آیا بعد از کرونا به کارکنان اجازه دورکاری بدهیم؟

برای مشاغلی که کارکنان آنها باید برای انجام کارهای خود در یک منطقه باشند (به عنوان مثال خدمات شخصی به مشتریان، خرده فروشی، رستوران و غیره) پاسخ مشخص است. با این حال، برای بسیاری از مشاغل، برخی یا تمام کارکنان آنها می توانند مشاغل خود را در دفتر خانه خود و در یک محیط کار از راه دور انجام دهند. بنابراین این ما را به چه نتیجه ای می رساند؟ کارفرمایان باید مزایا و معایب هر کسب و کار منحصر به فرد را در موقعیت های مختلف سازمان بررسی کنند.

دورکاری

اکنون زمان آن است که نگاهی دقیق بیندازیم تا بفهمیم چه تصمیمی به بهترین نحو با اهداف و چشم انداز بلندمدت سازمان مطابقت دارد. این که یک شغل تصمیم بگیرد همه کارکنان را به دفتر برگرداند یا همه را به کار کردن از راه دور مجاز کند توصیه نمی شود. این بدان معناست که زمان آن رسیده است که مفروضاتی را در مورد این که یک کارمند مولد چگونه به نظر می رسد و محیط کار مطابق با نیازهای کلی سازمان است، کنار بگذاریم.

می توانید به پست "نرم افزار مدیریت وظایف" مراجعه کنید.

این مقاله نمی تواند به هر موقعیت منحصر به فردی بپردازد، اما برخی از سوالات مهم عبارتند از:

- با انجام دورکاری در ایام کرونا چه نتایجی مشاهده کردید؟

- آیا بهره وری کاهش یافته، ثابت مانده یا بهتر شده است؟

- روابط کارمندان چطور؟ آیا می بینید که اختلاف نظرهای کمی بین کارکنان با فاصله زیاد وجود دارد؟

- آیا کارکنان در کار ارتباط موثر و کاری دارند؟ یا آیا اختلالات ارتباطی رخ داده است؟

- چه فناوری برای کار از راه دور وجود دارد؟ چگونه کار می کند؟ آیا سازمان باید منابع بیش تری را در زمینه فناوری سرمایه گذاری کند تا کار از راه دور را به یک گزینه پایدار بلند مدت تبدیل کند؟

- هر کارمندی در محیط دورافتاده خود، چه منابع و یا نیازهایی (به عنوان مثال چاپگر، لوازم اداری و غیره) دارد؟

- چه پشتیبانی فناوری اطلاعات از راه دور برای کارکنان دورکار خود دارید؟

- سازمان با نیروی کار از راه دور چه نوع صرفه جویی در هزینه (مثلاً هزینه ساختمان)  را تجربه کرده یا می تواند تجربه کند؟

-  در صورت ادامه دورکاری چه هزینه های اضافی متحمل  می شود؟

- آیا تردید در اجازه دورکاری بر اساس دلایل تجاری است یا تردید در تغییر؟ از دیدگاه تجارت به تصمیم گیری توجه کنید تا آنجا که تصمیم بر بهره وری، رضایت مشتری، صرفه جویی یا هزینه های مالی و غیره تأثیر می گذارد، در مقایسه با ترس از ندیدن افراد در دفتر.

- عدم وجود افراد در دفتر چه مزایایی را از بین می برد؟ با دورکاری چه مزایایی را می توان به دست آورد؟

- آیا مدل ترکیبی موجود است که می تواند شامل اشتراک دفتر و دورکاری جزئی باشد؟ آیا این مدل فایده ای دارد و اگر چنین است، آن چیست؟

ارزیابی دورکاری

سوالات ممکن است ادامه پیدا کند، اما بالاخره روزی هر سازمان باید این سوالات را بپرسد و شرایط را ارزیابی کند. همه ما دوران سختی را پشت سر گذاشته ایم و می گذرانیم. یکی از مواردی که کرونا به ما داد این است که به طور خلاقانه در مورد این که تجارت باید چگونه باشد و چگونه می توان موفقیت افراد و سازمان ما در آینده تعیین کرد، فکر کنیم. از این فرصت استفاده کنید و خارج از چارچوب فکر کنید و تعیین کنید که چه چیزی برای سلامت سازمان شما مناسب است.



clickMe برای سفارش تبلیغات کلیک کنید...