو دوربین تله فوتو، بسیار عالی است. هر دو دوربین 10 مگاپیکسل هستند و در حالی که یکی فقط 3 برابر زوم اپتیکال را امکان پذیر می کند، دوربین دیگر 10 برابر زوم اپتیکال را امکان پذیر می کند.