چگونه چالش های نظارت بر انبار سردخانه را با اینترنت اشیا حل کنید؟

اینترنت اشیا

کالاهای فاسد شدنی تقریباً توسط همه افراد به صورت روزانه مصرف می شود. این محصولات شامل میوه ها، سبزیجات، لبنیات، گوشت و مرغ، مواد غذایی تازه، غذاهای منجمد، غذاهای دریایی و حتی محصولات دارویی است. از آنجایی که این کالاها به دما حساس هستند و زمان نگهداری آن ها از چند روز تا چند سال متغیر است، این اقلام در اتاق هایی با دمای کنترل شده نگهداری می شوند. این کار برای اطمینان از ایمنی و کیفیت آن ها ضروری است. علاوه بر این، مهم است که اطمینان حاصل شود که دمای اتاق هرگز نباید از دمای مطلوب تجاوز کند.

صنایعی که با کالاهای فاسد شدنی سروکار دارند، ده ها سال است که از امکانات سردخانه استفاده می کنند. این تاسیسات نیاز به نظارت حیاتی و همچنین کنترل دما و رطوبت دارند. نظارت بر این امکانات کار ساده ای نبوده است، اما ظهور فناوری های جدید آن را کاملا راحت کرده است.

چگونه چالش های نظارت بر انبار سردخانه با اینترنت اشیا را حل کنیم

ابزار دقیق تاسیسات سردخانه خود با یک راه حل نظارت بر ذخیره سازی سرد مجهز به اینترنت اشیا به شما کمک می کند تا شرایط داخل تاسیسات را به طور منظم ثبت، نظارت و حفظ کنید.

سردچال،معرفی سردخانه ها و کسب و کارهای مرتبط

اگر کسب و کار شما نیز در این زمینه است، می توانید با سردچال بیشتر دیده شوید و خدمات خود را با ثبت آگهی در سردچال، به سردخانه دار ها معرفی کنید، پس هم اکنون عضو باشگاه مشتریان سردچال شوید و از خدمات سردچال جهت پیشرفت و سود آوری در کسب و کار خود بهره مند شوید.

آیا چالش‌هایی در نظارت بر انبار سرد وجود دارد؟

نیاز به نگهداری محصولات مختلف

محصولات مختلفی که در بخش‌های مختلف یک مرکز نگهداری می‌شوند، برای جلوگیری از فساد و افزایش ماندگاری آن، نیاز به حفظ دمای خاص دارند. همراه با نظارت مستمر، هر زمان که انحراف تشخیص داده شد، باید بلافاصله تنظیمات را انجام داد زیرا تغییرات آب و هوا و نوسانات دما بر محیط تاثیر می گذارد و می تواند اثرات نامطلوبی بر روی موجودی سردخانه داشته باشد.

چگونه چالش های نظارت بر انبار سردخانه با اینترنت اشیا را حل کنیم

به شدت به استانداردهای صنعت و انطباق پایبند باشید

انطباق‌های مقرراتی خاصی وجود دارد که تولیدکنندگان، عمده‌ فروشان و خرده‌ فروشان باید آن‌ها را رعایت کنند که برای آن‌ها باید داده‌ها را به صورت دوره‌ای ثبت کنند و اطمینان حاصل کنند که اقلام تحت شرایط مشخص نگهداری می‌شوند.

مشکل در ردیابی محصولات و قفسه های برچسب گذاری

با توجه به بزرگی انبارها، ردیابی محصولات آسان نیست. این امر مکان یابی محصولات و جابجایی سریع آن ها را در انبار و نظارت بر تغییرات رخ داده در این کالاها  را دشوار می کند.

اینترنت اشیا و هوش مصنوعی (AI) نحوه تعامل دستگاه ها با یکدیگر را تغییر می دهد. قابلیت‌های مستقلی که این فناوری‌ها دارند، به حذف دخالت انسان کمک می‌کند.

مشکل در ردیابی محصولات و قفسه های برچسب گذاری

مزایای پیاده سازی راه حل های اینترنت اشیا برای تاسیسات سردخانه

نظارت در زمان واقعی

پیاده‌سازی راه‌حل اینترنت اشیا برای تأسیسات ذخیره‌سازی سرد به نظارت بر پارامترهای لازم کمک می‌کند و زمانی که انحراف از مقادیر از پیش تعیین‌شده رخ می‌دهد، آن ها را تنظیم می‌کند. این کار به جلوگیری از فساد مواد غذایی کمک می کند. این راه حل همچنین هشدارها را از طریق پیامک و ایمیل هر زمان که یک ناهنجاری شناسایی شود ارسال می کند. از این رو، حفظ آیتم و حفظ انطباق با مقررات آسان می شود.

ایمنی کارکنان و موجودی انبار

سنسورهای هوشمند اینترنت اشیا هر زمان که نقص سیستم را تشخیص دهند به شما هشدار ارسال می کنند. که به شما کمک می کند تا به عوامل مخاطره آمیز در زمان واقعی رسیدگی کنید و به شما امکان می دهد برای جلوگیری از یک فاجعه اقدام فوری انجام دهید. سیستم‌های مجهز به اینترنت اشیا، یک رکورد دقیق از هر فعالیت را برای بهبود امنیت تأسیسات ذخیره‌سازی سرد نگهداری می‌کنند.

مدیریت موجودی به خوبی سازماندهی شده است

یک سیستم مدیریت ذخیره سازی سرد شما را از فضاهای خالی در سردخانه برای استفاده بهینه از آن مطلع می کند. همچنین، حسگرهای اینترنت اشیا داده‌ها را جمع‌آوری می‌کنند و مقدار دارایی‌ها و سایر موارد را ثبت می‌کنند تا در صورت شناسایی هرگونه مورد غیرعادی مشکوک به سرقت، هشدار ارسال کنند. نه تنها این، بلکه سیستم همچنین هشدارهایی را در مورد انقضای یک محصول ارسال می کند تا مطمئن شود که آن محصول برای فروش به موقع خارج شده است.

چگونه چالش های نظارت بر انبار سردخانه با اینترنت اشیا را حل کنیم

دخالت انسان را به حداقل می رساند

یک راه حل نظارتی مجهز به اینترنت اشیا چندین فرآیند را در تاسیسات سردخانه شما به طور خودکار انجام می دهد و تضمین می کند که مجبور نیستید تعداد زیادی از کارکنان را برای انبار کردن و ارسال کالا درگیر کنید.

نظارت بر دمای انبار سرد

راه حل نظارت بر دما برای صنایعی که با کالاهای حساس به دما و فاسد شدنی سروکار دارند، مفید است. علاوه بر این، این راه حل به حفظ دمای کالا در زنجیره سرد نیز کمک می کند.

یک راه حل نظارت بر دمای ذخیره سازی سرد شامل ترموستات ها و حسگرهایی است که به طور مداوم دمای یک سیستم بسته را اندازه گیری می کنند، داده ها را ضبط می کنند و از طریق یک شبکه به یک پلت فرم متمرکز ارسال می کنند. این کار به مدیر تدارکات کمک می کند تا محموله را از راه دور نظارت کند و از حفظ دمای مطلوب اطمینان حاصل کند.

اجرای یک راه حل نظارت بر دمای ذخیره سازی سرد برای اقلام فاسد شدنی حساس به آب و هوا مفید است. راه حل انبار هوشمند به راحتی قابل استفاده است، استفاده از آن راحت است و تضمین می کند که کیفیت کالا در انبار و حمل و نقل کاهش نمی یابد.

راه حل نظارت بر ذخیره سازی سرد برای موارد زیر بسیار سودمند خواهد بود:

  • صنعت کشاورزی
  • بانک های خون
  • صنعت غذا و نوشیدنی
  • صنعت بهداشت و درمان
  • تاسیسات دارویی
  • رستوران های زنجیره ای
  • تاسیسات تولید مواد غذایی
  • موسسات آموزشی که به دانش آموزان غذا می دهند و غیره.

حرف آخر

در مجموع، اجرای یک سیستم نظارت بر ذخیره سازی سرد مبتنی بر اینترنت اشیا منجر به استفاده بهینه از فضا و منابع می شود. این کار به ردیابی الگوی استفاده و مصرف برق دستگاه ها، به حداقل رساندن هدر رفت، تشخیص ناهنجاری های داخل تأسیسات و نظارت و کنترل شدت نور مطابق با تغییرات نور روز کمک می کند. یک راه حل نظارتی مجهز به اینترنت اشیا ارزش فوق العاده ای برای کسب و کارها به ارمغان می آورد و سودآوری را افزایش می دهد.



clickMe برای سفارش تبلیغات کلیک کنید...