کاری که تولیدکنندگان پس از از دست دادن یک مشتری کلیدی باید انجام دهند.

حفظ مشتری اغلب می تواند به معنای تفاوت بین رشد یا مرگ شرکت شما باشد. این امر از دست دادن مشتریان عمده را به یکی از بزرگترین عوامل خطر برای مشاغل تولیدی تبدیل می کند. هدف همیشگی شما باید این باشد که برای حفظ این مشتریان کلیدی تا حدی که لازم است انجام دهید. با این حال، حتی در طول عمر یک شرکت بسیار موفق، این نوع از دست دادن مشتری با تغییر الگو ممکن است - و خواهد - رخ دهد. 

در صورت رها شدن توسط مشتری اصلی چه می کنید؟ به‌طور دقیق‌تر، چگونه می‌توانید از این رویداد به ظاهر فاجعه‌آمیز هرچه سریع‌تر و کارآمدتر عقب نشینی کنید؟ 

افزایش هزینه و از دست ندادن مشتری

مشتریان فعلی خود را افزایش دهید

راحت ترین مشتری برای به دست آوردن مشتری است که شما از قبل دارید. در صورتی که مشتری اصلی شرکت شما را ترک کرد، به سراغ مشتریان فعلی خود بروید. با مشتریان فعلی و بالقوه تماس بگیرید تا در مورد وضعیت آنها و اینکه چگونه می توانید به آنها در حرکت رو به جلو خدمت کنید، جویا شوید. آیا شما به طور مداوم برای آنها سر و کار دارید؟

مشتریان فعلی شما احتمالاً از طیف وسیعی از پیشنهادات شما استفاده نمی کنند -  آنها حتی ممکن است از تمام خدماتی که شرکت شما می تواند ارائه دهد آگاه نباشند. این زمان مناسبی است که آنها را در مورد هر گزینه جدیدی که شرکت شما می تواند ارائه دهد که مزایای بیشتری برای آنها به ارمغان می آورد، ارائه دهد. در صورت موافقت با بسته‌بندی محصولات یا خدمات جدید با خدمات موجودی که قبلاً دریافت کرده‌اند، به آنها یک بسته پیشنهادی پیشنهاد دهید. برای حفظ رشد، همچنین باید به طور منظم با مشتریان خود در مورد اینکه چگونه چیزها قرار است یاد بگیرند که چگونه راه حل های شما ممکن است چالش های دیگر آنها را برطرف کند، ارتباط برقرار کنید. مشتریان فعلی برای به دست آوردن مشتریان جدید حیاتی هستند. موفقیت مشتری را در اولویت قرار دهید و مرتباً از مشتریان فعلی خود بازخورد بگیرید.

تلاش بیشتری برای بازاریابی داشته باشید

تلاش های بازاریابی دیجیتال خود را افزایش دهید . خریداران B2B امروزی بیش از 70 درصد از نسل هزاره هستند، و از آنجایی که آنها با فناوری آشنا هستند، از اینترنت و بسترهای دیجیتال برای تحقیق در مورد شرکت شما استفاده می کنند. یکی از مؤثرترین راه‌ها برای هدایت کسب‌وکار جدید امروز (و حفظ کسب‌وکارهای فعلی) آنلاین بودن در جایی است که خریداران شما هستند.

اذ دست دادن مشتری

یک حضور آنلاین قوی ایجاد کنید

به وب سایت صنعتی خود نگاهی بیندازید. اگر در چند ماه گذشته با یک پست جدید ندارید یا به روز نشده است، می تواند مانع از دستیابی شما به مشتریان جدید شود. به این دلیل که طبق آخرین آمار بازاریابی  B2B، 73٪  از خریداران B2B هنگام تصمیم گیری برای ارسال RFI به وب سایت شما توجه می کنند.

از همه ابزارهای موجود در جعبه ابزار بازاریابی    بازاریابی ایمیلی ،  PPC ،  SEO ، و  رسانه های اجتماعی و غیره استفاده کنید تا از آنچه در تجارت شما می گذرد و اینکه چگونه محصولات و خدمات شما راه حلی برای چالش ها و مشکلات مشتریان بالقوه هستند، صحبت کنید. از وب سایت خود به عنوان پایه و اساس تمام تلاش های خود استفاده کنید. این تاکتیک ها همچنین برای درگیر نگه داشتن مشتریان فعلی و تشویق آنها به انجام تجارت مجدد ضروری است. 

از ابزارهای بازاریابی استفاده کنید تا از نحوه عملکرد وب سایت خود مطلع شوید و ببینید مشتریان شما چگونه با محتوای شما تعامل دارند. این ابزارها به شما امکان دسترسی به داده‌هایی را می‌دهند که به شما امکان می‌دهد تصمیمات تجاری بهتری در مورد راه‌اندازی هر محصول آینده بگیرید، اطلاعاتی که می‌تواند مشتریان بالقوه را جذب کند و روندهای مربوط به رفتار خریدار. 

با استفاده از تبلیغات آنلاین، کسب و کار خود را به صنایع دیگر گسترش دهید

به مخاطبان بالقوه جدیدی فکر کنید که می توانید با آنها ارتباط برقرار کنید و ممکن است به پیشنهادات شما علاقه مند باشند. آیا سعی کرده اید صنایع هدف خود را متنوع کنید یا خلاقانه به برنامه های کاربردی جدید برای خدمات خود در صنایع هدف فعلی خود نزدیک شوید؟ با ورود نسل های جدید به نیروی کار و گسترش صنایع مختلف، آن روش های رشد سنتی دیگر برای جلوتر از رقبا کافی نیست. از طریق گسترش بازار، جریان‌های درآمدی کاملاً جدیدی را باز می‌کنید و یک شبکه ایمنی برای رکودهای اقتصادی غیرمنتظره ایجاد می‌کنید.

از اشتباهات خود درس بگیرید

از دست دادن یک مشتری کلیدی می تواند ویرانگر باشد، اما از این به عنوان یک فرصت یادگیری استفاده کنید. شرایطی را که منجر به از دست دادن مشتری عمده شما شده است، تجزیه و تحلیل کنید. در صورت امکان از آن مشتری بازخورد بگیرید و از آنها بپرسید که چرا تصمیم گرفته اند از شرکت شما خارج شوند. تشخیص دهید که در سرویس دهی به مشتری اشتباه کرده اید تا احتمال بروز مشکل مشابه با سایر مشتریان خود را کاهش دهید.

بازخورد مشتری

اطمینان حاصل کنید که تیم شما متوجه شده است که چه چیزی اشتباه رخ داده است و به طور جمعی به دنبال راه هایی برای بهبود کسب و کار با هم باشیددر حالی که مهم است که  مشتریان خود را  با برقراری ارتباط منظم با آنها خارج از نیازها یا مشکلات معمول خدمات مشتری راضی نگه دارید ، کسب و کار شما نیز باید کارمند محور باشدوقتی کارمندان خود را راضی نگه دارید، با مشتریان شما خوب رفتار می کنند.

همچنین ارزش این را دارد که چگونه درآمد شرکت شما در بین فهرست مشتریان شما پراکنده شود. به عنوان مثال، داشتن تنها چند حساب کلیدی که بیشتر سربار عملیاتی شما را پوشش می دهد، اغلب می تواند خطرناک باشد. با استفاده از انواع حساب‌های مختلف، میزان درآمد شرکت خود را به حداقل برسانید تا در صورت از دست دادن یک مشتری، به خودتان اجازه دهید سریع‌تر بازیابی کنید. 

با توجه به چرخه طولانی خرید صنعتی و گاه زنجیره تامین پیچیده ، ارتباط با مشتریان جدید ممکن است مدتی طول بکشد. اما اگر می خواهید این جدول زمانی را تسریع کنید  - و خط لوله فروش خود را پر کنید - مهم است که درک عمیقی از مخاطبان خود داشته باشید. جمعیت آنها چگونه است؟ چالش های روزانه شغل آنها چیست؟ این اطلاعات به شما کمک می‌کند تا تعیین کنید زمان خود را کجا متمرکز کنید، توسعه محصول را هدایت کنید و امکان همسویی در سراسر شرکت را فراهم کنید.ن



clickMe برای سفارش تبلیغات کلیک کنید...