استرچ پالت بند چیست ؟ کاربرد استرچ پالت بند

استرچ پالت بند یا روکش پالت یکی از رایج ترین محصولات مورد استفاده برای حفظ ثبات بار پالت است. استفاده از بسته بندی کششی (استرچ) بسیار حیاتی است تا مشاغل بتوانند از جابجایی بارها در حین جابجایی در جاده های عمومی و انبارداری اطمینان حاصل کنند، این امر هنگام جابجایی به داخل یا خارج از انبار برای به حداقل رساندن احتمال شل شدن بارها یا اشیاء و افتادن استفاده می شود.

استرچ پالت بند

انواع مختلف استرچ بسته بندی پالت چیست؟

در ادامه این پست با انواع مختلف استرچ بسته بندی پالت آشنا می شویم و به توضیح کامل هر یک از آن ها می پردازیم.

فیلم دستی

بسته بندی پالت دستی به گونه ای طراحی شده است که به صورت دستی اعمال می شود و اخیراً با استفاده از طیف وسیعی از دستگاه های نوآورانه بسته بندی پالت دستی ساخته شده است. فیلم دستی معمولاً در عملیات کوچک و متوسط ​​که حجم پالت های پیچیده شده در روز نسبتاً کم است یا در جایی که پالت ها در مکان های مختلف پیچیده می شوند، استفاده می شود. هنگام استفاده از این روش، انتخاب روکش پالت مناسب برای اطمینان از ایمنی بارها و کاهش تصادفات بسیار مهم است.

فیلم پالت بندی استرچ استرچ دستی دارای هسته های مختلفی است که آنها را برای کاربردهای مختلف مناسب می کند:

اگر از یک دستگاه پخش کننده استفاده کنید، فلاش هسته ایده آل است زیرا هسته مقوایی در هر دو طرف کوتاهتر است و بنابراین می توان دیسپنسر را در جای خود محکم کرد.هنگامی که بسته بندی پالت را با دست پخش می کنید، هسته گسترده ایده آل است، هسته در دو طرف فیلم قرار می گیرد و کاربر را قادر می سازد تا روی آن بچسبد.فیلم بدون هسته برای مشتریان بیشتر دوستدار محیط زیست ایده آل است زیرا هیچ هسته مقوایی در مرکز آن وجود ندارد بنابراین هیچ زباله ای وجود ندارد.

استرچ پالت بند

فیلم ماشینی

فیلم کشش ماشینی برای کاربرانی طراحی شده است که با دستگاه های بسته بندی پالت کار می کنند. آنها از مواد با کارایی بالا و عملکرد بالا ساخته شده اند. استفاده از آن به همراه دستگاه، یکی از ایده آل ترین و مطمئن ترین راه ها برای تثبیت پالت ها است.

میکرون در بسته بندی پالت به چه چیزی اشاره می کند؟

بسته به کاربرد شما، میکرون روکش پالت بسیار مهم است. میکرون ضخامت بسته بندی پالت است و اغلب به صورت mu نوشته می شود. دامنه ضخامت فیلم بین mu-34mu 8 است. به طور معمول، هرچه میکرون بالاتر باشد، فیلم قوی تر است.

افزایش طول در بسته بندی پالت به چه چیزی اشاره می کند؟

هرچه درصد افزایش طول بیشتر باشد، روکش پالت بیشتر کشیده می شود، به این معنی که شما در واقع از بسته بندی پالت کمتری استفاده می کنید، در حالی که هنوز حداکثر نگه داری را دارید.

بهترین راه برای بستن فیلم کششی چیست؟

بسته به اندازه عملیات و تعداد پالت های بسته بندی شده در روز به تجهیزات مناسب شما بستگی دارد. برای عملیات کوچک یا متوسط ​​یا عملیات با چندین منطقه بسته بندی، طیف وسیعی از سیستم های بسته بندی پالت دستی و دستگاه های بسته بندی پالت گردان وجود دارد، اما برای عملیات بزرگتر به دستگاه های بسته بندی پالت نیاز است.

تفاوت بین فیلم تزریقی و فیلم پالت دمیده چیست؟

یکی از تفاوت های اصلی بین فیلم های تزریقی و دمیده، نحوه ایجاد و ساخت آنها است که به نوبه خود بر قابلیت استفاده و قیمت تأثیر می گذارد.

فیلم دمشی (blow)

  • رزین گرم شده از طریق قالب دایره ای دمیده می شود و یک لایه ضخیم از فیلم اکسترود شده به عنوان یک حباب بزرگ ظاهر می شود.
  • فیلم با کیفیت خوب دارای نیروی نگهدارنده بیشتری است به این معنی که پس از استفاده مجدد باز نشسته و بار را در محل خود محکم می کند
  • فرآیند تولید دمیده باعث مقاومت بیشتر در برابر سوراخ شدن می شود و برای بارهایی که لبه های تیزتری دارند ایده آل است
  • فیلم دمشی دارای چسبندگی دو طرفه بالایی است.
  • وضوح فیلم تزریقی را ندارد، بنابراین می تواند خواندن و اسکن را کمی سخت تر کند.
  • هنگام رها شدن از رول صدا بلند است

فیلم تزریقی (cast)  

  • فیلم تزریقی با سرد شدن سریع پلیمر مذاب در لایه های چند لایه تولید می شود.
  • اگر مقدار زیادی متالوسن وجود داشته باشد، بازیگران به راحتی کش می آیند، اما اگر فیلم به درستی روی پالت اعمال نشود، می تواند تغییر کند.
  • به طور طبیعی از یک طرف چسبیده است، بنابراین اجازه می دهد تا روکش محکم بسته شده و بدون چسباندن به پالت بعدی بسته بندی شود.
  • کاملاً واضح است و خواندن و اسکن را بسیار آسان تر می کند.
  • هنگام باز شدن از رول بی صدا است.

فیلم بسته بندی پالت زیست تخریب پذیر چیست ؟

 این فیلم استرچ تولید شده از نیشکر (بنابراین دارای رد پای کربن منفی است) یکی از سبزترین مواد موجود در بازار بسته بندی پالت است و بسیار قوی و بادوام است و همه ویژگیها و مزایای آن را دارد. می توانید  آن را مانند هر محصول قابل بازیافت دیگری بازیافت کنید.

فیلم از قبل کشیده شده(pre-strech)  چیست؟

فیلم یا لفافی است که قبل از استفاده در پرولها برای استفاده نهایی به صورت مکانیکی نزدیک نقطه شکست نهایی خود کشیده شده است. فیلم pre-strech به کاربران یکسان، ثبات بار را با فیلم کمتر، اننرژی کمتر و کنترل بیش تر ارائه می دهد و میزان مصرفی آن نصف استرچ  پالت بند سنتی می باشد. در نتیجه 25 تا 40 درصد صرفه جویی می شود.

استرچ پالت بند از چه چیزی ساخته شده است؟

روکش پالت از LLDPE (پلی اتیلن با چگالی کم) تولید می شود که به دلیل انعطاف پذیری و شفافیت نسبی بسیار رایج در صنعت بسته بندی است. 

چگونه یک پالت را می پیچید؟

بسته به اندازه عملیات و تعداد پالت هایی که باید پیچیده شوند طیف وسیعی از روش های پیچیدن پالت وجود دارد. طیف وسیعی از توزیع کننده های دستی، سیستم ها و دستگاه های بسته بندی کالا وجود دارد که برای عملیات با حجم کم مناسب هستند و طیف وسیعی از مزایا و پیشرفت ها را ارائه می دهند.بسته بندی استرچ پالت ثبات بار را در حین ذخیره سازی و حمل و نقل فراهم می کند و برای پالت های نامنظم، پالت های مربع شکل و پالت های بیرون زده ایده آل است و در طیف وسیعی از رنگ ها و نقاط قوت وجود دارد.



clickMe برای سفارش تبلیغات کلیک کنید...