سالن ها و اتاق های تمیز در انبار سردخانه

در زمینه لجستیک، مفهوم اتاق تمیز کاربرد بسیار روشنی دارد: انبار سردخانه زیر صفر و بالای صفر. اینها فضاهایی هستند که برای جلوگیری از انتقال انرژی گرمایی عایق بندی شده اند. سرمایش یکی از متداول ترین روش ها برای نگهداری محصولات (عمدتا مواد غذایی و داروها) برای مدت زمان مشخص است.

برای اطمینان از عایق حرارتی در سردخانه، دیوارها، سقف، کف و درها باید با مواد مقاوم در برابر انرژی ساخته شوند. علاوه بر این، لازم است که کمپرسورها و اواپراتورها را در بالای ساختمان نصب کنید. هدف اصلی این است که درجه حرارت پایدار را در طول کل فرآیند لجستیک حفظ کرده و نقاط بحرانی را که می توانند زنجیره سرد محصول را بشکنند حذف کنیم .

ساختن انبارهایی با قفسه که در دمای کنترل شده کار می کنند، یک روش معمول است. در اینجا، قفسه های فلزی خود ساختار ساختمان را تشکیل می دهند و صفحات، روکش عمودی و سقف به قفسه متصل می شوند. این نوع ساختمانها تنها فضای کاملاً ضروری را با هدف حداکثرسازی فضای ذخیره سازی اشغال می کنند. دو مزیت بزرگ آنها این است که هزینه های انرژی را کاهش می دهند و به طور مداوم در دمای پایین نصب را حفظ می کنند.

انبار سردخانه

اتاق های تمیز و انبار سردخانه های خودکار

در تدارکات دمای سرد، اتوماسیون به طور فزاینده ای در حال پیشرفت است. این یک راه حل است که ظرفیت ذخیره سازی را حداکثر می کند در حالی که کنترل کامل بر شرایط جابجایی کالا را ارائه می دهد. نوار نقاله ها و جرثقیل های جمع کننده امکان حرکت مداوم و ایمن کالاها را فراهم می کند. همه اینها زمان عملکرد را بهبود می بخشد و جابجایی دستی محصول (و خطرات مربوط به آن) را به حداقل می رساند.

در زیر رایج ترین سیستم های ذخیره سازی و حمل و نقل خودکار در سردخانه ها یا فریزرها آمده است:

  • نوار نقاله های صنعتی .اینها جایگزین تجهیزات جابجایی سنتی می شوند و کالا را به طور خودکار جابجا می کنند. نوار نقاله های ساخته شده از فولاد ضد زنگ برای این نوع تاسیسات مناسب هستند، زیرا در برابر خوردگی بسیار مقاوم هستند
  • جرثقیل های استاکر .در هر راهرو، جرثقیل استاکر با جابجایی کالا از نقاط ورودی انبار به محل مربوطه عمل می کند. قفسه ها می توانند یک یا دو عمقی باشند.
  • سیستم شاتل پالت .عملکرد آن کاملاً خودکار است، زیرا مجهز به یک شاتل موتوری است که حرکت کالا را انجام می دهد. این یکی از کارآمدترین سیستم های با تراکم بالا است که با اطمینان از تعداد بیشتر چرخه ها، بهره وری را افزایش می دهد.
  • وقتی صحبت از نرم افزار می شود، پیاده سازی سیستم مدیریت انبار(WMS) ، به افزایش بهره وری از تاسیسات خودکار کمک می کند. این مرکز عصبی است که بر همه عناصری که در یک مرکز تدارکات با یکدیگر تعامل دارند، از تجهیزات جابجایی تا عملیات برای مدیریت کارآمد محصول، کنترل می کند.

درب برای جلوگیری از نفود آلودگی

کنترل، نظافت و امنیت

شرکتهایی در بخشهایی مانند صنایع غذایی، دارویی و شیمیایی موظفند از اتاقهای تمیز و اتاقهای سفید برای تولید و نگهداری ایمن محصولات خود استفاده کنند. این تأسیسات برای اطمینان از پاکیزگی هوا و جلوگیری از ورود ذرات آلوده به این فضاها و آسیب احتمالی یا کاهش کیفیت کالا جدا شده اند.

در بخش لجستیک، تأسیسات کاملاً جدا شده شامل انبارهای سرد یا فریزر است. محصولات ذخیره شده در آنجا باید در دمای کنترل شده نگهداری شوند. بنابراین عایق حرارتی برای سرد نگه داشتن منطقه ضروری است.

 



clickMe برای سفارش تبلیغات کلیک کنید...