مزایا و توصیه هایی برای دورکاری

حتی قبل از همه گیری، دورکاری در حال افزایش بود و تحقیقات نشان می دهد که بسیاری از ما ترجیح می دهیم که این گزینه را ادامه دهیم، حتی اگر شرایط به حالت عادی برگردد. یافتن تعادل بین کارهای مجازی و غیر حضوری بسیار مهم است تا هم کارمندان و هم کارفرمایان بتوانند در محیطی سالم کار کنند.

مزایا

اکنون زمان آن فرا رسیده است که مدیران سازمانی استراتژی های بلند مدت و سیاست های دورکاری را در نظر بگیرند. سالها پیش، نتایج تحقیقاتی که مورد دورکاری انجام شده است، شواهد زیادی در مورد مزایای آن برای افراد و سازمانها مشخص کرده است. این گزارش های تحقیقاتی به طور مداوم پارامترهای زمینه ای واضحی از مزایایی را که امروزه نیز اعمال می شوند، ارائه داده است. در ادامه به چهار مورد را برجسته ترین مزایای دورکاری می پردازیم:

1. وقتی کارمندان بتوانند همان ساعاتی را که در دفتر کار می کردند در دورکاری نیز حفظ کنند، مزایای بیشتری خواهد داشت.

2. اگر کارمندان تمام وقت در هفته 2 تا 3 روز دورکاری انجام دهند، اما روزهای دیگر در دفتر یا محل کار حضور داشته باشند، مزایای بیشتری خواهد. البته، همه گیری کنونی برای اکثر موارد این امکان را فراهم نکرده است، اما در بسیاری از مطالعات نیز که قبل از رایج شدن کنفرانس ویدئویی منتشر شده بودند، انزوا یک چالش اساسی بود. از طرف دیگر، تحقیقات فعلی نشان داده است که امروزه کارمندان دورکار ممکن است با حمایت های اجتماعی، انزوای کمتری به طرق مختلف احساس کنند، که این مسئله همچنان نگران کننده است.

دورکاری

3- یک سیستم پشتیبانی پایدار شامل مراقبت قابل اعتماد از کودکان، برای کارمندان بسیاد مفید خواهد بود. البته، در طول ماههای همه گیری، سیستم مراقبت از کودکان برای همه کودکان خردسال امکان پذیر نبوده است، و بسیاری از کودکان و نوجوانان در سنین مدرسه مجبور به آموزش در خانه شدند. این یک لایه دیگر از کار مراقبت های بدون حقوق، به ویژه برای زنان است.

4. شرایط زمانی مطلوب است که کارفرمایان و کارمندان راهی برای ادامه فرصت های شغلی پیدا کنند و برای مدیران، همکاران و مشتریان خود "نمایان" باشند.

بدیهی است که این پارامترها برای بسیاری از کارمندان به ویژه برای زنان به طور موثر رعایت نشده است. از این رو، آنچه برخی از نویسندگان "رکود صورتی" نامیده اند، باید برای کار از راه دور تغییر یابد تا تمام مزایای فوق الذکر را داشته باشد. تمهیدات موفقیت آمیز طولانی مدت دورکاری باید به نفع همه باشد، از جمله زنان و کارفرمایان.

توصیه ها

برای کمک به سازمانها برای اجرای موثر برنامه های دورکاری، پنج توصیه برای مدیران ارائه شده است:

1. برای طراحی رویکردهای جدید برای ارزیابی، آموزش، سازماندهی و آگاه سازی کارمندان آماده باشید. ارتباطی که ساعات کاری و انتظارات را به روشنی بیان می کند، امری حیاتی است.

2. از آنجا که مدیریت از راه دور به مهارت و نگرش جدیدی از طرف مدیران و کارکنان نیاز دارد، فرصتهای مناسب آموزش و توسعه را طراحی کنید. به عنوان مثال، بسیاری از مدیران، بهره وری را با حضور در پشت میز برابر دانسته اند. همانطور که می دانیم، فقط به این دلیل که کارمندان پشت میز کار خود هستند همیشه به معنای بهره وری بالا نیست. در طی همه گیری، مدیران مجبور شده اند یاد بگیرند که نتایج بیشترین اهمیت را دارند.

3. اطمینان حاصل کنید که فرصتهای زیادی برای تعامل اجتماعی برای حفظ اثربخشی و کاهش مشکلات پیش بینی نشده باقی مانده است. مدیران باید ارتباطات را با کارمندان خود و بین کارمندان ارتقا دهند. صرف اینکه از نظر جسمی در یک فضا نیستید، به این معنی نیست که نیازی به ارتقای ارتباطات ندارید. یک ایده این است که یک پرسشنامه نقاط قوت طراحی کنید و از همه کارمندان بخواهید نتایج را به صورت مجازی به اشتراک بگذارند و حتماً نقاط قوتی را که شخصاً ذکر کرده اند، تصدیق کنید. کارمندان به خصوص در دورکاری باید احساس دیده شدن و ارزشمند بودن داشته باشند.

دورکاری

4- کارمندان را برای سازگاری با محیط جدید و کنار آمدن با چالشهای پیش رو آموزش دهید. اکنون تعداد زیادی از منابع به صورت آنلاین در دسترس هستند که مقالات و برنامه های مبتنی بر تحقیق را با توجه به ذهنیت ها، سازگاری، مدیریت بحران و سایر موضوعات مفید ارائه می دهد که می تواند برای کارمندان مفید باشد.

5- دورکاری را با دقت نظارت کرده و سریعاً واکنش نشان دهید تا عواقب منفی ناخواسته را تنظیم کنید. به عنوان مثال، اگر به نظر می رسد فردی که در دفتر کار فوق العاده مثمر ثمر بود، اما در دورکاری این طور نیست، با او گفتگو کنید و ببینید چه اتفاقی می افتد. شاید آنها فقط برای کار نیاز به یک فضای مشخص داشته باشند یا احساس انزوا و افسردگی می کنند. هرچه زودتر بتوان مشکل را شناسایی کرد، سریعتر می توان راه حلی یافت.

البته به دلیل شروع ناگهانی همه گیری، سازمان ها در هر اندازه ای با چالش های زیادی روبرو شده اند و آنهایی که موفق بوده اند با تغییرات موثر و استراتژیک این چالش ها را برآورده و پذیرفته اند. با نگاه کردن به جاده بعد از پایان این همه گیر کنونی، مزایای دورکاری، اگر به طور موثر طراحی و اجرا شود، بیشتر از چالش ها و مشکلاتی است که کارمندان و کارفرمایان با آن روبرو هستند.



clickMe برای سفارش تبلیغات کلیک کنید...