نوآوری و تکنیک های جدید برای کنترل دمای سردخانه

افزایش دید به عملیات سردخانه ها هزینه ها را کاهش می دهد و به مشتریان اطمینان می دهد که در آینده محصولات آنها با خیال راحت در "انبار سردخانه هوشمند" قرن 21 ذخیره می شوند.برای شرکت های لجستیک شخص ثالث (3PL )که مواد غذایی و نوشیدنی ها را ذخیره می کنند، کنترل دما در سردخانه ها برای اطمینان از کیفیت محصول برای مشتریان آنها وابسته به شهرت برند ضروری است. مدیریت نامناسب دما می تواند توافقنامه های سطح خدمات و مشارکت های طولانی مدت با مشتریان سردخانه را به خطر بیندازد و قراردادهای چند میلیاردی را به خطر بیندازد. اگرچه از دست دادن محصول نادر است، 3PL ها همیشه باید مراقب حفظ کیفیت محصولات مشتریان خود باشند.حفظ کنترل دما در فضای غذا و نوشیدنی طی چند سال گذشته به طور قابل توجهی تکامل یافته است و فناوری جدیدی در حال ظهور است که خنک سازی هوشمندانه را به واقعیت تبدیل می کند. نوآوری باعث صرفه جویی در هزینه سردخانه ها، کاهش ردپای کربن در این بخش می شود و به مشتریان در زمان واقعی توافقنامه های سطح خدمات خود را نشان می دهد.

انبار سردخانه

کنترل دمای سردخانه

در بسیاری از انبارهای 3PL در سراسر جهان، دمای محیط از لحاظ تاریخی از طریق فرآیندهای دستی یا ثبت کننده داده های محلی (متصل به ابر) ردیابی نشده است. اخیراً سنسورهای سیمی و بی سیم برای افزایش یا جایگزینی ابزارها و فرایندهای دست و پا گیر قدیمی استفاده شده برای دهه ها پدیدار شده است.برای انجام کنترل های دستی دما، کارکنان سردخانه دما را در فواصل زمانی مشخص با دماسنج ثبت می کنند. هنگامی که کارکنان متوجه افزایش دما می شوند، این سفرها را به مدیریت گزارش می دهند. دماسنج ها می توانند اندازه گیری دقیق دما را انجام دهند. با این حال، آنها فقط یک عکس فوری به موقع ارائه می دهند، بر رونویسی انسان تکیه می کنند و گاهی اوقات به دلیل کالیبراسیون نادرست داده های اشتباه را ارائه می دهند. در پاسخ به مسائل ناشی از کنترل دما، سنسورهای دمای اتوماتیک و از راه دور اخیراً در عملیات انبارهای فناوری رایج شده است. فناوری اینترنت اشیاء (IoT) امکان مشاهده مداوم شرایط انبار محیط را برای کارکنان و مدیریت فراهم می کند. راه حل های سنسور به صورت سیمی یا بی سیم هستند، که مورد دوم امکان نظارت از راه دور از هر نقطه در جهان متصل را فراهم می کند.

استفاده از حسگرهای دما برای کنترل دمای محیط سردخانه

با استفاده از حسگرهای دمای آنی و دید توزیع شده در شرایط  محیط سردخانه، داده های جمع آوری شده می توانند برای پیش بینی و شناسایی روندهای خنک کننده غیر بصری مورد استفاده قرار گیرد. به عنوان مثال، هنگامی که یک توده گرم شده را به یک منطقه سردخانه می آورند، دمای محیط بسته به اندازه و دمای جرم جدید گرمتر می شود. در مقیاس، این اثر متغیر زمانی قابل توجه می شود که تعداد زیادی پالت بزرگ به یک منطقه آورده شوند. با استفاده از داده های دمای پیوسته، اپراتورهای سردخانه می توانند در صورت وقوع این روند تشخیص دهند و بر اساس آن توافقنامه حمل و نقل یا خنک کننده خود را بهینه کنند، به عنوان مثال، شناسایی پالت های "بیش از حد گرم" در هنگام دریافت و یا خنک کردن و ذخیره چنین اقلامی را رد یا هزینه بیشتری دریافت می کنند.

کنترل دمای سردخانه

سنسورهای دما

سنسورهای دما را می توان در هر مکانی در سردخانه قرار داد و نقشه برداری دقیق دما را امکان پذیر می کند. به عنوان مثال، کارکنان سردخانه می توانند سنسورها را روی پالت های جدید قرار دهند تا از شرایط محیطی ایمن در محل دقیق محصول اطمینان حاصل شود. با استفاده از سنسورهای دما، اپراتورهای انبار دیگر نیازی به ورود به مناطق سردخانه برای ردیابی دستی دما ندارند.تحرک سنسورهای دمای بی سیم به اپراتورهای 3PL  اجازه می دهد تا از توافقنامه های پیچیده در سطح خدمات پیروی کنند. اگر مشتری درخواست افزایش دید به محصول خود را داشته باشد، اپراتورهای انبار می توانند به راحتی سنسورهای دمای بی سیم را به محل محصولات اولویت دار منتقل کنند.اکثر سنسورهای دما به داشبوردهای ابری متصل می شوند، که به کارکنان سردخانه این امکان را می دهد تا گزارش دمای زمان واقعی پالت یا بخشهای موجودی را به مشتریان خود صادر کنند. این ویژگی قابلیت مشاهده محصول در سراسر زنجیره تامین را برای تولیدکنندگان غذا و نوشیدنی فراهم می کند و اعتماد مشتریان را به شرکای 3PL آنها افزایش می دهد.

مدیریت دما به عنوان یک تکنیک مدیریت انرژی

پیگیری تغییرات دما به صورت آنی نیز می تواند روشی برای انبارها برای کاهش هزینه های برق باشد. این مهم است زیرا انرژی دومین هزینه عملیاتی بزرگ در یک انبار است، تنها پشت هزینه های نیروی کار. تبرید تقریباً 60 درصد از مصرف برق انبارهای سردخانه را شامل می شود. داده های دما به صورت آنی جایگزینی برای ضبط و دستکاری داده های احتمالی و غیرعملی و کنترل های تنظیم دقیق نقطه فراهم می کند. توانایی ضبط ضعیف داده ها از لحاظ تاریخی مجریان انبارها را مجبور به انتخاب بین هزینه بالای برق و ذخیره نامناسب محصولات مشتریان کرده است. در بسیاری از موارد، اپراتورها تصمیم می گیرند بخشهای زیادی از انبارهای خود را بیش از حد سرد کنند تا از کیفیت محصول و مسائل مربوط به رعایت آنها جلوگیری شود. این خنک کننده بیش از حد پرهزینه و قابل اجتناب است.

افزایش کارایی سردخانه

کارایی اپراتورها در کنترل دمای سردخانه

برای این که انبارها هزینه برق خود را با سرد شدن بیش از حد کاهش دهند، اپراتورها باید بدانند که دمای داخل سردخانه خود بسیار دقیق و سطوح دانه ای است. به عنوان مثال، دمای انبار محیط در نزدیکی درها متفاوت است. اپراتورها می توانند حسگرها را به صورت استراتژیک برای اندازه گیری دما در مکان های خاص قرار دهند. با استفاده از سنسورهای نظارت بر دما در زمان واقعی، اپراتورها می توانند از نقشه های دما برای شناسایی "نقاط داغ" و ایجاد یک برنامه دقیق تر خنک کننده انبار استفاده کنند که کارایی را افزایش می دهد. اپراتورها همچنین می توانند از نقشه برداری دما برای اجرای بهتر استراتژی های تغییر بار و کاهش بار استفاده کنند. از آنجا که هزینه های انرژی در طول روز متفاوت است، اپراتورهای سردخانه می توانند انبارهای خود را در زمان ارزان بودن برق بیش از حد خنک کنند و در صورت گران بودن برق بار را کاهش دهند. با استفاده از داده های دمای دانه از سنسورهای بی سیم، اپراتورها می توانند با اطمینان خاطر چنین راهبردهایی را برای کاهش هزینه های انرژی بدون توجه به مشتریان ارزشمند در مورد کیفیت محصولاتشان اجرا کنند.

سخن آخر 

نوآوری در فضای قدیمی صنعت سردخانه مورد نیاز است. می توان فناوری های جدیدی را در انبارهای سردخانه برای افزایش کارایی، کاهش خطای انسانی و ذخیره ایمن غذا و نوشیدنی ها به کار برد.با تحول اینترنت اشیاء و داده های بزرگ در صنایع بزرگ در سراسر جهان، ردیابی خودکار دما این فرصت را دارد که بینش مهمی در مورد سرمایش سردخانه ها، هزینه ای بزرگ در فضای صنعتی ارائه دهد. افزایش دید به عملیات سردخانه ها هزینه ها را کاهش می دهد، نگهداری کالا در سردخانه را آسان تر می کند و به مشتریان اطمینان می دهد که در آینده محصولات آنها با خیال راحت در "انبار سردخانه هوشمند" قرن 21 ذخیره می شوند. 



clickMe برای سفارش تبلیغات کلیک کنید...