چرا بلاست چیلر برای تجارت شما ضروری است؟

حفظ کیفیت و ارزش مواد غذایی امری بسیار حائز اهمیت است، برای همین دلیل از گذشته تا به امروزه افراد با روش های گوناگونی سعی در نگهداری مواد غذایی به صورت یخ زده بوده اند، چرا که مواد غذایی بسیار سریع فاسد می شوند و این امر سبب از دست رفتن کیفیت و ارزش مواد غذایی می شود، در حالت معمول مواد غذایی نظیر گوشت قرمز، میوه ها و سبزیجات بعد از تولید در برابر حمله میکروب ها، باکتری ها و میکروارگانیسم ها خواهند گرفت که این میکروب ها باعث کاهش ارزش غذایی و فاسد شدن آنها می شود. بلاست چیلر در بسیاری از آشپزخانه های رستوران، شرکت های پذیرایی و هر سازمان دیگری که غذا را به صورت فله سرو می کند قابل استفاده و مناسب است. با فناوری خنک ‌کننده سریع بلاست چیلرها، راحت، کارآمد و مهم‌تر از همه ایمن هستند.

سیستم تبرید 

واحدهای سیستم تبرید استاندارد از یک مایع خنک کننده استفاده می کنند که هر بار درب دستگاه باز می شود. دمای آن را کاهش دهد. باز کردن درب این نوع چیلرها، هوای سرد داخل را آزاد می کند و کمپرسور را فعال می کند و سپس شروع به خنک کردن هوای گرم محیط می کند .هر بار که درب یخچال باز می شود این اتفاق می افتد، اما گاهی اوقات می تواند این روند به صورت آهسته باشد. متأسفانه، این اغلب به این معنی است که یخچال ‌هایی که در طول روز استفاده بیشتری نسب به یخچال های دیگر دارند در معرض خطر نوسانات مداوم دما و افت طولانی مدت دما هستند.اختلال و نوسانات دما یک مشکلی جدی در هنگام برخورد با مواد غذایی است زیرا باکتری های مضر می توانند به سرعت رشد کنند،تا زمانی که محصول سرد به بالای 4 درجه سانتیگراد برسد. هر گونه نوسان در دما، مهم نیست که چقدر ناچیز باشد، می تواند کالای شما را در معرض خطر قرار دهد.هنگامی که این اتفاق می افتد، دیگر نمی توانید ایمنی و کیفیت محصول خود را تضمین کنید.

بلاست چیلر

قدرت بلاست چیلرها

برای مقابله با نوسانات دما در نگهداری محصولات سنگین، بلاست چیلرها عملکرد متفاوتی با چیلر های معمولی دارند. بلاست چیلرها با استفاده از ترکیبی از چند کمپرسور پرقدرت و فن‌های بزرگ که به سرعت هوای خنک را در داخل گردش می‌کنند، واحدهای سرمایش می‌تواند با سرعت بیشتری نسبت به یخچال‌های معمولی خانگی، هوای سرد از دست رفته را جایگزین کند. این کار برای مشاغلی که نیاز به دسترسی مکرر به یخچال های خود در طول روز دارند، بدون نگرانی در مورد رشد باکتری ها، بسیار مفید است.تمام موارد به دما ختم نمی شود. سرد کردن یا انجماد سریع غذا با استفاده از بلاست چیلرها همچنین به حفظ ظاهر، طعم، بافت و کیفیت کلی غذایی که سرو می کنید کمک می کند. کیفیت بیشتر محصول به معنای رضایت بیشتر مشتریان است و این چیزی است که هر کسب و کاری می تواند از آن بهره مند شود.

تفاوت بین فریزر و بلاست چیلر

تفاوت بین بلاست چیلر و فریزر این است که یک فریزر مواد غذایی را در دمای کمتر از انجماد نگهداری می کند، در حالی که چیلر بلاست با دمیدن هوای سرد بر روی ماده غذایی و به تدریج کاهش دما در محفظه ، مواد غذایی را به با سرعت خیلی بیشتری سرد می کند. پس از سرد شدن ، مواد غذایی می بایستی از بلاست چیلر خارج شده و در فریزر نگهداری شود. در حالی که چیلر بلاست یک ضرورت نیست، اما می تواند بهره وری شما را در آشپزخانه افزایش دهد. یک فریزر تجاری برای نگهداری مواد غذایی منجمد و خارج از منطقه خطر ضروری می باشد، ولی انجماد مواد غذایی در فریزر تجاری کیفیت مواد غذایی شما را حفظ نمی کند و به مرور زمان مواد غذاییتان تازگی خود را از دست می دهند. از این روز بلاست چیلر  می تواند در آشپزخانه سرویس غذای شما گنجانده شود تا به سرعت مواد غذایی را منجمد کرده و در هزینه های مالی و زمانی شما صرفه جویی کند.در کل ، بلاست چیلرها برای افزایش کارایی و طولانی شدن ماندگاری و حفظ تازگی محصولات غذایی، افزودنه مناسبی برای آشپزخانه شما می باشند. اگر غالباً غذا را برای استفاده بعداً منجمد می کنید یا خود را در انتظار خنک شدن غذا می بینید، سرمایه گذاری در بلاست چیلرها می تواند برای شما و کارکنان آشپزخانه شما بسیار مفید واقع شود.

حفظ ایمنی با بلاست چیلر

بلاست چیلرها برای سلامت و ایمنی

یکی از بزرگترین مزایای استفاده از بلاست چیلرها، توانایی در خنک کردن سریع غذاهای پخته شده است. اگر روزانه تعداد زیادی غذا سرو می‌کنید، معمولاً مقداری از غذای سرو شده را باید ذخیره کنید. هنگام نگهداری غذاهای پخته شده، ضروری است که آنها را در اسرع وقت بعد از پختن خنک کنید تا خطر رشد باکتری ها به حداقل برسد.این موضوع توسط آژانس استانداردهای غذایی دولتی و تجزیه و تحلیل خطر و نقاط کنترل بحرانی (HACCP)تکرار می شود، که قوانین آن دقیقاً این را بیان می کند. برای مقادیر کمتر غذا، اکثر بلاست چیلرها می توانند دمای غذا را از 70 درجه سانتیگراد به 3 درجه سانتیگراد در حدود 90 دقیقه کاهش دهند. اگر قصد دارید به صورت فله ای یک محصول غذایی ذخیره کنید، بلاست چیلرها می توانند بین 2 تا 20 تن مواد غذایی را در کمتر از 36 ساعت منجمدکنند.

صرفه جویی در هزینه ها بکارگیری بلاست چیلر

زمانی  که صحبت از افزایش سود و صرفه جویی در هزینه ها می شود، بکارگیری یک بلاست چیلر  می تواند به هر صاحب کسب و کاری که تمرکز خود را بر فروش مواد اولیه یا غذا به مشتریان خود دارد کمک بسزایی می کند. حفظ کیفیت مواد غذایی و مواد اولیه یکی از اولین اقداماتی می باشد که یک صاحب کسب و کار هوشمند باید ابتدا روی آن تمرکز داشته باشد. با بکارگیری بلاست چیلرها، صاحبان کسب و کار نیازی به نگرانی در مورد تازه نگه داشتن مواد اولیه یا محصولات اصلی خود نخواهند داشت، زیرا با فناوری فریزر شوک و افزایش طول عمر موجودی کالا از طریق انجماد سریع اقلام حتی می توان غذاهای تازه پخته شده در دمای ۹۰ درجه سانتیگراد را می توان تا ۳ درجه سانتیگراد در سریع ترین زمان ممکن منجمد کنید. علاوه براین با پیشی گرفتن از منطقه معتدل با سرعت بالا تازگی و ایمنی مواد نیز حفظ می شود.



clickMe برای سفارش تبلیغات کلیک کنید...