هنگام انتخاب موتور الکتریکی چه مواردی را باید در نظر گرفت

موتورهای الکتریکی با داشتن تجهیزات کارآمدتر به کسب‌ وکارها اجازه می ‌دهند تا راحت ‌تر کار کنند. موتورها به انواع ماشین‌های مختلف کمک می‌کنند تا بهترین عملکرد خود را داشته باشند، و بسیار مهم است که هر دستگاه موتور مناسبی داشته باشد. اگر موتور دستگاه دارای گشتاور یا ولتاژ کافی نباشد، موتور ممکن است بیش از حد گرم شود یا حتی به دستگاه آسیب برساند. با این حال، بسیاری از عوامل دیگر وجود دارد که باید قبل از خرید یک موتور الکتریکی جدید در نظر داشته باشید.

هنگام انتخاب موتور الکتریکی چه نکاتی را باید در نظر گرفت

موتورهای AC در مقابل DC

قبل از اینکه بتوانید به بررسی یک موتور الکتریکی بپردازید، به درک کلی از انواع رایج موتورها نیاز دارید. اولین موتور AC است که مخفف جریان متناوب است. موتورهای AC به چند دلیل رایج هستند، آن ها معمولاً مقرون به صرفه تر از سایرین هستند زیرا ساختشان نسبتاً ساده و آسان است. ناگفته نماند که آن ها جزو جهانی ترین انواع موتورها هستند. موتورهای AC در دو نوع متداول وجود دارند: تک فاز و سه فاز،  یک موتور تک فاز برای کنترل گشتاور خود به مقدار نیرو متکی است و از آنجایی که موتورهای تک فاز به نیروی الکتریکی متکی هستند، اغلب از موتورهای سه فاز قدرت کمتری دارند. از طرف دیگر، موتورهای سه فاز در محیط‌ های صنعتی رایج‌تر هستند، زیرا توان الکتریکی بیشتری را مصرف می‌کنند.

از سوی دیگر، موتورهای DC، که مخفف جریان مستقیم هستند ، کارآمدتر هستند زیرا دارای گشتاور قوی در جلو هستند. موتورهای DC برای هر کاربردی که نیاز به توان بالایی دارد رایج است. با این حال، به دلیل قدرت بالای خود، موتورهای DC نسبت به همتایان AC خود نیاز به تعمیر و نگهداری بیشتری دارند.

موتورهای AC  در مقابل DC

موتورهای الکتریکی سرعت ثابت و سرعت متغیر

سرعت ثابت، سرعت یکنواخت می ماند و معمولاً از موتور DC استفاده می شود، اما موتورهای AC نیز مناسب هستند. از سوی دیگر، سرعت متغیر به این معنی است که سرعت موتور می تواند در صورت نیاز تغییر کند. شما می توانید موتورهای سرعت متغیر را در تهویه مطبوع، آسانسورها و در تنظیمات صنعتی پیدا کنید.

**سردچال**

اگر در زمینه تولید و فروش موتورهای الکتریکی فعالیت دارید می توانید با عضویت در باشگاه مشتریان سردچال از خدمایت ویژه سایت سردچال برخوردار شوید و با ثبت آگهی محصولات و خدمات خود را به مشتریان و کسب و کارهای مرتبط معرفی کنید.

کارایی موتور

 موتورهای ناکارآمد باعث صرف هزینه می شوند، انتخاب یک موتور کارآمد بر اساس نیاز شما می تواند به شما در صرفه جویی در زمان و هزینه کمک کند. به عنوان مثال، هر شرکتی کاربرد متفاوتی برای موتورهای خود دارد. یک مرکز تولید را در نظر بگیرید، که احتمالاً به یک موتور DC با سرعت ثابت نیاز دارد تا کارآمد باشد. از طرف دیگر، یک ساختمان بلندمرتبه مسکونی ممکن است یک موتور AC با سرعت متغیر انتخاب کند زیرا استفاده از آسانسور پس از ساعت شلوغی به میزان قابل توجهی کاهش می یابد.

هنگام انتخاب موتور الکتریکی چه نکاتی را باید در نظر گرفت

گشتاور و اسب بخار

همانند بازده موتور، گشتاور و اسب بخار نیز نقش زیادی در کارایی موتور دارند. هنگامی که تصمیم گرفتید چه مقدار گشتاور از موتور نیاز دارید، معمولاً توصیه می کنیم که آن را کمی افزایش دهید، فقط تا جایی که مقداری فضا برای کار کردن داشته باشید. اگر به طور مداوم یک موتور را با ظرفیت اسب بخار آن کار کنید، مطمئناً می توانید انتظار داشته باشید که طول عمر آن به سرعت کاهش یابد. به اسب بخار و گشتاور مانند یک کارت اعتباری فکر کنید. شما باید از حداکثر کردن یا حتی نزدیک شدن به حداکثر کردن کارت خود اجتناب کنید زیرا پیامدهای منفی دارد.

کنترل ولتاژ

برخی از موتورها می توانند با باتری کار کنند، اما اکثر موتورها به پریز وصل می شوند. با این حال، برخی مکان‌ها سیم‌کشی و زیرساخت مناسبی برای اجرای ولتاژ بالاتر ندارند. قبل از اینکه موتور را به پریز وصل کنید، توصیه می کنیم با یک برقکار صنعتی مشورت کنید تا مطمئن شوید که فضای شما می تواند به درستی و ایمن ولتاژ موتور را کنترل کند. اگر برای اطمینان از تنظیم صحیح موقعیت مکانی خود وقت نگذارید، ممکن است مشکلاتی مانند کمبود برق و احتمال آسیب به موتور را تجربه کنید.

هنگام انتخاب موتور الکتریکی چه نکاتی را باید در نظر گرفت

طول عمر مورد انتظار موتور

موتورهایی که ماشین شما را راه اندازی می کنند همیشه باید ROI (بالاترین بازگشت سرمایه) مثبتی تولید کنند و یکی از راه های تعیین اینکه آیا یک موتور خاص ارزش سرمایه گذاری دارد یا خیر، درک طول عمر مورد انتظار آن است. می توانید تقریباً ROI موتور را بر اساس تعداد widgets که به شما کمک می کند را محاسبه کنید. با این حال، شما باید طول عمر موتور را در نظر بگیرید. برخی از سازندگان، موتورهای بسیار ارزانی می سازند که فقط پنج سال یا بیشتر عمر می کنند. سایر تولید کنندگان موتورهای الکتریکی صنعتی عالی می سازند که دوام دارند و در نهایت بازگشت سرمایه بیشتری به شما می دهند.

بسیاری از شرکت ها از یک موتور در جایی در عملیات خود استفاده می کنند، و حتی اگر موتورها را به خوبی نگهداری کنند، باز هم گاهی اوقات نیاز به تعویض دارند. اگر به دنبال یک موتور جدید در مرکز تولیدی، ساختمان مسکونی، هتل یا جاهای دیگر هستید، قبل از خرید موتور الکتریکی چندین فاکتور را در نظر داشته باشید.



clickMe برای سفارش تبلیغات کلیک کنید...