چرا از سیستم فن کویل استفاده کنیم؟

در این پست با سیستم فن کویل آشنا می شویم و اینکه چرا از آن استفاده می شود و چگونه سیستم های فن کویل پروژه ساختمان شما را بهبود می بخشند.

فن کویل چیست؟

واحد فن کویل (FCU)، در ابتدایی ترین اصطلاح آن، دستگاهی است که از یک کویل و یک فن برای گرم کردن یا خنک کردن اتاق استفاده می کند. هوای داخل خانه که دوباره به گردش در می‌آید روی سیم‌پیچ حرکت می‌کند، کویل هوا را قبل از اینکه مستقیماً به داخل اتاق برگرداند، گرم یا خنک می‌کند. سیستم های فن کویل می توانند برای گرما وسرما  یا هر جفتشان باشند بنابراین نیازی به مجرای اضافی ندارند.

توجه: تفاوت فن کویل و کویل اواپراتور

فن کویل

به دلیل سادگی، نصب FCU نسبت به واحدهای مدیریت هوای کانالی مقرون به صرفه تر است. به طور سنتی، واحدهای فن کویل پر سر و صدا بودند و می توانستند لرزش ایجاد کنند، با این حال، FCU های مدرن ارائه شده توسط شرکت های مختلف، بی صدا و عایق برای انتقال حرارت و لرزش هستند.

مکانیک سیستم فن کویل نسبتاً ساده است. بسته یه اینکه در چه فصلی از سال هستیم، لوله تامین آب سرد یا گرم را از طریق شبکه لوله های مس-آلومینیوم محصور شده در واحد تامین می کند. هوا وارد واحد می شود و انرژی حرارتی آب لوله کشی شده به هوا منتقل می شود، بنابراین دمای هوا قبل از وارد شدن دوباره به اتاق تغییر می کند.

چرا از سیستم فن کویل استفاده کنیم؟

واحدهای فن کویل عملکرد ایده آلی را برای مکان هایی که نیازهای گرمایی و سرمایی متمرکز یا اتاق به اتاق است، مانند دفترها، نمایشگاه ها، اتاق های هتل و ساختمان ها ارائه می دهند. سیستم های فن کویل برای تنظیم هوای محلی به منظور مطابقت با شرایط دمایی فضا استفاده می شود. اخیرا سیستم های فن کویل از جدیدترین موتورهای کموتاسیون الکترونیکی (ECM) و ولتاژ پایین DC برای اطمینان از حداکثر صرفه جویی در انرژی الکتریکی استفاده می کنند.

فن کویل می توانند به هرشکلی نصب شوند،(روی دیوارها یا سقف ها نصب شوند یا به صورت افقی در امتداد فضای اتاق قرار بگیرند.)

فن کویل

یکی از ویژگی های اصلی فن کویل های افقی، مبدل شدن کویل گرمایش و سرمایش کارآمد ساخته شده از پره های آلومینیومی و لوله مسی است. به دلیل داشتن ظرفیت کم آب، فن کویل می تواند به حرارتی بسیار پایین دست یابد. بنابراین، گرم کردن یا خنک کردن یک اتاق سریعتر از زمانی است که از سایر محصولات موجود در بازار استفاده می شود. این واحدها که تنها 24 ولت هستند، از نظر اقتصادی کارآمد و به طرز شگفت انگیزی بی صدا هستند و ردپای کربن را به میزان زیادی محدود می کنند.

مزایای سیستم فن کویل چیست؟

بهره وری انرژی و کاهش هزینه های گرمایش و سرمایش

گزینه های طراحی انعطاف پذیر و قابل تنظیم

قابلیت سفارشی سازی برای دور زدن منحنی ها

قابل نصب بر روی آستانه درب ها

گرمایش و سرمایش دقیقاً در جایی که شما می خواهید انجام می شود

سهولت نصب

شبکه ها را می توان بلافاصله پس از نصب راه اندازی کرد

ایده آل برای لعاب های کف تا سقف، زیرا تراکم را محدود می کند

دسترسی آسان و نیاز به نگهداری کم

الزامات تمیز کردن آسان

عملیات بی صدا

می توان آنها را همراه با سایر روش های گرمایش و سرمایش و یا به صورت مستقل استفاده کرد

گزینه های صرفه جویی در فضا

امکان استفاده از هرگونه مواد تکمیل شده برای کف شما از جمله چوب، کاشی، کفپوش لمینت و ...

ادغام گسسته با کفپوش انتخابی شما

تلاطم کم هوا به این معنی است که گرد و غبار و آلرژن کمتری در اتاق در گردش است



clickMe برای سفارش تبلیغات کلیک کنید...