ویژگی های سقف مناسب برای انبار سردخانه مواد غذایی

تعدادی متغیر برای طراحی و ساخت انبار سردخانه وجود دارد، از جمله سیستم های کفپوش، درها، گزینه های تجهیزات و اینکه آیا خدمات ارزش افزوده ای را ارائه می کنید یا خیر. اما فراموش نکنید که به بالا نگاه کنید - سقف نامناسب می تواند موفقیت بلندمدت یک تاسیسات سردخانه را ایجاد کند یا آن را خراب کند.

 به طور کلی سقف به گونه ای طراحی می شود که فضای داخلی ساختمان را خشک و در برابر عوامل محیطی ایمن نگه دارد. با این حال، هنگامی که صحبت از سقف برای تاسیسات سردخانه می شود، فقط ضد آب بودن کافی نیست: سیستم های سقف مقاوم در برابر بخار و انرژی کارآمد یک نیاز تخصصی هستند.

نکته سردچال: از همه سردخانه سازان  و مشاغل مرتبط با سردخانه دعوت می شود که با عضویت در باشگاه مشتریان سردچال به زنجیره تأمین کسب و کارهای مرتبط با سردخانه بپیوندند و از امکانات این سایت- ثبت آگهی و فروش آنلاین- بهره مند شوند. با سردچال بیش تر دیده می شوید.

سقف مسطح تک لایه

چهار نکته در مورد سیستم سقف برای سردخانه شما وجود دارد:

  • نوع سقف
  • نحوه اتصال سقف به دیوارها
  • مواد عایق
  • نحوه نصب سقف

بیایید بررسی کنیم که چرا اینها مهم هستند و آنچه شما باید بدانید.

1. سقف یک لایه: بهترین انتخاب ضد بخار

چند گزینه مختلف سقف برای ساختمان های تجاری و صنعتی وجود دارد. یک انتخاب رایج سقف مسطح است که سه دسته رایج از آن وجود دارد - سقف های قیرگونی شده، قیر اصلاح شده و سقف های تک لایه. هر دو سقف قیرگونی و اصلاح شده (و همچنین "ترکیب" این دو) دارای لایه های متعددی هستند که سیستم ترکیبی ضخیم تری را تشکیل می دهند. این انواع را به عنوان لایه هایی متشکل از چندین ماده، مانند قیر و شن برای قیرگونی، یا ورق های سقف اصلاح شده ساخته شده از آسفالت اصلاح شده با لاستیک یا پلاستیک، آسفالت و عایق در نظر بگیرید. در حالی که این سیستم‌ها ضد آب و بادوام هستند، ساخت لایه‌ای آن‌ها ممکن است به آسانی نصب و نگهداری نشود، و ایجاد یک پوشش ساختمانی مناسب برای ساختمان‌های سردخانه با این سیستم‌ها می‌تواند سخت‌تر باشد.

از سوی دیگر، یک سیستم سقف تک لایه از یک غشای منفرد تشکیل شده است که نصب سریع، کارآمد و ایمن آسان‌تر است. بعلاوه، این سیستم ها راحت تر وصله و تعمیر می شوند. این غشاء بیشتر شبیه یک مانع یکپارچه عمل می کند که به راحتی به سیستم های دیوار و کف متصل می شود. سقف های تک لایه علاوه بر ضد آب بودن، به عنوان مانع بخار عالی عمل می کنند و نشت هوا و اتلاف حرارتی و رطوبت اضافی را که می تواند همراه با چنین نشتی باشد به حداقل می رساند. به همین دلیل است که سقف های تک لایه برای ساختمان های سردخانه ای انتخاب مناسبی است.

به علاوه، آنها در انواع مختلف (TPO، PVC، EPDM)، ضخامت ها و انواع ضمانت برای مطابقت با دوام و عملکرد مورد نیاز برای یک مرکز خاص در دسترس هستند.

عایق سقف سردخانه

2. ایجاد یک پوشش حرارتی پیوسته

نحوه عملکرد سیستم سقف شما با سایر اجزای پوشش ساختمان تعیین می کند که تاسیسات سردخانه ای شما چقدر خوب عمل می کند و می تواند به هزینه های عملیاتی شما کمک کند یا به شما آسیب برساند.

یک سقف با کیفیت اگر به درستی به بقیه ساختمان شما متصل نباشد هیچ فایده ای برای شما ندارد. جزئیات طراحی شده به درستی (مانند عایق بخار، درپوش پانل های دیوار، و غیره) تضمین می کند که سیستم سقف با سیستم های دیواری پانل های فلزی عایق بندی شده (IMP) به خوبی یکپارچه می شود تا یک پوشش ساختمانی واقعاً ضد بخار ایجاد کند.

عایق بخار که به درستی طراحی نشده است می تواند باعث نشتی شود که منجر به تجمع یخ، برفک یا یخ زدگی می شود.سردخانه های زیر صفر معمولاً علائم نشت بخار - مانند تجمع یخ در گوشه ها، راه های نفوذ و درها - را قبل از هر فضای دیگری در یک انبار سرد نشان می دهند. خنک کننده ها احتمالاً نشت بخار را به شکل ریختن آب یا گاهی اوقات به عنوان رطوبت سطح نشان می دهند - شبیه به لیوان نوشیدنی سرد در یک روز گرم!

3. عایق مناسب را انتخاب کنید

از دست دادن یا افزایش گرما در یک سقف کل ساختمان را تحت تاثیر قرار می دهد، و زمانی که صحبت از تاسیسات ذخیره سازی سرد می شود، عایق کاری موثر بسیار مهم است. تاسیسات سردخانه باید عایق بیشتری نسبت به استاندارد ساختمان های معمولی داشته باشند تا بهره وری انرژی را به  حداکثر برسانند .

لایه های عایق پشت بام به افزایش اثر حرارتی سقف و کاهش حرکت هوا در سیستم کمک می کند. شکاف در عایق سقف باید با فوم پرکننده شکاف های بزرگتر  به حداقل برسند و در برخی موارد، از اتصالات دورتادور فوم شده در اتصالات سقف به دیوار استفاده شود. به علاوه، یک سقف بازتابنده رنگ روشن نیز می تواند جذب گرمای اضافی را به حداقل برساند.

4. هنگام نصب گوشه ها را برش ندهید

جدای از مواد، نصب با کیفیت بالا سیستم سقف برای اثربخشی و عملکرد کلی پوشش ساختمان مهم است. شما می توانید تمام عناصر مناسب برای یک سیستم سقف ایده آل را داشته باشید، اما اگر نصب به درستی اجرا نشود، چه فایده ای دارند؟

تعدادی سقف‌ساز وجود دارد، اما سیستم سقف سردخانه منحصربه‌فرد است و به یک تیم تخصصی نیاز دارد که نیازها، محدودیت‌ها و متغیرهای موجود را درک کند. مطمئن شوید که با یک نصاب آگاه و واجد شرایط کار می کنید که در بازار سردخانه و تبرید تجربه دارد.

سقف سردخانه

پیامدهای بالقوه

اگر سیستم سقف سردخانه شما توسط متخصص نصب نشود چه اتفاقی می افتد ؟ ساختمان شما در معرض خطر بیشتری برای نشت بخار است و عواقب آن می تواند از ناخوشایند تا خطرناک متغیر باشد:

  • خطرات ایمنی مواد غذایی - نشت بخار می تواند آلاینده های بیرونی را وارد کارخانه کند و رطوبت بیش از حد ناشی از این نشت ها می تواند رشد باکتری ها را تقویت کند.
  • خطرات ایمنی کارگران - تراکم و تجمع یخ می تواند خطرات لغزش ایجاد کند.
  • افزایش قبوض آب و برق - اگر هوای گرم به داخل تاسیسات نشت می کند، هزینه بیشتری برای خنک کردن آن می کنید و حتی برای از بین بردن رطوبت سخت است.
  • تجهیزات بیش از حد کارکرده - اگر هوای گرم به داخل نشت کند، سیستم تبرید شما باید سخت‌تر کار کند تا دمای محیط و رطوبت بهینه را حفظ کند، که می‌تواند طول عمر آن را کوتاه کند و ممکن است فرکانس نگهداری را افزایش دهد.
  • آسیب زیبایی بصری - رطوبت بیش از حد می تواند منجر به لکه های نامناسب در محل شما شود. این نه تنها از نظر بصری یک مشکل آشکار را شناسایی می کند، بلکه می تواند تأثیر منفی بر بازدید کنندگان مشتریان بگذارد.
  • آسیب ساختاری بالقوه - تجمع یخ در اتصالات دیوار و دال ها می تواند متورم شود و اندازه آن بزرگ شود و در طول زمان باعث آسیب ساختاری دیده شده یا غیرقابل مشاهده شود.

 



clickMe برای سفارش تبلیغات کلیک کنید...