مشکلات پیش روی صنعت انبار دارویی - نگهداری در سردخانه

یک انبار دارویی به عنوان مکانی که در آن محصولات دارویی تولید، ذخیره و حمل میشود، باید تا حد ممکن تمیز، ایمن و کارآمد باشد. از آنجا که داروها باید همیشه در اوج شرایط تحویل داده شوند، هرگونه اشتباه در تمام مراحل تولید می‌تواند منجر به از دست رفتن محصول شود. برای اطمینان از یک محصول با کیفیت بالا، انبارهای دارویی باید بر چالش‌های مختلفی که تهدید می‌کنند سیستم آنها را مختل یا کند می‌کنند و باعث از بین رفتن محصول می‌شوند، غلبه کنند.

مشکلات رایج در روش‌های انبار دارویی:

1) اصول بهداشتی

همه شرکت‌های دارویی ملزم به پیروی از روش‌های تولید (CGMP) هستند که توسط سازمان غذا و دارو (FDA) تهیه و تنظیم می‌شوند. این قوانین در مورد حمل و نقل داروها اطمینان حاصل می‌کند که اقدامات بهداشتی مناسب رعایت می‌شود، تا از کیفیت و قدرت اثربخشی دارو و در نهایت سلامت مصرف‌کنندگان محافظت می‌کند.

تخلف بازرسی می‌تواند یک انبار دارویی را تا زمان حل مشکل تعطیل کند، که به طور قابل توجهی بهره‌وری انبار را کاهش می‌دهد. عدم رعایت بیشتر استانداردهای FDA ممکن است منجر به بسته شدن یک انبار دارویی شود.

انبار دارویی

2) بهره‌وری

با افزایش تقاضای جهانی داروها، انبارهای دارویی باید از هر زمان دیگری کارآمدتر باشند تا بتوانند با رشد سریع بازار روبرو شوند. این بدان معنی است که انبارهای دارویی برای تسریع در تولید و حمل و نقل باید سیستم‌های کارآمد حمل و نقل را راه اندازی کنند. تسریع در این روند کمک می‌کند تا از رقبای عمومی دارویی جلوتر باشند.

برای دستیابی به بهره‌وری بیشتر، انبارهای دارویی باید به دنبال خودکار کردن فرآیندها و پرهیز از دست زدن به مواد در هر کجا که ممکن است باشند. به روز نگه داشتن اتوماسیون و تجهیزات به افزایش بهره‌وری کلی کمک می‌کند.

3) عدم سازماندهی

اولین گام برای بهره‌وری بیشتر، رهبری انبار خوب است که می‌تواند به طور موثر عملیات را ساده کند. مدیریت ضعیف انبار دارویی می‌تواند منجر به عدم ضرورت کارآیی و از بین رفتن محصول مانند ریختن مواد شود که باعث کاهش بهره‌وری و سود می‌شود. برقراری ارتباط و هماهنگی روشن در تمام مراحل انبار برای حمل و نقل روان ضروری است.

انبار دارویی

4) ایمنی محصول

در هنگام برخورد با محصولات دارویی، همیشه یکی از بزرگترین نگرانی‌ها حفظ یکپارچگی محصول و تحویل محصول بی‌خطر برای استفاده مصرف کننده است. سوءمدیریت محصول در هر مرحله از مراحل تولید یا ارسال می‌تواند باعث تخریب و از بین رفتن اثر دارو شود. تخریب می‌تواند با ایجاد آلودگی، گرد و غبار کیفیت محصول را کاهش داده و به طور بالقوه به محصول آسیب برساند.

برای جلوگیری از تخریب محصول، انبارهای دارویی باید زمینه فعالیت جداگانه‌ای برای جابجایی و ذخیره‌سازی محصولات داشته باشند تا تماس ثابت ذرات با ذرات کاهش یابد. تمرین تفکیک مناسب محصول همچنین می‌تواند باعث جلوگیری از آلودگی متقابل کالا شود.

5) کنترل دما در هنگام حمل در زنجیر سرد

به طور کلی، بیشتر محصولات دارویی هنگام حمل از انبار به مقصد نهایی خود، باید در دمای خاصی نگهداری شوند. اگر در دمای مناسب نگهداری نشود، برخی از محصولات دارویی از بین خواهند رفت، بنابراین دیگر برای بیماران نیازمند مفید نیستند. سود انبار دارویی نیز در صورت از دست دادن داروها به دلیل اشتباهات دمایی و بی اثر بودن، با ضربه بزرگی مواجه می‌شود.

برای جلوگیری از از دست دادن محصول، باید اقدامات کنترل دما برای حفظ داروها در طول مراحل تحویل انجام شود. حمل و نقل با زنجیره سرد یک روش معمول برای کنترل دمای محصول و اطمینان از تحویل سالم است.



clickMe برای سفارش تبلیغات کلیک کنید...