چگونه می‌توان پیشگیری از وقوع حوادث را در انبار در اولویت قرار داد؟

کارگران انبار شما به قطعا با ماشین آلات مختلفی در انبار برای حمل و نقل و اداره امور در سراسر انبار کار می کنند. پیشگیری از وقایع در واقع جلوگیری از تصادف یا آسیب رسیدن به کارمندان در حین کار با تجهیزات است. در ادامه به برخی از بهترین دستورالعمل‌های ایمنی انبار برای پیشگیری از حوادث می‌پردازیم.

چگونه می‌توان پیشگیری از وقوع حوادث را در انبار در اولویت قرار داد؟

آگاهی از نقاط کور: وقتی اپراتورها با ماشین‌های سنگین در انبار حرکت می‌کنند، ممکن است هنگام رانندگی نقاط کور داشته باشند. برای اطمینان از اینکه این موارد منجر به تصادف نمی‌شوند، لازم است این نقاط کور بررسی و رفع گردند تا به راننده کمک شود به راحتی در انبار حرکت کند. علاوه بر این، در مورد نقاط کور دستگاه با سایر کارگران ارتباط برقرار کنید و از آنها بخواهید قبل از اینکه به تجهیزات نزدیک شوند با راننده تماس چشمی برقرار کنند.

ارتباطات را بهبود ببخشید: هر کارگری که از ماشین آلات استفاده می‌کند باید بداند که باید با کارمندان شاغل در اطراف خود ارتباط برقرار کند. رادیوها و بیسیم‌های دستی دوطرفه می‌توانند ارتباطات را بهبود بخشند تا کارگران در مسیر ماشین‌آلات قرار نگیرند و آسیب نبینند.

تجهیزات را با رعایت ایمنی تخلیه و بارگیری کنید: هنگام بارگیری یا تخلیه تجهیزات، اطمینان حاصل کنید که ماشین‌آلات در سطح زمین قرار دارند تا خطر سر خوردن آن از سطح شیب‌دار یا غلتیدن آن کاهش یابد. پاکسازی منطقه و استفاده از یک spotter برای هدایت دیگران از منطقه تخلیه نیز می‌تواند مفید باشد.

خطرات را شناسایی کنید: قبل از اینکه اپراتورها حمل وسیله‌ای بزرگ و سنگین با ماشین‌آلات را شروع کنند، باید از هرگونه انسداد روی زمین یا خطرات بالایی که یک ماشین بزرگتر می‌تواند با آن برخورد کند، آگاه باشند. با شناسایی این خطرات، کارگران شما می‌توانند بدانند که در چه مسیری باید گام بردارند و در کجا باید بیشتر مراقب باشند.

چگونه می‌توان پیشگیری از وقوع حوادث را در انبار در اولویت قرار داد؟

نظارت بر محدودیت بار: اگر دستگاهی موادی را بلند می‌کند، اپراتورها باید از محدودیت بار تجهیزات آگاه باشند. محدودیت بار به اپراتورها هشدار می‌دهد که تجهیزات چه وزن بار را با ایمنی می‌تواند حمل کنند. وزن بار هرگز نباید از این مقدار بیشتر شود، زیرا می‌تواند باعث شکسته شدن دستگاه و ریزش مواد شود و احتمالاً به کارگران دیگر آسیب برساند.

کمربند ایمنی ببندید: یکی از روش‌های ساده برای جلوگیری از حوادث این است که هنگام استفاده از ماشین آلات از کمربند ایمنی استفاده شود. در یک حادثه، کمربند ایمنی می‌تواند از آسیب‌دیدگی شدید جلوگیری کند، خصوصاً در صورت واژگونی.

با رعایت موارد ایمنی وارد ماشین‌ها شوید و از آنها خارج شوید: اگر کارگران این کار را به درستی انجام ندهند، ممکن است هنگام ورود یا خروج از کابین تجهیزات آسیب ببینند. انبارها نباید به اپراتورها اجازه دهند تا از داخل کابین بیرون بپرند و باید هرگونه پله یا دستگیره آسیب دیده را سریع ترمیم کنند.

انجام بازرسی‌های منظم: هر روز اپراتورها باید سریع وسایلی را که می‌خواهند استفاده کنند بررسی کنند. تهیه یک چک لیست بازرسی برای اطمینان از اینکه آنها بررسی‌های مناسب را انجام می‌دهند، اغلب مؤثر است. در صورت مشاهده خسارت، اپراتورها باید قبل از کار با ماشینآلات، به کارکنان نگهداری انبار گزارش دهند.

قبل از تعمیر و نگهداری ماشین‌آلات را قفل و برچسب بزنید: وقتی قطعه‌ای از تجهیزات فاقد امنیت باشد یا به طور نادرست خاموش شده باشد، موتور می‌تواند انرژی ذخیره شده را در هنگام انجام تعمیر و نگهداری آزاد کند و منجر به آسیب دیدگی شود. قفل کردن و برچسب زدن قسمتهای مختلف دستگاه می‌تواند از خطرات جلوگیری کند.



clickMe برای سفارش تبلیغات کلیک کنید...