چرا سیستم تهویه مطبوع کار می کند اما خنک نمی کند؟

یکی از رایج ترین مشکلات در مورد کولر گازی این است که با وجود کارکردن، خنک نمی کند. وقتی کولر گازی شما برق مصرف می کند،  اما اتاق یک درجه  هم خنک نمی شود.

سردچال، پلتفرم نمایش کسب و کار شما

سردچال شرایطی فراهم کرده تا کسب و کارهای مختلف با ثبت آگهی، محصولات و خدمات خود را به مشتریان معرفی کرده و همچنین سردچال با ایجاد یک صفحه اختصاصی شما را در فروش آنلاین همراهی می کند. پس همین حالا عضو باشگاه مشتریان سردچال شوید.

چرا سیستم تهویه مطبوع کار می کند اما خنک نمی کند؟

چند دلیل وجود دارد که سیستم تهویه مطبوع ((AC  کار می کند اما خنک نمی کند:

1. تنظیمات نادرست ترموستات

یکی از دلایلی که ممکن است AC شما خنک نکند این است که آن را در تنظیمات اشتباه قرار داده اید. اگرچه واضح به نظر می رسد، اما یکی از رایج ترین دلایل خنک کنندگی ضعیف است. بسیاری از صاحبان خانه حتی متوجه نمی شوند که ترموستات را در تنظیمات اشتباهی قرار داده اند.

ابتدا مطمئن شوید که ترموستات را در تابستان ها در حالت خنک و در زمستان ها  در حالت گرما تنظیم کرده اید. به عنوان مثال، اگر آن را روی خنک شدن تنظیم کرده اید، سعی کنید دما را چند درجه کاهش دهید و ببینید که آیا شروع به خنک شدن می کند یا خیر. اگر تغییر تنظیمات کار نکرد، ممکن است AC  به دلایل دیگر خنک نکند.

2. فیلترهای هوای کثیف

فیلترهای هوا از ورود گرد و غبار و زباله به یونیت داخلی AC جلوگیری می کند. با گذشت زمان، گرد و غبار و زباله ها می توانند فیلترهای هوا را مسدود کنند و جریان هوا را به AC کاهش دهند. به دلیل جریان ناکافی هوا، AC نمی تواند به طور موثر هوای خانه شما را خنک کند.

فیلترهای هوا را بردارید و آن ها را بالا نگه دارید. اگر بتوانید از طریق آن ها ببینید، آن ها خوب هستند. اگر نه، باید فیلتر هوا را تمیز کرد.

چرا سیستم تهویه مطبوع کار می کند اما خنک نمی کند؟

3. واحد خارجی مسدود شده است

یونیت بیرونی وظیفه دفع هوای گرم در تابستان و هوای خنک در زمستان از داخل به بیرون را بر عهده دارد. با گذشت زمان، شاخه ها و برگ های کوچک می توانند دستگاه را مسدود کنند و مانع انتقال هوا شوند. یونیت خارجی را برای هر گونه نشانه انسداد بررسی کنید. برق متناوب از جمله مدار شکن را خاموش کنید و هر گونه زباله را به صورت دستی بردارید.

چرا سیستم تهویه مطبوع کار می کند اما خنک نمی کند؟

4. کویل اواپراتور منجمد

در واحد داخلی AC، یک کویل اواپراتور وجود دارد. هوای گرم اتاق شما از روی کویل اواپراتور عبور می کند که گرما و رطوبت را از آن خارج می کند. AC هوای سرد شده را به داخل اتاق می فرستد. کویل های اواپراتور  به دلایل مختلفی می توانند یخ بزنند.

اگر کویل های اواپراتور یخ زده باشند، دیگر انتقال گرمای موثر اتفاق نمی افتد و AC  توانایی خنک سازی موثر خانه را از دست می دهد.

5. نشت مبرد

مبرد مایعی در کویل های AC  است که از طریق آن خانه شما را خنک می کند. نشت مبرد منجر به خنک کنندگی ضعیف می شود زیرا انتقال حرارت مؤثر انجام نمی شود. علاوه بر این، نشت مبرد همچنین باعث می‌شود AC سخت‌تر کار کند، که منجر به افزایش فرسودگی و افزایش هزینه‌های انرژی می‌شود.

چند نشانه نشت مبرد وجود دارد که هرگز نباید نادیده بگیرید. هرگز سعی نکنید نشت مبرد را خودتان کنترل کنید، زیرا ممکن است خطرناک باشد.

6. نشتی کانال ها

اگر سیستم تهویه مطبوع مرکزی دارید، نشت کانال یکی از دلایل اصلی از دست دادن هوای مطبوع است. 20 درصد از هوایی که از طریق کانال حرکت می کند به دلیل نشت از بین می رود. شما می توانید با آب بندی و عایق بندی کانال ها از هدر رفتن هوای مطبوع جلوگیری کنید.

چرا سیستم تهویه مطبوع کار می کند اما خنک نمی کند؟



clickMe برای سفارش تبلیغات کلیک کنید...