چرا کمپرسورهای هوا صدای زیادی دارند

کمپرسورهای هوا نقش مهمی را در بخش تایین فشار هوا و  تهویه انبارها در هر صنایعی ایحاد می کنند در صورت استفاده  زیاد و سنگین از کمپرسور هوا، شنیدن سر و صدای آن برای شما و کارکنانتان  بسیار آزاردهنده می شود. به همین منظور می‌توان با استفاده از تکنیک‌هایی صدای زیاد کمپرسور هوا را کاهش داد؛ بنابراین اگر کمپرسور هوای انبار شما نیز پرسرو صدا شده است یا صدای عجیب و غریبی ایجاد می کند، این پست با ارائه توضیح و راه حل هایی برای کار کردن مجدد کمپرسور هوا با صدای کمتر به شما کمک می کند.

نصب اشتباه کمپرسور

 وقتی کمپرسورهای هوا نصب می شوند، روی یک پایه محکم تراز می گردند و در جای خود لنگر می اندازند. گاهی اوقات لنت های ارتعاشی از جای خود خارج می شوند، فرسوده می شوند یا گم می شوند. پیچ و مهره های نگهدارنده کمپرسور هوا نیز می توانند شل شوند و ممکن است فقط نیاز به سفت شدن داشته باشند.

کمپرسور هوا

مسائل مربوط به میل لنگ

ممکن است میل لنگ شما منبع سر و صدا باشد و ممکن است به روغن، بلبرینگ جدید نیاز داشته باشد یا این که نیاز به تعویض کامل داشته باشد. برای اطمینان از محکم بودن پیچ آن را چک کنید و اگر برطرف نشد، برای سرویس با متخصص تماس بگیرید. مواقعی وجود دارد که ممکن است شما فقط نیاز به پرکردن روغن میل لنگ داشته باشید، و موارد دیگر باید جای خود میل لنگ را بگیرد.

کمپرسور در حال ارتعاش است

 اگر کمپرسور شما بیش از حد مرتعش می شود، فرصتی وجود دارد که فقط باید برخی پیچ‌ها یا تسمه را محکم کنید. از مشکلات دیگری که باعث ایجاد لرزش می شود می توان به چرخ دنده ها و قرقره های نامرتب، نصب نشدن مناسب کمپرسور و یا میل لنگ اشاره کرد.

مسائل پیستون

اگر پیستون ها کثیف باشند، احتمال برخورد آنها به صفحه سوپاپ وجود دارد. برای رفع این مشکل باید سرسیلندر را بیرون بیاورید، از تمیز بودن آن اطمینان حاصل کنید و سپس آن را دوباره با یک واشر جدید قرار دهید. در حالی که بسیاری از کمپرسورهای هوا در خارج از مغازه یا در گوشه ای دور از محل نصب می شوند، کار در محیط آن دشوار می شود. نه تنها دردسرساز خواهد شد بلکه سر و صدای زیاد نشانه این است که مشکلی در کمپرسور هوا وجود دارد و باید چیزی تعمیر شود. برای جلوگیری از تعمیرات پرهزینه و گسترده نیاز است که مسائل کوچک کمپرسور را برطرف کنید یا این که یک کمپرسور جدید را جایگزی کنید.

صدای بلند کمپرسور هوا

صداهای کمپرسور دستگاه تهویه هوا (AC)

صداهای مختلفی از کمپرسورهای هوا خارج می شود که باید به آنها گوش دهید. هر یک از آنها به گزینه های مختلف تعمیر کمپرسور هوا اشاره دارد. لیست صداهای موجود در کمپرسور هوا را بخوانید و برای تعمیر با تکنسین کمپرسور هوا مشورت کنید.در ادامه به انواع صداهایی کمپرسور ایجاد می کند می پردازیم و راهکاری برای درست کردن آن ارائه خواهیم داد

حباب زدن یا هیس زدن کمپرسور هوا

اگر صدای حباب یا صدای خش خش را شنیدی به نشت مبرد اشاره دارد. اگر این فقط حباب است و فشرده می شور، نشتی کمتر است و احتمالاً در خطوط لوله وجود دارد. اگر بلندتر است احتمالاً بیش تر است. در هر صورت اگر سیستم شما مبرد را از دست بدهد، انرژی بیش تری مصرف می کند و در نهایت از کار می افتد.

صدای جغجغه ای کمپرسور هوا

اگر صدی جغجغه ای می شنوید، می تواند به پایه های کمپرسور رفت و برگشتی که شل شده اند اشاره داشته باشد. پایه های داخلی موتور را در خود نگه می دارند و در صورت شل بودن در واقع حرکت در داخل بدنه کمپرسور آزاد است.

صدای احتراق کمپرسور هوا

اگر صدای احتراق یا بنگ در کمپرسور AC خود را می شنوید، احتمالاً یک قطعه شل مانند یک پایه پیستون یا میله اتصال وجود دارد. در بسیاری از موارد هزینه تعمیر این مسئله آنقدر نزدیک یا بیش تر از خود کمپرسور است که بهتر است کمپرسور جدیدی جایگزین کنید.

صدای زمزمه کمپرسور هوا

اگر کمپرسور AC شما صدای کم وزنی ایجاد می کند ، احتمال کمبود روغن وجود دارد. همچنین ممکن است کمپرسور بد روشن شود. اگر کمپرسور شما فقط صدای کمی دارد اما روشن نمی شود، نشان دهنده این است که موتور کمپرسور دچار مشکل شده است.

صدای کلیک کمپرسور هوا

هنگامی که صدای کلیک کمپرسور خود را می شنوید، به احتمال زیاد رله ها یا کنترل هایی که سعی دارند قسمت هایی از سیستم شما را به کار بیندازند وجود دارد، اما خراب می شوند و کلیک می کنند. برای تعمیر این مسئله ممکن است برخی  از رله ها نیاز به تعویض  داشت باشند یا واحد کنترل به تعمیر یا تعویض نیاز دارد.

صدای هیس کمپرسور هوا

هنگامی که سیستم شما باصدای بلند هیس می کند و به نظر می رسد مانند صدای جیغ زدن است مشکل از فشار بیش از حد است که بسیار جدی می باشد. اگر موردی شبیه به این را شنیدید، باید بلافاصله برای سرویس با متخصص تماس بگیرید. فشار بیش از حد به کلیه اجزا فشار وارد می کند و منجر ب نشت می شود. علاوه براین اگر صدای تیک تیک می‌شنوید، ممکن است قسمت های دیگری از سیستم تهویه مطبوع شما با کمپرسور AC شما تماس داشته باشد و این صدا را ایجاد کند.

تهویه مطبوع

کمپرسور را از محل کار خود دور کنید!

یکی از ساده‌ترین راهکارها برای خلاص شدن از این صداهای آزار دهنده این است که دستگاه تهویه هوای خود را در یک فاصله دور و قابل کنترل از محل کار خود نصب و راه اندازی کنید. برای مثال انتهای انبار و فضایی که از شما دورتر باشد جای مناسبی برای قرار دادن و نصب کمپرسور هوا می باشد. به نحوی دیگر می‌توان گفت این راهکار برای از بین بردن صدای  کمپرسور هوا می باشد. اما این مورد را در نظر داشته باشید که طولانی شدن شلنگ کمپرسور باعث افت فشار می شود. 



clickMe برای سفارش تبلیغات کلیک کنید...