تاثیر تجهیزات سکوی بارگیری بر افزایش امنیت غذایی

تولیدکنندگان و توزیع‌کنندگان مواد غذایی و آشامیدنی برای بقا در یک بازار کاملاً رقابتی به حفظ بهداشت، کنترل محیط زیست و آب‌بندی تجهیزات اسکله متکی هستند. در این عملیات اغلب چندین شیفت با چرخه بارگیری فوق العاده زیاد اجرا می‌شود و نیاز به تجهیزاتی دارد که بتواند در برابر افزایش نگرانی از بیماری‌های ناشی از مسمومیت غذایی، مواد حساسیت‌زا و آلودگی مقاومت کند.اکنون که تمرکز بر روی ایمنی و نگهداری کالا بیشتر به پیشگیری مربوط است تا واکنش، مدیران زنجیره تأمین با دقت به تجهیزاتی که هر روز برای عملیات بارگیری استفاده می‌کنند، توجه می‌کنند.

انواع سکوه بارگیری

یکی از بهترین راه‌هایی که امکانات مناسب می‌تواند از آلودگی مربوط به مواد غذایی جلوگیری کند، استفاده از تجهیزات اسکله مناسب است که می‌تواند ایمنی و عملکرد را بهبود دهد. با وجود اینکه بیشتر آلودگی‌ها در داخل تاسیسات صورت می‌گیرد، بهترین مکان برای شروع پیشگیری استفاده از تاسیسات مناسب در حوض بارگیری است.

سیستم بازدارنده خودرو

سیستم بازدارنده خودرو (Vehicle Restraints)

یکی از راه‌های جلوگیری از آلودگی مربوط به مواد غذایی و تازه نگه داشتن محصولات با استفاده از سیستم بازدارنده خودرو که برای جلوگیری از دور شدن تریلر از اسکله بارگیری انبار طراحی شده است. این خروج نابهنگام درز مهر و موم را شکسته و باعث ایجاد شکاف در امتداد درب اسکله و سطح آن و ورود آفات، گرد و خاک و آلودگی‌ها به داخل تاسیسات می‌شود.سیستم‌های بازدارنده خودرو در دو مدل مکانیکی و مجهز به موتور،دارای فناوری منحصر به فرد، حداقل نیاز به تعمیر و نگهداری و کارایی آسان از حرکت نابهنگام تریلر جلوگیری می‌کند تا به حفظ مهر و موم محکم در حوض بارگیری کمک کند.

هم‌سطح کننده بارانداز (Dock Levelers):

هم‌سطح کننده بارانداز بخش اصلی تجهیزات است که داخل یک مرکز یا انبار را به قسمت پشت تریلر متصل می‌کند. استفاده از هم‌سطح کننده‌ای که مهر و موم محکم داشته باشد و باعث حفاظت کارآمد محیط انبار از آلودگی شود، بیش از هر زمان دیگری مهم است. داک لولرهای عمودی  (Vertical storing dock levelers)و داک لولرهای پنوماتیکی (air-powered dock levelers) از نظر کنترل‌های محیطی متفاوت هستند.داک لولر های عمودی مستقیماً بر روی کف سکوی بارگیری سوار می‌شوند و همراه با درب‌های اسکله عایق‌بندی‌شده از آلودگی مواد غذایی جلوگیری می‌کنند و برخلاف داک لولرهای معمولی، نفوذ هوا و نور اطراف محیط را از بین می‌برند و خطر فساد و آلودگی را كاهش می‌دهند.

چادر بارگیری

درزگیر سکو (Dock Seals) و چادر بارگیری (Dock Shelters):

این تجهیزات در هنگام حمل و نقل مواد غذایی فاسدشدنی تأثیر بسیار مثبتی دارند زیرا به لطف مهر و موم محکم موجود در آنها، به حفظ کیفیت محصولات در بین بارگیری و تخلیه کمک می‌کند. درزگیرهای سکو مانعی موثر در برابر آلودگی‌ها ایجاد می‌کنند تا سکوهای بارگیری را ایمن و کارآمد نگه دارند. این تجهیزات آب‌بندی مثبتی بین محیط داخلی و خارجی فراهم می‌کنند که از ورود آفات به داخل تاسیسات جلوگیری می‌کنند.



clickMe برای سفارش تبلیغات کلیک کنید...