نحوه ایجاد و حفظ روابط همکاران در حین دورکاری

به طور متوسط ​​یک روز در محل کار با ده ها تعامل اجتماعی همراه است. در واقع، شما واقعاً نیازی به تلاش زیاد برای ایجاد روابط با همکاران خود ندارید زیرا در آشپزخانه یا کافه تریا با یکدیگر برخورد می کنید، در پروژه ها با هم همکاری می کنید و بعد از کار، گاه به گاه با هم چای می نوشید.

البته در حال حاضر اوضاع کمی متفاوت است.  بسیاری از افراد به دلیل بحران کرونا در خانه کار می کنند. در تأسیسات تولیدی، دو همکار که ممکن است قبلاً در کنار هم کار کرده باشند، اکنون باید فاصله اجتماعی را حفظ کنند، که این امر فرصت معاشرت آنها را تا حد زیادی کاهش می دهد.

این بدان معناست که لازم است کارمندان راه دور راههای جدید و خلاقانه ای برای برقراری ارتباط و حفظ روابط معنی دار با همکاران خود بیابند. اما ابتدا بیایید بررسی کنیم که چرا روابط محل کار بسیار مهم است.

دورکاری

چرا روابط کار بسیار حیاتی است؟

تقویت روابط مثبت با همکاران می تواند تأثیر زیادی بر سلامت روانی و جسمی شما داشته باشد. گزارش رضایت شغلی و گزارش کارکنان انجمن مدیریت منابع انسانی نشان داد که ایجاد روابط معنادار عامل اول مشارکت کارکنان است و 77 درصد از پاسخ دهندگان این را در اولویت قرار داده اند. روحیه، رضایت شغلی، میزان حفظ و خروجی همه زمانی بهبود می یابد که کارکنان احساس کنند به یکدیگر متصل هستند. هنگامی که کارکنان دارای هم تیمی های حمایتی هستند که می توانند برای انجام وظایف پیچیده و ارائه مشاوره و راهنمایی وارد عمل شوند، حجم کار آنها نیز کاهش می یابد .

تحقیقات اخیر نشان می دهد که 20 درصد از کارمندان از راه دور با تنهایی دست و پنجه نرم می کنند، این بدان معناست که مهمتر این است که کارکنان در این مدت از رفاقت همکاران خود سود ببرند.

 راه برای حفظ روابط معنی دار همکاران در حین کار از راه دور

1- در دسترس باشید

مانند بسیاری دیگر، شما احتمالاً در کنار کار تمام وقت با یک زندگی خانوادگی شدید کار می کنید و احتمالاً از انعطاف پذیری بیشتر کار از راه دور لذت می برید. در حالی که می توانید مقداری از ساعات کاری معمول خود را در مدرسه بگذرانید یا به پیاده روی های طولانی و پاکسازی سر بپردازید، هنوز هم باید در دسترس همکاران خود باشید.

در اینجا ارتباط مهم است. هیچ کس انتظار ندارد که هر روز از ساعت 9 تا 5 پشت میز خود باشید، اما هم تیمی های شما از دیدن برنامه شما سود خواهند برد تا بدانند چه زمانی می توانند با شما تماس بگیرند. به خود اجازه ندهید که کاملاً از شبکه خارج شود-اگر چند ساعت از ایمیل خود فاصله می گیرید، به هم تیمی های خود اطلاع دهید.

دورکاری

2- معاشرت داشته باشید

صحبت های اداری معمولاً در محل کار به طور طبیعی اتفاق می افتد، اما در حالی که از راه دور کار می کنید، باید تلاش زیادی برای تحقق آن انجام دهید.

اگر به ویدئو کنفرانس عادت ندارید، ممکن است وارد یک روال عادی شوید که در آن این جلسات سست و رسمی می شوند. برای اجتناب از این امر، سعی کنید در ابتدای هر جلسه زمانی را اختصاص دهید تا با همکاران خود سریع و غیر رسمی صحبت کنید.

برای کنفرانس های ویدئویی با گروه های زیادی از شرکت کنندگان، تسهیل گفتگوی گروهی طبیعی بسیار سخت تر است. در عوض، سازمان دهندگان می توانند جلسه را با درخواست از همه برای پاسخ به یک سوال سرگرم کننده و یخ شکن آغاز کنند.

برخی از جلسات یک به یک با هم تیمی های خود مانند یک ناهار یا قهوه مجازی مجازی برنامه ریزی کنید. اینها فرصتی را برای مشارکت در مکالمات معنادار فراهم می کند.

3- قابل مشاهده باشید

در صورت امکان، از طریق تماس صوتی، کنفرانس تصویری را انتخاب کنید . زمانی که بتوانید حالات چهره و زبان بدن آنها را تفسیر کنید، بیشتر با همکاران خود در ارتباط خواهید بود. هنگامی که می دانید همه می توانند ببینند شما در حال انجام چه کاری هستید، تمایل کمتری برای حواس پرتی و انجام چند وظیفه خواهید داشت.

دورکاری

4- سرگرم باشید

این زمان مناسب برای خلاقیت و ارائه ایده هایی برای ایجاد تیم از راه دور است. به فعالیتهایی که معمولاً در محل کار انجام می دهید فکر کنید و سعی کنید آنها را به یک محیط مجازی تبدیل کنید. برخی از امکانات عبارتند از:

  • جشن های مجازی تولد - از همه بخواهید که یک جشن همراه خود به جلسه بیاورند.
  • مسابقه تیم - هر شرکت کننده دور متفاوتی می نویسد.
  • ساعات شادی مجازی (نسخه مجازی چای بعد از کار).
  • جلسات یوگا صبح زود.
  • استراحت قهوه صبح و بعد از ظهر - به اعضای تیم این امکان را بدهید که از این جلسات اجتماعی که در ساعات مشخص هر روز برنامه ریزی شده است استفاده کنند.
  • هر روز یک مهارت جدید به همکاران خود بیاموزید.
  • مراسم اعطای جوایز هفتگی - به عنوان مثال، می توان جایزه ای را به شخصی با بهترین پس زمینه زوم اهدا کرد.
  • کودکان خود را به روز کاری (از راه دور) بیاورید.

5- متفکر باشید

تجربه همه در مورد همه گیری کرونا ویروس منحصر به فرد است، و شما ممکن است از مبارزات فردی هم تیمی های خود آگاه نباشید. توجه داشته باشید که مردم عزیزان خود را از دست داده اند، از بستگان بیمار مراقبت می کنند یا ممکن است به ویژه در برابر ویروس آسیب پذیر باشند. اگر فکر می کنید کسی ممکن است با مشکل روبرو شود، با او تماس بگیرید و پیشنهاد کمک دهید. آنها ممکن است از داشتن کسی برای صحبت کردن و یا توانایی به اشتراک گذاشتن برخی از بارهای کاری خود سود ببرند.

تقریباً غیرممکن است که از اخبار کرونا اجتناب شود و بسیاری از مردم مشتاق صحبت در مورد آنچه در حال رخ دادن است هستند. اما برای کسانی که در حال حاضر به طریقی در حال مبارزه هستند، این می تواند کار را حتی سخت تر کند. از عقل سلیم خود استفاده کنید و حساس باشید؛ اجازه ندهید هر جلسه به بحث یا تجزیه و تحلیل ویروس کرونا منجر شود و اگر احساس می کنید کسی درگیر نیست، موضوع را تغییر دهید.

 



clickMe برای سفارش تبلیغات کلیک کنید...