ساندویچ پانل های سردخانه ای و الزامات خرید

بیش‌تر ساندویچ پانل‌های موجود در بازار با فوم پلی‌اورتان PUR و غلاف فلزی در دو طرف عایق‌بندی شده‌اند. همچنین اخیراً، فوم پلی‌ایزوسیانورات PIR به طور گسترده‌ای گسترش یافته است. این دارای ویژگی‌های حرارتی مشابه فوم پلی‌ اورتان است، اما در عین حال درجه بالاتری از مقاومت در برابر آتش دارد. ساخت پارتیشن‌های نسوز از پانل‌های PIR امکان‌پذیر است.در این مقاله شما با مشخصات انتخاب ساندویچ پانل برای سردخانه ساخته شده از فوم پلی‌اورتان آشنا می‌شوید. 

برخی از تولید کنندگان پانل‌هایی با عایق پلی‌استایرن منبسط شده (EPS) ارائه می‌دهند که برای عایق حرارتی سردخانه‌ها نیز قابل قبول است، اما از آنجا که هدایت حرارتی فوم حدود 1.5 تا 2 برابر بیش‌تر است، بنابراینضخامت پانل باید حداقل 20 تا 30 درصد بیش‌تر از ساندویچ پنل‌های فوم پلی‌ اورتان باشد.

توجه داشته باشید که پشم معدنی؛ ساندویچ پانل بازالت که به طور گسترده‌ای در ساخت و ساز استفاده می‌شود، به دلیل جذب رطوبت بالا، برای عایق‌بندی حرارتی اتاق‌های برودتی و انجماد مناسب نیست. این امر منجر به از دست رفتن سریع خواص عایق حرارتی مواد به دلیل اشباع رطوبت می‌شود. علاوه بر این، ویژگی‌های عایق حرارتی پشم معدنی به طور قابل توجهی از فوم پلی‌اورتان کمتر است.

مواردی که باید هنگام خرید ساندویچ پانل به آنها توجه کنید

هنگام سفارش ساندویچ پانل عایق حرارت، به خاطر داشته باشید که با حجم کم خرید، پانل‌هایی با طول استاندارد به شما پیشنهاد می‌شود و بر این اساس، با در نظر گرفتن زباله‌های برش پانل برای سردخانه استفاده کنید. هنگام خرید پانل از چند صد متر مربع شما می‌توانید روی پانل‌های سفارشی در اندازه مورد نیاز خود حساب کنید، اما زمان تحویل بیش‌تر از خرید پانل‌های آماده از یک انبار خواهد بود.

ساندویچ پانل

 ضخامت پانل

هنگام انتخاب ضخامت پانل، مهم است که چندین پارامتر را در نظر بگیرید:

  • اختلاف دما؛ حداکثر دلتا ممکن بین دمای داخل و خارج سردخانه در حین کار
  • رطوبت داخلی در اتاق‌هایی با رطوبت بالا؛ ضخامت عایق حرارتی نیز باید افزایش یابد تا از تراکم سطح پانل جلوگیری شود.
  • وجود یا عدم تابش خورشید؛ یعنی نور مستقیم خورشید، مانند تأسیسات در فضای باز، یا نور مستقیم خورشید از طریق یک پنجره داخلی

 

یک متخصص، با در نظر گرفتن چندین پارامتر دیگر، می‌تواند محاسبه دقیق ضخامت پانل مورد نیاز برای سردخانه را انجام دهد اما برای موارد معمولی و معمول ذخیره محصولات در یک رستوران یا فروشگاه، می‌توانید روی توصیه‌های زیر تمرکز کنید:

  • پانل 80 میلی‌متر برای ذخیره سازی سرد کافی است. (محدوده ذخیره سازی دمای متوسط 5- تا 10+ درجه سانتی‌گراد)
  • پانل 100 میلی‌متر برای فریزر(محدوده ذخیره‌سازی دمای پایین 15- تا 20- درجه سانتی‌گراد)

 

لطفاً توجه داشته باشید: در مناطق گرم حدود 20 تا 50 درصد به ضخامت بیش‌تری از عایق نیاز است.

همان طور که قبلاً در بالا اشاره کردیم، برای عایق حرارتی ساخته شده از پلاستیک فوم، شرایط عملیاتی غیر استاندارد و همچنین برای اتاق‌های انجماد، ضخامت عایق حرارتی بیش‌تری مورد نیاز است. در این موارد، برای انتخاب ضخامت ساندویچ پانل، توصیه می‌شود که با شرکت‌های برودتی تخصصی فروش سردخانه یا ساندویچ پانل تماس بگیرید.

نوع و ضخامت غلاف فلزی

برای کاهش هزینه‌های تولید، مطابق با خواسته‌های مصرف‌کنندگان، تولیدکنندگان پانل‌هایی با انواع مختلف روکش و ضخامت فلزی ارائه می‌دهند. اگر قیمت هنگام انتخاب برای شما در اولویت است، می‌توانید غلاف فلزی با ضخامت 0.5 میلی متر را انتخاب کنید. تولیدکنندگان حتی کمتر هم عرضه می‌کنند، اما در نتیجه چنین محصولاتی از استحکام کمتری برخوردار هستند و در هنگام نصب و راه‌اندازی فرورفتگی به راحتی روی آنها ظاهر می‌شود. علاوه بر این، پانل‌های سقفی می‌توانند خم شوند. ضخامت خوب برای "کار" با پانل‌ در هنگام نصب و کار طولانی‌ مدت ضخامت فلز 0.55 تا 0.7 میلی متر است. برخی از آنها، معمولاً تولیدکنندگان خارجی، پانل‌هایی با ضخامت 0.8 میلی‌متر ارائه می‌دهند، اما در نتیجه، آنها به طور محسوسی گران‌تر از متوسط قیمت موجود در بازر هستند.

ساخت سردخانه

علاوه بر این، قیمت پانل‌های PPU به کیفیت فلز بستگی دارد. تمام پانل‌ها از غلاف گالولانیزه با رنگ‌ها و لاک‌های مختلف، پلاستیک‌سازی و انواع دیگر پوشش‌ها ساخته شده‌اند که مقاومت در برابر خوردگی و عمر مفید مواد به آنها بستگی دارد.

هنگام خرید و مقایسه قیمت از تولیدکنندگان مختلف، ضخامت فلز و نوع پوشش پانل را بررسی کنید تا انتخاب آگانه‌ای داشته باشید. برای صرفه‌جویی بیش‌تر، می‌توانید پانل‌های فولادی بدون رنگ گالوانیزه با غلاف فلزی خریداری کنید. با این حال، این فقط برای روکش خارجی قابل قبول است و فقط برای نصب در داخل اتاق‌های خشک، صفحه داخلی پانل باید لزوماً دارای یک پوشش محافظ باشد، زیرا به طور معمول رطوبت در سردخانه حداقل 70 درصد است. این گزینه صرفه‌جویی بیش‌تر برای پوشاندن یک سردخانه کوچک با ساندویچ پانل مناسب است. با این وجود، میزان پس‌انداز ناچیز خواهد بود.

کیفیت عایق حرارتی

همان‌طور که قبلاً اشاره کردیم اکثریت قریب به اتفاق ساندویچ پانل برای سردخانه‌ها، و انبارها از عایق حرارتی ساخته شده است. آنها از فوم پلی‌اورتان یا ماده جدید پلی‌ایزوسیانورات که دارای درجه مقاوت در برابر آتش بالایی است استفاه می‌کنند.

کیفیت عایق حرارتی را می‌توان با مشخصه هدایت حرارتی آن تعیین کرد که در حدود 0.019 تا 0.025 W*K/m برای pur در نوسان است. بر این اساس، هر چه این رقم کمتر باشد، عایق حرارتی بهتر است. برای مقایسه، یک ماده ارزان‌تر، عایق پلی‌استایرن منبسط شده (EPS)، دارای هدایت حرارتی 0.038W*K/m است.

ساختار فوم پلی‌اورتان باید متخلخل، یکنواخت در کل حجم صفحه بدون حباب هوا باشد.

مشخصات کیفی لایه عایق حرارتی، توصیه می‌شود هنگام خرید جذب رطوبت، مقاومت در برابر بارهای مکانیکی و سایر موارد به آنها توجه کنید، که می‌توانید با درخواست گزارش آزمایش از تولیدکننده محصول یا فروشنده‌ وی، آنها را بیان کنید.

هنگام نصب یک اتاق کوچک ممکن است این پارامترها چندان مهم نباشد، اما هنگام سفارش یک سردخانه بالای 100 متر مکعب و حتی بیش‌تر از آن هنگام ساخت سردخانه منطقی است که با دقت به انتخاب ساندویچ پانل‌ها بپردازید.



clickMe برای سفارش تبلیغات کلیک کنید...