صرفه جویی در مصرف انرژی در سردخانه مواد غذایی

با افزایش تقاضای انرژی در سراسر جهان، رونق گرفتن بازار انرژی و رشد فزاینده بهای انرژی، مفهوم بهره وری انرژی اهمیت قابل توجهی پیدا می کند. تکنولوژی با کمک به کاهش یا جلوگیری از اتلاف انرژی نقش موثری در صرفه جویی در مصرف انرژی دارد و این به معنای یک روش هوشمندانه استفاده از انرژی است.

اهمیت صرفه جویی در مصرف انرژی

صرفه جویی در مصرف انرژی با بکارگیری راهکارهای بهینه مصرف انرژی برای محیط زیست، اقتصاد و کیف پول شما مفید است. کاهش مقدار انرژی مصرفی که از طریق انواع خاصی از روش های تولید انرژی مانند سوخت های فسیلی، می تواند به کاهش آلودگی آب و هوا کمک کند.

ملموس ترین راه برای دیدن نتایج بهره وری انرژی، تسهیل کاهش شدید میزان انرژی مصرفی است که بدین ترتیب منجر به کاهش هزینه‌های انرژی می‌شود. اقدامات بهره‌وری انرژی اغلب هزینه‌های بالقوه‌ای را در بر می‌گیرد، اما در بسیاری از موارد، این هزینه به صورت كاهش هزینه های انرژی در مدت كوتاهی جبران خواهد شد.

در صنایع غذایی، بهره‌وری انرژی از اهمیت ویژه ای برخوردار است زیرا قیمت کالاها، از جمله مواد غذایی، به قیمت جهانی انرژی مرتبط می‌شوند. همزمان با نوسانات و روند رو به رشد مصرف انرژی در جهان، قیمت مواد غذایی نیز افزایش می‌یابد که به نوبه خود منجر به افزایش شدید ناامنی غذایی می‌شود. استفاده از تکنولوژی در بهره‌وری انرژی و ایجاد زنجیره غذایی که کمتر به سوخت های فسیلی وابسته است می تواند از نوسان قیمت مواد غذایی جلوگیری کند.

 

صرفه جویی در مصرف انرژی در سردخانه

 

بهره‌وری انرژی در صنایع تبرید

در یک انبار سردخانه معمولی، 15٪ از کل برق مصرفی برای راه اندازی پمپ‌ها، موتورها ، فن‌ها و سیستم های روشنایی، 5٪ برای بهداشت و تمیز کردن و 80٪ باقیمانده برای خنک سازی، انجماد و تبرید استفاده می‌شود. از این رو، فرصتهای بسیاری برای صرفه جویی در مصرف انرژی در سیستم‌های برودتی، به ویژه در سیستم‌های بزرگ مانند سالن‌های سرد، وجود دارد.

 

ویژگی‌های اصلی بهره‌وری انرژی در سالن‌های سرد

صرفه جویی در مصرف انرژی در سردخانه

 

اقدامات موثر دیگری که می توانند بهره‌وری انرژی را در سالن‌های سرد افزایش دهند

- تعمیر و نگهداری منظم تضمین می‌کند که یک واحد با راندمان بالاتری کار می‌کند، قابل اطمینان‌تر است و طول عمر بیشتری دارد. تعمیر و نگهداری منظم می‌تواند صرفه جویی 5 درصدی در هزینه‌های انرژی به دنبال داشته باشد همچنین عمر خدمات طولانی‌تر تجهیزات را تضمین کند، هزینه‌های جاری خدمات را کاهش دهد، و خطرات خرابی را کاهش دهد.

- سایه: اطمینان حاصل کنید که سالن سرد شما در سایه ایجاد شده توسط سازه ها یا پوشش گیاهی قرار داشته باشد. سالن‌های سرد بهتر است در انتهای جنوبی سوله قرار بگیرند و درها و ورودی‌های سوله ترجیحاً باید به سمت جنوب باشند.

- مدیریت: بیشترین راندمان زمانی حاصل می‌شود که سالن پر باشد اما بیش از ظرفیت بار نداشته باشد. اطمینان حاصل کنید که درها بسته هستند.



clickMe برای سفارش تبلیغات کلیک کنید...