سرویس موتورخانه ساختمان برای فصل سرما

بدترین چیزی که می تواند اتفاق بیفتد، قطع ناگهانی گرما در یک شب سرد زمستانی است. موارد دیگ بخار و سیستم گرمایش باید قبل از شروع هوای سرد مورد بررسی قرار گیرد تا همه چیز با شروع زمستان آماده شود.

دیگهای بخار: لوله های دودکش دیگ بخار، که آب داغ یا بخار از روی آنها عبور می کند، باید بررسی شود تا از نشتی یا گرفتگی آنها مطمئن شوید. همچنین باید یک بررسی اساسی از عایق اطراف لوله های دیگ بخار انجام شود. اکثر دیگهای بخار برای جلوگیری از زنگ زدگی و خوردگی نیاز به نوعی درمان شیمیایی دارند. پیمانکار گرمایش مواد شیمیایی را قبل از فصل گرمایش و سپس هر دو ماه یکبار پس از آن اضافه می کند.

لوله های دودکش دیگ بخار باید از نظر نشتی و گرفتگی بررسی شود.

به عنوان بخشی از قرارداد تعمیر و نگهداری با پیمانکار گرمایش، ساختمان همچنین باید دودکش دیگ را بررسی کند تا مطمئن شود تمیز است و مسدود نشده یا تا حدی فروریخته است. اگر گازهای احتراق دیگ بخار نتوانند آزادانه از بالای دودکش خارج شوند، ممکن است در آپارتمان ها یا دیگر فضاهای ساختمان پخش شوند و شرایط خطرناکی را ایجاد کنند.

مشعلها: پیمانکار گرمایش همچنین باید آزمایشی را برای تعیین بازده احتراق مشعل انجام دهد. حداکثر کارایی دیگهای معمولی تقریباً 80 یا 85 است. یا بسیار کم است و سوخت بیشتری می سوزاند. مشعل هایی با سطح کارایی پایین باید تنظیم شوند. سیستم انتقال روغن و سیستم پیش گرمایش روغن نیز بخشی از چک لیست پیمانکار است.

موتورخانه

رادیاتورها: شکایت رایج ساکنان در مورد شوفاژها، صدای بلند زدن است. این سر و صدا در اثر تماس بخار با آب سردتر (میعانات) ایجاد می شود و باعث انبساط سریع آب میعانات در لوله ها می شود. رادیاتورها در ساختمانهای قبل از جنگ معمولاً فقط یک لوله دارند که هم بخار و هم میعانات را به اشتراک می گذارند. سیستمهای تک لوله ای با تکیه بر شیب رو به پایین لوله، آب را به دیگ بخار باز می گردانند تا در بخار گرم شود، اما در لوله های قدیمی میعانات می توانند در زانویی ها و افتادگی ها گرفتار شوند. هنگامی که بخار به این میعانات گیر افتاده برخورد می کند، صدای چکش ایجاد می شود. برای از بین بردن این صدا، لوله ممکن است مجبور به تغییر موقعیت یا تعویض شود.

در سیستم دو لوله ای، یک لوله برای تامین بخار و دیگری برای بازگشت میعانات استفاده می شود. یک تله بخار در پایین رادیاتور هنگامی که بخار با آن تماس پیدا می کند، منبسط می شود و از خروج بخار از لوله برگشتی جلوگیری می کند. تله های بخار که مانند یک دیافراگم عمل می کنند، هزاران بار در فصل گرم شدن گسترش یافته و آزاد می شوند، بنابراین عنصر در نهایت خراب می شود. هنگامی که یک رادیاتور حتی در حین جریان بخار به آن سرد می ماند، می تواند به این معنی باشد که تله بخار دیگر کار نمی کند و نیاز به تعویض دارد. سوپاپ های خروجی هوا در کنار رادیاتور نیز باید بررسی شوند (هنگام ورود بخار به رادیاتور باید صدای خش خش داشته باشند) و در صورت لزوم تعویض شوند.

برجهای خنک کننده: ساختمانهایی با چیلرهای مرکزی، پمپهای حرارتی یا واحدهای فن کویل از برجهای خنک کننده روی پشت بام برای کاهش دمای آب کندانسور در گردش در سیستم استفاده می کنند. بسیاری از املاک سیستم های خنک کننده خود را در حدود 15 مهر تعطیل کردند، در آن زمان ساختمانهای شهر طبق ملزم به تأمین گرما هستند. شیرهای تغذیه بسته می شوند و شیرهای تخلیه باز می شوند تا آب اضافی لوله ها حذف شود تا از یخ زدگی جلوگیری شود.

سرویس موتورخانه

با این حال، برخی از سیستم های گرمایش و سرمایش در طول سال کار می کنند. برای آن سیستم ها، آب موجود در برج خنک کننده باید با افزودن یک مایع بر پایه گلیکول (ضد یخ) به آب یا با استفاده از کویل های غوطه وری که آب را گرم می کند، از یخ زدگی جلوگیری شود. مخازن چوبی که فقط به عنوان منبع تغذیه (بدون آب خانگی) استفاده می شوند نیز برای جلوگیری از یخ زدگی آب به سیم پیچ های غوطه ور نیاز دارند. کارکنان تعمیر و نگهداری ساختمان یا پیمانکار مکانیکی می توانند این چک ها را ارائه دهند.

دریچه های آجری: این دریچه ها در نمای ساختمان هوای تازه را از بیرون برای واحدهای فن کویل مورد استفاده برای خنک سازی آپارتمان ها در تابستان وارد می کند. در طول زمستان، هنگامی که از واحدهای فن کویل برای گرمایش استفاده می شود، اگر دمپرهای دریچه ها بسته یا مهر و موم نشده باشند، جریان هوا وارد می شود. با این حال، دسترسی به میراگرها ممکن است مشکل باشد: ممکن است لازم باشد روکش را بردارید و اهرمی را که دسترسی به آن سخت است، فشار داده یا بکشید. برای دمپرهایی که گیر کرده اند یا تا انتها بسته نمی شوند، عایق فوم قابل جدا شدن را می توان به عنوان یک اقدام موقت در اطراف لبه های دستگاه قرار داد. 

لوله کشی در فضای باز: لوله های آب سرد که از مخزن آب پشت بام یا برج خنک کننده به داخل و خارج می روند، اغلب با استفاده از یک سیم پیچ برقی، معروف به ردیابی حرارت، در اطراف لوله پیچیده می شوند تا آب داخل آن یخ نزند و لوله ترکیده نشود. یک لایه عایق در اطراف ردیابی گرما پیچیده شده است، که به یک قطع کننده مدار زمین (GFCI) روی سقف وصل شده است. یک بررسی معمول سقف باید شامل اطمینان حاصل شود که ردیابی گرما به برق متصل است و هیچ یک از آن به دلیل عایق فرسوده یا مفقود شده در معرض دید قرار نگرفته است.

لوله کشی خارج ساختمان

بسیاری از موارد فوق مانند بررسی های معمول سقف ها و اتصالات الکتریکی، پاکسازی زهکش ها، آب بندی، پیچاندن کولرهای دیواری و غیره توسط کارکنان تعمیر و نگهداری ساختمان قابل انجام است. سایر کارهای تخصصی تر، مانند بازرسی دیگ بخار و دودکش و تعمیر و نگهداری برج خنک کننده، نیاز به تماس با پیمانکار گرمایش و سرمایش ساختمان دارد. هیئت مدیره شما همچنین ممکن است بخواهد از مهندس یا معمار آموزش دیده بخواهد تا به طور کلی ساختمان خود را به صورت سالانه یا نیمه سالانه ارائه دهد و هر گونه مشکل احتمالی را مشخص کند، به ویژه مواردی که ممکن است در زمستان سخت آسیب پذیرتر شوند.

 



clickMe برای سفارش تبلیغات کلیک کنید...