مزایای سیستم مدیریت انبار روش های بهبود کارایی

مزایای WMS بسیار بیشتر از مضرات سیستم مدیریت انبار است. در حقیقت، تنها نکته منفی که یک مدیر انبار در مورد نرم افزار WMS مشاهده می‌کند، زمان پیاده‌سازی و یادگیری آن است. اپراتورهای باتجربه هزینه خرید و هزینه‌های نصب را در مقابل بازده سرمایه‌گذاری خود ارزیابی می‌کنند و به سرعت متوجه مزایای سیستم مدیریت انبار و اهمیت آن خواهند شد. مانند همه تصمیمات تجاری، مالکان باید قبل از خرید نرم افزار مناسب، مزایا و معایب سیستم مدیریت انبار را بررسی کنند. لیست مزایا طولانی است. در ادامه برخی از مزایای اصلی سیستم مدیریت انبار ذکر شده است:

افزایش کارایی: پس از نصب WMS مناسب و سازگار و عبور از منحنی یادگیری، هر مرکز انباری افزایش کارایی در خرید، جابجایی و ذخیره‌سازی کالاها را تجربه خواهد کرد. این بهبود کارایی باعث کاهش زمان توان مصرفی و کاهش خطاهای کاربری می‌شود. به نوبه خود، این کارایی از طریق کاهش هزینه‌ها، افزایش نوآوری و افزایش رضایت به مشتری منتقل می‌شود.

صرفه جویی در فضا: WMS کاربردی با تجزیه و تحلیل و بهینه سازی بهترین مکان برای هر محصول موجود، به اپراتورها کمک می‌کند تا فضای قابل استفاده را به حداکثر برسانند. با استفاده از سیستم مدیریت انبار نسبت کالا به فضا به طرز چشمگیری افزایش می‌یابد.

مزایای سیستم مدیریت انبار

موجودی لحظه‌ای (JIT): یکی از مهمترین فاکتورهای بهره‌وری در انبار، مدیریت موجودی در لحظه است. این مفهوم شامل ورود و خروج دقیق محصولاتی مورد نیاز است تا زمان ذخیره‌سازی به حداقل برسد. یک سیستم مدیریت خوب انبار موجودی در لحظه را بسیار دقیقتر از آنچه یک سیستم دستی کنترل می‌کند، کنترل می‌کند.

بهبود مستمر: سیستم‌های مدیریت انبار ابزاری عالی برای کمک به مدیران در بهبود مستمر عملکردهای کاری خود هستند. از آنجا که نرم‌افزارهای پیشرفته تمام تحرکات موجودی کالا را ردیابی و محاسبه می‌کنند، بازخورد ارزنده‌ای برای کمک به بهبود عملکردهای تجاری ارائه می‌دهند. همه مدیران برجسته انبار برای بهبود مستمر تلاش می‌کنند و برای رسیدن به این هدف به نرم‌افزار WMS خود اعتماد می‌کنند.

مدیریت صورتحساب پیشرفته: برنامه‌های WMS پیشرفته دارای فاکتورهای تلفیقی هستند که سفارشات را با صورتحساب لازم و مورد نیاز هماهنگ می‌کنند. این عملکرد سیستم به جای تأخیر در صدرو صورتحساب، امکان مدیریت صورتحساب مبتنی بر فعالیت را فراهم می‌کند. اکثر نرم‌افزارهای پیشرفته و پیچیده WMS با سیستم عامل تجارت الکترونیکی و B2B ادغام می‌شوند.

سازماندهی کارآمد: کار بدنی معمولاً مهمترین هزینه سربار در هر کسب و کاری است و در صنعنت انبار نیز به همین صورت است. سرمایه‌گذاری در سیستم WMS با کمک به کارمندان در کارهای روزمره، به سرعت به مقدار قابل توجهی از میزان کار بدنی می‌کاهد.

بهبود روحیه کارمندان: تردیدی نیست که کارگران کارآمد، افراد راضی هستند. WMS با افزایش کارایی، روحیه کارمندان را بهبود می‌بخشد. کارگران در یک سیستم اتوماتیک که حدس و خطاهای انسانی اجتناب ناپذیر را برطرف می‌کند، خوشحال‌ترند.

افزایش رضایت مشتری: برای موفقیت یک شرکت انبار داشتن مشتری راضی مؤثرترین راهکار است. کسب و کارهایی با WMS خودکار کارایی و صرفه‌جویی در هزینه‌های خود را به مشتریان خود منتقل می‌کنند. این امر افزایش تعداد مشتریان بصورت مکرر و روابط طولانی مدت می‌شود.

نقطه پایان بهتر: هر تجارت انبار نیاز به بازگشت سود دارد. کسب و نگهداری پول برای سلامت و ثبات مالی یک شرکت حیاتی است. سرمایه‌گذاری در نرم افزار مدیریت انبار به وضوح به بقای طولانی مدت یک شرکت کمک می‌کند. تمام مزایای فوق به یک نتیجه نهایی تبدیل می‌شود.

مزایای سیستم مدیریت انبار

سیستم مدیریت انبار چگونه کار می‌کند؟

مهم نیست که عملکرد داخلی سیستم مدیریت انبار چقدر ساده یا پیچیده باشد، همه آنها یک سرویس ضروری را انجام می‌دهند: ایجاد یک پایگاه داده اصلی که اطلاعات مفید در مورد کالاها را بازگرداند. داده‌های کلیدی شامل اطلاعات حیاتی در مورد فرآیندهای جریان موجودی است.

نرم افزار WMS با تقسیم این اطلاعات به این سه فرآیند جریان موجودی جداگانه کار می‌کند:

دریافت و ارسال: سیستم‌های مدیریت انبار موثر کلیه جنبه‌های دریافت و ارسال محصولات را ردیابی و ثبت می‌کنند. WMS این کار را با مدیریت نقاط داده مرتبط با شناسه محصول مانند SKU، بارکد یا شناسه فرکانس رادیویی (RFIDs) انجام می‌دهند. یک سیستم مدیریت به طور مداوم میداند که چه زمانی کالاها می‌آیند و چه زمانی باید عزیمت کنند.

ذخیره سازی موجودی: یک WMS دقیقاً می‌داند چه کالاهایی در انبار موجود است و دقیقاً در کجا قرار دارد. این اطلاعات درلحظه است و سیستم با نظارت بر شرایط ذخیره‌سازی از جمله ظرفیت فعلی کار می‌کند. نرم افزار سیستم مدیریت انبار هنگام افزایش یا کاهش ظرفیت، به اپراتورها هشدار می‌دهد. WMS کاملاً یکپارچه به طور خودکار نوسانات اضافی یا کاهش یافته موجودی را جبران می‌کند.

بررسی و چیدن کالاها: سیستم مدیریت انبار ابزاری بی‌بدیل برای چیدن و جابجایی محصولات موجود است. WMS مؤثر در کل فرآیندهای تأسیسات، از جمله انصراف، سفارشات تولید، حرکت داخلی، فعالیتهای خروجی و نیازهای مجدد موجودی کار می‌کند.

سیستم های مدیریت انبار نیز بر اساس اصل "بهترین روش‌ها" کار می کنند. این بدان معناست که این نرم‌افزار کارآمدترین و مؤثرترین روش مدیریت موجودی را شناسایی و پیشنهاد می‌کند. در تعریف بهترین روش‌ها، کارآمد به معنای استفاده از کمترین تلاش و موثر به گرفتن بهترین نتیجه یا روش انجام یک کار است. برای اپراتور، یک سیستم مدیریت انبار با ارائه نتایج سریعتر، آسان‌تر و ارزان تر کار می‌کند.



clickMe برای سفارش تبلیغات کلیک کنید...