سردخانه مواد غذایی از طراحی تا راه اندازی

در حال حاضر یکی از متداول‌ ترین روش‌ های ساخت انبارها، احداث ساختمان‌ها با استفاده از سازه‌های فلزی سبک و عایق حرارتی با صفحات PUR یا PIR  است. مزایای اصلی آنها زمان کوتاه نصب، سرمایه کم و هزینه‌های عملیاتی در مقایسه با ساختمان از بین مصالح سنتی است.

مراحل طراحی سردخانه

به طور معمول، ساختمان یک انبار سرد شامل مراحل زیر است:

1- تکلیف فنی

 فرموله کردن نیازهای مشتری و تهیه مشخصات طراحی براساس آنها

2- مهندسی الکترونیکی:

- انجام تحقیقات قبل از پروژه

- طراحی پروژه

- تصویب پروژه

3- ساختمان:

- پی ریزی

- نصب سازه‌های محصور

- بام

- کف سازی 

4- ارتباطات مهندسی و تجهیزات اقلیمی

- نصب خطوط آب و برق

- فعالیت‌های نصب و پیش راه اندازی تجهیزات تبرید

5- راه اندازی

مشتری هنگام درخواست ساخت یک سردخانه با شما تماس می‌گیرد. مشتری همیشه نمی‌تواند یک تکلیف فنی واضح را ارائه دهد. در این امر، متخصصانی که وی به آنها خطاب کرده باید به او کمک کنند. برای به دست آوردن تصمیم فنی و محاسبه هزینه ساخت، موارد زیر مورد نیاز است:

. نوع محصول

. حجم ذخیره سازی و گردش کالا

. منطقه ساخت و ساز

سردخانه

از این داده‌ها، متخصصان می‌توانند حجم مورد نیاز سردخانه و ابعاد آن را محاسبه کنند، راه حل‌های برنامه ریزی و طرح عملیات بارگیری و تخلیه را ارائه دهند و تجهیزات برودتی را انتخاب کنند. بهتر است برای حل این موارد خدمات داخلی شرکت خود را جذب کنید: بخش تدارکات، تکنسین‌ها یا مهندسان و غیره، تا از قبل  تفاوت‌های ظریف بهره برداری را در نظر بگیرید. در محاسبات، لازم است تراکم انباشته، ارتفاع محموله، فضای بالای پشته‌ها، فاصله از دیوارها، مسیرهای بار را در نظر بگیرید. برای این منظور، مقررات ویژه‌ای اعمال می‌شود که توسط متخصصان برجسته در این زمینه تدوین شده است. بی‌توجهی به آنها می‌تواند منجر به هزینه‌های ناموجه برای ساخت و نصب و یا کاهش گردش کالا به دلیل تنگ شدن جبهه حمل و نقل شود. بر اساس شرایط مرجع، تأمین کننده شما می‌تواند راه حل‌های سازنده را ارائه دهد و هزینه ساخت را محاسبه کند.

سردخانه

پروژه

این پروژه یکی از اجزای ضروری هر ساختمان است، چه رسد به ساختمانی مستقل. به ویژه اشاره شده است که این پروژه‌ای است که مطابق با استانداردهای فعلی ساختمان کشور شما ساخته شده است، و راه حل‌های ساده معماری و برنامه ریزی ارائه شده در برنامه اتوکد کافی نیست. مورد آخر برای تجزیه و تحلیل و تأیید طرح مفهومی ساختمان مفید است، اما برای ساخت آن کافی نیست. بنابراین برای استفاده ایمن از سردخانه، در طراحی ، زمین شناسی منطقه از نظر زمین لرزه، برف و باران، استانداردهای ایمنی در برابر آتش و موارد دیگر را در نظر می‌گیرند.عدم اختلاف شی تمام شده با ضوابط و قوانین ساختاری یا الزامات بازرسی آتش ممکن است باعث ایجاد هزینه‌های اضافی برای مطابقت و بازسازی شود. برای اجرای پروژه و کارهای پیش طراحی، یک نقشه توپوگرافی از منطقه مورد نیاز است.

سردخانه

ساختمان

نوع پایه بر اساس الزامات و محدودیت‌های عملکردی و اقتصادی انتخاب می‌شود. به طور معمول در سردخانه، سطح کف برای بارگیری و تخلیه آسان محصولات از اتومبیل ‌ها و واگن‌های راه آهن در سطح 1.2 متر از سطح زمین است. به طور همزمان، مشکل یخ زدگی از طریق ایجاد فضای تهویه زیر کف حل می‌شود، نبود این امکان منجر به گذاشتن گرمایش از کف می‌شود که منجر به هزینه اضافی می‌گردد. هنگام ذخیره سازی محصولات، باید الزامات خاص مربوط به ساختار کف را انجام دهد، در برابر بار برنامه ریزی شده در واحد سطح و نفوذ درجه حرارت پایین مقاومت کند و همچنین با استانداردهای بهداشتی در سردخانه مطابقت داشته باشد.

سردخانه

 برای حل همه این مشکل‌ها به عنوان مثال، لایه بالایی کف در برابر سرما مقاوم و ضد گرد و غبار آلود باشد و به لطف مواد افزودنی خاص مطابق با ویژگی‌های عملکردی و خواسته‌های مشتری رنگ شود. در دورتادور دیوارها، تخته کناره ساخته شود تا از دیوارها در برابر آسیب هنگام عملیات بارگیری و تخلیه محافظت کند. سازه‌های فلزی   که اسکلت ساختمان را تشکیل می‌دهد باید در برابر خوردگی محافظت کرد. بیش‌ترین مقدار در بیش‌ترین تمهیدات برای سردخانه‌های عایق حرارتی است زیرا خصوصیات ساختمان عملکرد یخچال را تعیین می‌کند.

سردخانه

ویژگی های عایق مورد نیاز

- هدایت حرارتی کم

- جذب کم آب

- مقاومت در برابر حرارت

- اشتعال کم

- نباید جوندگان را جذب کند و از مقاومت مکانیکی کافی برخوردار باشد.

پانل‌های سه لایه، پر از فوم پلی اورتان، بیش ‌تر موارد فوق را براورده می‌کند. غلاف فلزی خارجی از رطوبت محافظت می‌کند و استحکام لازم را به صفحه می‌دهد. پلی اورتان برای کف دارای ضریب هدایت حرارتی بهتری نسبت به مواد عایق حرارتی است که در حال حاضر استفاده می‌شود. قیمت هر متر مربع پانل اغلب اولین و آخرین چیزی است که مشتری هنگام انتخاب تأمین کننده به آن علاقه دارد. اگرچه مشخصات عملکرد پانل‌ها از تولید کنندگان مختلف ممکن است بسیار متفاوت باشد. به طور خاص، ضریب هدایت حرارتی فوم پلی اورتان به کیفیت مواد اولیه، تجیزات، انطباق با تکنولوژی تولید بستگی دارد و در محدوده  ضخامت 0.022 تا 0.019 W/m2 باید استفاده شود. همچنین لازم است به ساخت پانل توجه شود. باید پروفیل خاصی در امتداد دندانه‌ها داشته باشد، از ورود گرما از طریق اتصالات بکاهد و آنها را ایمن کند. استفاده از قفل اجازه می‌دهد تا از عناصر اضافی مختلف خود داری کنید. در ها و دروازه‌های سردخانه در هنگام کار تحت بارگذاری مکانیکی فعال قرار می‌گیرند. بنابراین، صرفه جویی ناموجه در کیفیت می‌تواند به تعمیرات مکرر منجر شوذ و کار انبار را مختل کند.

راه اندازی

ممکن است چندین روز یا هفته طول بکشد تا به حالت استاندارد عملکرد سردخانه برسید. این برای تنظیم دمای لازم در محفظه سردخانه و رفع اشکال در عملکرد تجهیزات لازم است. به ویژه، زمان قابل توجهی برای سفت شدن بتن کف در انبارهای دما پایین لازم است.



clickMe برای سفارش تبلیغات کلیک کنید...