چرا کوره هوای گرم، هوای سرد می دمد؟

آیا کوره شما به جای اینکه فضا را گرم کند، هوای سرد می دمد؟ این نکات عیب یابی کوره هوای گرم را برای حل مشکل امتحان کنید. دلایل زیادی وجود دارد که یک کوره هوای گرم کار نکند یا هوای سرد بدمد، برخی از آنها می تواند توسط خودتان حل شود، در حالی که برخی دیگر ممکن است نیاز به متخصص داشته باشند.

معرفی سردچال: سایت سردچال با معرفی مشاغل مختلف در زنجیره تامین امکان تبادل و مشارکت کسب و کارها را بالا می برد. شما نیز برای پیوستن به این زنجیره می توانید همین حالا در باشگاه مشتریان سردچال عضو شوید و بازار کسب و کارتان را تقویت کنید.

تنظیم ترموستات

 در اینجا نکات عیب یابی کوره برای شما ارائه شده است.

کوره به زمان نیاز دارد تا گرم شود، در غیر این صورت ترموستات شما در تنظیم اشتباهی قرار دارد.

اگر کوره شروع به کار کرد و فوراً هوای سرد را خارج کرد، یک یا دو دقیقه به آن فرصت دهید. هیتر ها به کمی زمان برای گرم شدن نیاز دارند، زیرا قبل از ارسال هوای گرم باید هوای سرد را از دریچه ها خارج کند. اثر مشابهی هنگام روشن کردن آب گرم در حمام رخ می دهد - آب سرد همیشه اول از همه خارج می شود. اگر چند دقیقه گذشت، گرما روشن نشد و هوا همچنان خنک ماند، به عیب یابی ادامه دهید.

تنظیمات ترموستات نیز یکی از مقصرهای رایج مشکلات گرمایشی است. ابتدا مطمئن شوید که ترموستات روی "گرم" تنظیم شده باشد و نقطه تنظیم در دمای کافی برای روشن کردن کوره باشد. سپس، ترموستات را بررسی کنید تا ببینید روی «روشن» یا «خودکار» تنظیم شده است. اگر روی "روشن" تنظیم شود، دمنده کوره بدون توجه به اینکه واقعاً هوا را گرم می کند به کار خود ادامه می دهد. تغییر دادن ترموستات به حالت خودکار تضمین می کند که فن فقط زمانی می وزد که کوره گرما می دهد.

شعله پیلوت خاموش است.

شعله پیلوت یک شعله گاز کوچک است که به طور مداوم می سوزد تا یک مشعل بزرگتر مانند یک کوره هوای گرم را مشتعل کند. با این حال، این شعله ممکن است در صورت وجود پیش ران، سوپاپ کثیف یا ترموکوپل معیوب (وسیله ایمنی که در صورت عدم تشخیص شعله پیلوت گاز را خاموش می کند) خاموش شود.

شعله کوره

منبع گاز ضعیف یا خاموش است.

کوره ها برای تولید گرما نیاز به یک منبع ثابت گاز به مشعل ها دارند. اگر منبع گاز کافی نباشد، کوره به عنوان یک اقدام ایمنی غیرفعال می شود و در نتیجه هوای سرد خارج می شود. برای ارزیابی این موضوع، کافی است با اطمینان از موازی بودن اهرم شیر با لوله گاز، بررسی کنید که شیر گاز روشن است. سایر وسایل گازسوز خانه مانند اجاق گاز را بررسی کنید تا مشخص شود که آیا گاز کافی دریافت می کنند یا خیر. اگر شیر گاز روشن است و هیتر هنوز هوای گرم را تامین نمی کند، با یک متخصص تماس بگیرید.

آلودگی روی سنسورهای شعله وجود دارد.

برای کوره های بدون پیلوت، حسگرهای شعله (همچنین به عنوان میله های شعله یا آشکارسازهای شعله شناخته می شوند) برای اطمینان از گرمای مناسب استفاده می شود. اگر حسگر شعله با خاک یا کثیفی پوشیده شده باشد، می تواند باعث خاموش شدن مشعل شود. در نتیجه،هیتر شروع به دمیدن هوای سرد می کند، یا ممکن است به سرعت بین گرم و سرد بچرخد.

خوشبختانه این مشکل با تمیز کردن سنسور شعله قابل حل است. کسانی که با اجزای کوره آشنا هستند می توانند به سرعت حسگر را تمیز کنند یا می توانند از خدمات یک تکنسین HVAC برای تمیز کردن آن استفاده کنند.

فیلتر کثیف است و جریان هوا را محدود می کند، یا خطوط کندانس مسدود شده است.

هرگونه انسداد جریان هوا توانایی کوره را برای گرم کردن موثر محدود می کند. یک فیلتر هوای کثیف جریان هوا را به داخل کوره محدود می‌کند و باعث می‌شود تا زمانی که بیش از حد گرم شود و خروج هوای گرم به طور کلی متوقف شود، مدت بیشتری کار کند. به عنوان یک قانون کلی، باید فیلتر کوره را هر 90 روز یا زمانی که خاکستری و پوشیده از گرد و غبار یا پرز است، تعویض کنید. اگر چند ساعت پس از تعویض فیلتر هوا همچنان در کوره هوای خنک می‌دمد، با یک متخصص تماس بگیرید.

یکی دیگر از منابع بالقوه محدودیت، انسداد میعانات است که با علامت آشکار تجمع آب در اطراف کوره تشخیص داده می شود. بخاری های گازی با راندمان بالا در حین کار آب (که به عنوان میعانات نیز شناخته می شود) تولید می کنند و این میعانات از طریق یک خط تخلیه، تخلیه می شود. اگر این خط مسدود شود، آب به داخل کوره بازمی‌گردد، چه در اثر گرد و غبار، خاک، کپک یا یخ. این یک سوئیچ کشنده سرریز را برای خاموش کردن بخاری برای جلوگیری از آسیب آب فعال می کند. به سادگی می توانید انسداد خطوط میعانات گازی را برطرف کنید، اگرچه توصیه می شود در صورت خرابی خود پمپ میعانات گازی با یک متخصص تماس بگیرید.

تعویض فیلتر

کانال آسیب دیده است.

همچنین ممکن است که خود کوره آنطور که باید کار کند، اما آسیبی به کانالی که گرما را در سراسر محیط منتقل می کند، وجود دارد. اگر سوراخ ها و شکاف هایی در کانال وجود داشته باشد، هوای سرد می تواند وارد کانال های هوا شود، در حالی که هوای گرم ممکن است تا زمانی که به دریچه ها برسد به بیرون نشت کند. همچنین ممکن است در ماه‌های تابستان آسیب کانال‌کشی به سمت عقب برود که منجر به خنک‌سازی ناکارآمد خانه می‌شود. بهترین راه برای رفع این مشکل، آب بندی کانال ها در اسرع وقت است.

مراقبت های پیشگیرانه

همانطور که اغلب در مورد لوازم خانگی اتفاق می افتد، تعمیر و نگهداری معمول کلید جلوگیری از مشکلات آینده است. مراقبت های پیشگیرانه می تواند به کاهش احتمال بروز مشکل کمک کند، و همچنین مشکل را زودتر قبل از اینکه باعث خاموش شدن شود، علامت گذاری کند.

فیلترهای هوا را به طور مرتب تعویض کنید. توصیه می شود هر 90 روز یا زمانی که فیلترها کثیف به نظر می رسند، فیلترها را تعویض کنید. حداقل، این باید یک بار در هر فصل انجام شود.

سیستم های تهویه و واحدهای جانبی را بازرسی کنید. قبل از هر فصل گرما، مطمئن شوید که لوله‌ها، مرطوب‌کننده‌ها، پاک‌کننده‌های الکترونیکی هوا و غیره مطمئن هستند. به دنبال علائم نشت آب باشید.

فضای داخلی و خارجی یونیت را تمیز کنید. اطمینان حاصل کنید که دمنده یا موتور فن و تیغه و همچنین مشعل تمیز و عاری از زنگ زدگی یا خوردگی هستند. اتصالات و کنترل های الکتریکی را دوباره بررسی کنید.



clickMe برای سفارش تبلیغات کلیک کنید...