فرهنگ انبار متمرکز بر ایمنی چیست؟

فرهنگ انبار متمرکز بر ایمنی با جلب همه افراد برای انجام اقدامات ایمنی از بالا به پایین شروع میشود. انباری با کارمندانی که فعالانه درگیر فعالیتهای ایمنی هستند و از آن استفاده می‌کنند، به ایجاد یک فرهنگ متمرکز بر ایمنی کمک می‌کند. فراتر از داشتن مجموعه‌ای از مقررات و قوانین، یک فرهنگ تولیدی متمرکز بر ایمنی شامل ایجاد یک ذهنیت گسترده در انبار است که متعهد به جلوگیری از آسیب دیدن کارکنان است.

فرهنگ قوی ایمنی همچنین شامل سرمایه‌گذاری در ماشین‌آلات و آموزش با کیفیت بالا است. سرمایه‌گذاری در تجهیزات سطح بالا به کارمندان پیام واضحی می‌دهد که شرکت آنها به فکر رفاه آنها است و می‌خواهد شغل آنها را راحت کند. تجهیزات پیشرفته معمولاً دارای ویژگی‌های ایمنی جدیدی هستند و میزان خطرات بالقوه کار دستی کارکنان را کاهش می‌دهند. علاوه بر این، سرمایه‌گذاری در یک برنامه ایمنی، کارکنان را آموزش می‌دهد تا کارهای خود را ایمن و کارآمد انجام دهند.

ایمنی انبار

چگونه می‌توان یک فرهنگ متمرکز بر ایمنی را در انبار خود ایجاد کرد؟

اگر متوجه شدید که انبار شما برخی از مولفه‌های اساسی برای فرهنگ متمرکز بر ایمنی را از دست داده است، ممکن است بخواهید برای بهبود سلامت و ایمنی انبار خود به آنها بپردازید. برخی از نکات ارزشمند مدیریت انبار برای ایجاد یک فرهنگ متمرکز بر ایمنی شامل ارائه برنامه‌های آموزشی بیشتر، تشویق استانداردهای ایمنی انبار و ایجاد یک تیم ایمنی است.

اگر می‌خواهید یاد بگیرید چگونه به کارکنان ایمنی در کار را آموزش دهید، می‌توانید با آموزش اپراتورها درباره تجهیزات، یک قدم قابل توجه بردارید. این آموزش باید یک روند مستمر باشد، نه فقط یک رویداد که یک بار اجرا شود.

مدیریت همچنین باید استانداردهای ایمنی انبار را در هر زمان پیش ببرد. یکی از راه‌های انجام این کار این است که مدیران از میزان ایمنی کارکنان هنگام کار مطلع باشند. علاوه بر این، مدیران می‌توانند برای کارکنان این امکان را فراهم کنند که خطرات احتمالی ایمنی را مستقیماً به مدیر خود گزارش دهند.

شرکت‌ها همچنین می‌توانند با ارسال یادآوری‌های تصویری در مورد اقدامات ایمنی در سراسر انبار، فرهنگ انبار خود را بهبود بخشند. اینها همچنین می‌تواند شامل اطلاعاتی درباره تعداد روز گذشته بدون وقوع حادثه برای تشویق کارگران برای حفظ اولویت‌های امنیتی باشد.همچنین نصب پوسترهای ایمنی و بهداشت شغلی در مکان‌های قابل مشاهده در سراسر محل کار کارکنان انبار.

علاوه بر این، ارائه مشوق‌های ملموس و در نظر گرفتن پاداش برای رفتارهای ایمن کارگران می‌تواند به ایجاد فرهنگ متمرکز بر ایمنی کمک کند. برای اینکه سطح ایمنی خود را به سطح بالاتری برسانید، می‌توانید تیمی را تعیین کنید که وظیفه شناسایی مناطق خطرناک را در انبار را به عهده داشته باشند و و در جهت رفع آن خطرات گام بردارند.



clickMe برای سفارش تبلیغات کلیک کنید...