لباس کار و پوشاک کار برای حفاظت شخصی

داشتن وسایل حفاظتی شخصی، تجهیزات حفاظتی شخصی به استانداردی ضروری تبدیل شده است که باید در هر بخش از کار رعایت شود. چه این یک تجارت صنعتی باشد، چه محل ساخت و ساز و چه معدن، ارائه دهنده خدمات ایمنی و امنیتی یا بخش پزشکی، هر یک نیاز و راه حل های تخصصی برای پوشش این موضوع دارند. ما این فرایند را رمزگشایی می کنیم تا شما درباره لباس حفاظت شخصی (PPE)  و آنچه باید قبل از سفارش کیت کارکنان خود در نظر بگیرید، بدانید.اول از همه، شما باید بدانید وقتی می گوییم PPE دقیقاً منظور ما چیست؟

PPE چیست؟

PPE مخفف تجهیزات حفاظتی شخصی است که ایمنی و حفاظت را در برابر هر گونه خطر احتمالی قابل پیش بینی که ممکن است در حین انجام وظیفه یا کار رخ دهد، ارائه می دهد. این یک ترکیب بسیار تخصصی و خاص از ابزار و نوع لباس است که از کارگر محافظت می کند و چالش های مختلفی را که یک سناریوی کاری می تواند ایجاد کند، برطرف می کند.هر زمینه و فرآیند کاری نیاز آنها به PPE را به طریقی بسیار عجیب مشخص می کند. برای بررسی اجمالی، بیایید نگاهی بیندازیم که هر کدام از بخشها چه نوع خطری را به ارث می برند که به شما راه تشخیص نیاز شخصی شما برای طراحی و تهیه PPP را نشان می دهد. طراحی PPE مستقیماً با نوع خطری که ما با آن روبرو خواهیم بود، ارتباط دارد. وقتی از متخصصانی که مدیریت ریسک و خطرات شرکت ها را ارزیابی می کنند می پرسیم، آن را به شرح زیر تعریف می کنند.

PPE شامل تعدادی مورد است و به همین دلیل است که می توان آن را مجموعه PPE  نامید. بیایید به طور کلی آنچه را که در آن مجموعه وجود دارد بررسی کنیم. PPE را می توان به دو دسته از اقلام تقسیم کرد.

لباس کار مهندسی

چکمه های ایمنی

چکمه و کفش ایمنی در برابر شوک های الکتریکی محافظت می کند، از سوراخ شدن، سر خوردن و تصادف در شیب ها و غیره جلوگیری می کند و انگشتان پای ایمنی نیز با کفش ترکیب می شوند و مواد استفاده شده بیشتر از جنس استیل، فلز، لاتکس یا کامپوزیت هستند تا عملکرد و ایمنی خاصی را برآورده کنند.

گوش گیر

گوشگیرها در انواع و طرح های مختلفی عرضه می شوند که به منظور خاصی انجام می شود. برخی از انواع ذکر شده در اینجا بیشتر مورد استفاده قرار می گیرند و به شرح زیر هستند، گوشگیر های فوم قابل ارتقا، گوش گیر قابل استفاده مجدد، درپوش کانال.

ماسک صورت یا ماسک تنفسی

با استفاده، ماسک های صورت می توانند به دو دسته ماسک های یکبار مصرف و قابل استفاده مجدد تقسیم شوند. طبقه بندی بعدی را می توان بر اساس کیفیت استفاده از مواد، رنگ و گزینه های برش و محافظت در برابر خطر انجام داد.

دستکش و عینک ایمنی

دستکش های ایمنی در چهار قسمت از جنس مصالح و بر اساس کاربرد و کیفیت آنها ارائه می شوند تا خطر را کاهش دهند. بوم، چرم، لاستیک و مش فلزی رایج ترین و موثرترین موادی هستند که به عنوان مواد اولیه دستکش تبدیل می شوند.  PPE شامل تعدادی مورد است و به همین دلیل است که می توان آن را مجموعه PPE  نامید. بیایید به طور کلی آنچه را که در آن مجموعه وجود دارد بررسی کنیم. PPE را می توان به دو دسته از اقلام تقسیم کرد.

کلاه ایمنی

عمدتا دو نوع کلاه سخت وجود دارد که بر اساس نوع و کلاس شناخته می شوند. نوع 1 به ناحیه پوششی سر اشاره دارد که خطر افتادن چیزی روی آن وجود دارد، نوع دوم این است که افراد را از همه زوایا بپوشاند. سپس دسته بندی هایA ،  B و C بر اساس عایق الکتریکی ارائه شده وجود دارد. سیستم مهار ایمنی مکانیسم جلوگیری از سقوط کاربر از ارتفاع است. کارگران کیت را به بدن خود وصل کرده و یک نقطه لنگر در یک مکان ثابت ایجاد می کنند، این تضمین می کند که حتی در یک سقوط آزاد آنها به زمین برخورد نمی کنند.

لباس محافظ

لباس های محافظ

لباس محافظ مناسب ضروری و لباس طراحی شده برای محافظت کارگر را از آسیب در ارتباط با نوع کار آنها انجام می دهند. این یک لباس اجباری است که مردم به طور مرتب از آن استفاده می کنند. به عنوان مثال، جلیقه های بالستیک که توسط مقامات امنیتی پوشیده می شود، کت آزمایشگاهی و روکش هایی که توسط کارکنان آزمایشگاه شیمیایی پوشیده می شود.

لباس بازتابنده یا لباس با دید بالا

لباس کار شب رنگ یا لباس های با قابلیت دید بالابه کیفیت رنگ و دید در محیط تاریک یا کم دیدنی اشاره دارد. استفاده متداول از رنگهای فلورسنت برای پارچه پایه و نوارهای منعکس کننده نور در اطراف بازوها یا تنه چاپ می شود. عملکرد یونیفورم افزایش دید در شب یا محیط ابری از راه دور است. نهادهای نظارتی برای اطمینان از ایمنی افراد، آن را به امدادگران سرویس های امنیتی، نگهبانان ترافیک، معدنچیان، کارکنان ساختمانی و چندین بخش دیگر توصیه می کنند. ایمنی زندگی انسان مهمترین دغدغه توسعه PPE است. برای کارفرمایان بسیار مهم است که نه تنها اطمینان حاصل کنند که PPE بخش مهمی از طرح تهیه تدارکات شرکت شما است بلکه استانداردهای کیفیت ارائه شده در راهنمای زیر را نیز رعایت کنند.

معیار های انتخاب PPE

به عنوان یک برداشت قطعی از نقطه نظر انتخاب PPE برای صنعت یا بخش کاری شما، آگاهی از استانداردهای حفاظتی، شناسایی خطرات، ایمنی با راحتی کارگران خواهد بود. این را باید درک کرد که بدون رعایت استانداردهای تعیین شدهPPE ، نهادهای نظارتی می توانند بر اساس معیارهای کیفیت ناراضی، گردش کار شما را تصاحب کنند.بنابراین مهمترین جنبه، تضمین کیفیت PPE از نظر جنس، علائم، رنگ و شادابی رنگ، دوام و قابلیت مشاهده برای پوشاک است و برای ابزار حفاظت شخصی به خرده فروشان معتبر مراجعه کنید که گارانتی تجهیزات را ارائه می دهند. به همان اندازه که پیچیده به نظر می رسد، نه تنها برای ایمنی جان انسانها بلکه برای شهرت کسب و کار شما نیز بسیار مهم است.



clickMe برای سفارش تبلیغات کلیک کنید...