چرا کیفیت لولاهای جلویی پایه داک لولر مهم است

داک لولر شکاف ها را پر می کنند و به کمتر کردن اختلاف ارتفاع بین اسکله و تریلر کمک می کنند. داک لولر ها همچنین شناور بالا و پایین بستر تریلر را در هنگام بارگیری جبران می کنند.برای تاسیساتی که 3 شیفت در روز و 5 روز در هفته کار می کند و به طور متوسط ​​1 ساعت برای تخلیه یا بارگیری یک تریلر کار می کند، داک لولر تقریبا 2000 بار در سال (بدون احتساب تنظیمات) کار می کند و رانده می شود. 100 هزار بار در سال در این سطح از فعالیت، توجه ویژه به لولای لبه جلوی داک لولر، از تسطیح اسکله که یکی از متحرک ترین قطعات است و مقدار قابل توجهی از وزن محموله را تحمل می کند، بسیار مهم است.

داک لولر چیست؟

در واقع داک لولر از تجهیزات بارگیری به حساب می‌آید که از طریق پل زدن بین وسیله حمل بار و محل استقرار بار به انتقال بار کمک می‌کند.پس هرجا که بارگیری و تخلیه بار وجود داشته باشد، نیاز به داک لولر وجود دارد. این محصول بیشترین کاربرد را پروسه جابجایی و حمل کالا دارد.احتمالا در هنگام حمل بار، با این پدیده موجه شده اید که اختلاف ارتفاع بین کف وسیله نقیله و محلی که بار قرار دارد وجود دارد. این محصول دقیقا برای همین کار تهیه شده و می‌تواند در سریع‌ترین زمان ممکن با ایمنی بالا کاها را انتقال دهد.وجود این محصول برای کسب و کارهایی که با کالاهای سنگین سروکار دارند مهم و ضروری است.کار با این محصول آسان است ولی نیاز به مهارت و دانش کافی دارد. داک لولرها دارای سیلندرهای مخصوص کنترل حرکت هستند و تا حد زیادی امنیت را فراهم می‌کنند. همچنین دارای پوشش ضد لغزش است که از سر خوردن اجسام جلوگیری می‌کند.

لولای جلویی داک لولر کجا واقع شده است؟

لولای تراز جلویی (یا لولای لبه ای) بین عرشه تراز و لبه تراز قرار دارد. هر بار که لبه داک لولر بالا، پایین یا تنظیم شود فعال است. در این مکان، به طور مکرر عبور داده می شود و وزن کامل تجهیزات جابجایی مواد و بار را تحمل می کند.

کاربرد اولای جلویی داک لولر

لبه لولای تراز برای بلند کردن لبه از حالت rest و آویز و پایین آوردن آن به داخل تریلر استفاده می شود و به آن اجازه می دهد تا روی کف تریلر محکم قرار گیرد و شکاف بین کف انبار و تخت تریلر را ببندد. همانطور که قبلا ذکر شد، هر بار که لبه تراز کننده بالا، پایین یا تنظیم می شود، لولای تراز جلویی فعال است: برآمده: لب به سمت بالا (به صورت مکانیکی یا هیدرولیکی) به سمت بالا کشیده می شود تا برای قرار دادن در بستر تریلر آماده شود. پایین آمدن: تراز و لبه برای انتقال مواد در بستر تخت تریلر قرار می گیرند. اگر داک لولر به درستی در بستر تریلر قرار نگرفته باشد، برای اصلاح در محل قرار دادن لبه باید دوباره لبه را بالا بیاورید.

اهمیت استحکام لولای هم سطح داک لولر

با توجه به فراوانی استفاده از لولا داک لولر ، استحکام آن ضروری است. دو عاملی که به تقویت و افزایش طول عمر تراز لبه کمک می کند،پشتیبانی مناسب تاج و لولا می باشد.

پشتیبانی مناسب تاج و لولا

تاج تنظیمی برای لولای لبه برای کمک به در نظر گرفتن تفاوت ارتفاع  بین اسکله بارگیری و بستر تریلر است.تاج یک تراز استاندارد،کاهش یا افزایش میابد:با تسطیح های سنتی، ممکن است نیاز به ساخت تاج اضافی وجود داشته باشد، فراتر از نیازهای تاسیسات در مورد اختلاف ارتفاع بین اسکله بارگیری و تریلر. این رویکرد باعث ساییدگی و پارگی تسطیح در حین کار می شود، به خصوص زمانی که لولا پشتیبانی یا تقویت نمی شود. در حالی که این ممکن است به طور موقت به طولانی‌تر شدن عمر لولای لب کمک کند، اما یک «برآمدگی سرعت» نیز ایجاد می‌کند که به نوبه خود می‌تواند باعث ایجاد لرزش کل بدن توسط راننده لیفتراک شود.پشتیبانی از لولا یکی از ویژگی های تراز کننده های داک لولر است که می تواند با تحمل وزن بیشتر (لیفتراک و بار) به لولای جلو کمک کند و همچنین نوع تاج داک لولر را تعیین می کند (بر اساس طراحی تراز). با این تقویت‌کننده، نیاز کمتری به افزایش تاج وجود دارد که در نتیجه به حذف ضربه‌ای که توسط راننده، تجهیزات و محصولات احساس می‌شود، کمک می‌کند.

ضربه لولای داک لولر

 هنگامی که یک لولا لبه دارای تکیه گاه و تاج مناسب باشد، یک انتقال بدون درز یا صاف از عرشه تراز، در سراسر لب و به بستر تریلر فراهم می کند. اگر هر یک از قطعات خاموش باشد، می تواند منجر به آسیب محصول و یا مجهز شود، مهمتر از آن آسیب احتمالی راننده لیفتراک.

نکاتی که رانندگان برای پایه داک لولر باید رعایت نمایند

اپراتورهای لیفتراک بیش از 100000 بار در سال از داک لولر استفاده می کنند. ضربه زدن به یک "برآمدگی سرعت" بالقوه در لولای لبه، ارتعاشات کل بدن را به راننده منتقل می کند، که می تواند منجر به آسیب حاد یا مزمن شود. به خصوص زمانی که برای خروج از تریلر چرخانده می شود. آسیب های مربوط به کمر شایع تر است و بیشتر در سال اول کار دیده می شود.دقیقاً مانند حرکت روی داک شاک است که راننده احساس می‌کند، این ضربه تکان دهنده می‌تواند به مرور زمان به تجهیزات جابجایی مواد آسیب برساند (معمولاً تایرها یا اجزای فرمان لیفتراک).جابجایی کالاها روی یک پالت، به خصوص محموله‌های شکننده‌تر، می‌تواند منجر به آسیب و جریمه‌های احتمالی برای یک انبار برای جبران موادی شود که در شرایط نامناسب به دست می‌رسند.



clickMe برای سفارش تبلیغات کلیک کنید...