سیستم تهویه مطبوع GHP چیست و چه مزایایی دارد؟

پمپ های حرارتی گاز سوز(GHP)  و پمپ های حرارتی الکتریکی (EHP) هر دو از سیستم های مدرنVRF  (جریان متغیر مبرد) در صنعت تهویه مطبوع می باشند. فناوری VRF می تواند بدون استفاده از کانال ها با ظرفیت بالایی کار کند که یکی از مزایای مهم آن است. یونیت های GHP به جای موتور الکتریکی از یک موتور گازسوز برای به حرکت درآوردن کمپرسورهای پمپ حرارتی استفاده می کنند.

پیشنهاد ما به همه کسب وکارهای مرتبط با صنعت تهویه مطبوع: سایت سردچال بستری برای معرفی کسب و کارها و فروش آنلاین فراهم کرده است. شما می توانید در باشگاه مشتریان عضو شده و از خدمات این سایت از جمله سفارش بنر تبلیغاتی و ثبت محتوا بهرمند شوید.

هر سیستم GHP  متشکل از یک یونیت بیرونی گازسوز است که به تعدادی یونیت داخلی  که به آن فن کویل می گویند متصل هستند. یونیت های داخلی می توانند از انواع سقفی، کاستی، دیواری و... باشند. این یونیت ها متناسب با نیازهای مختلف گرمایش و سرمایش ساختمان برای تهویه مطبوع انتخاب می شوند. مبرد (گاز فریون) به وسیله ی لوله های مسی از یونیت بیرونی به یونیت های درونی منتقل می شود.

ghp

 سیستم‌های GHP اثرات زیست محیطی کمی دارند و با انرژی‌های تجدیدپذیر هوا کار می‌کنند و نصب را ساده می‌کنند. طیف گسترده ای از گزینه های کنترل نیز مدیریت عملکرد سیستم را آسان می کند. یعنی می توان به راحتی میزان سرمایش یا گرمایش را کم و زیاد کرد و هر یونیت داخلی را به صورت جداگانه کنترل کرد. از پمپ های حرارتی گازسوز برای گرمایش آب آبگرمکن ساختمان نیز می توان استفاده کرد.

به طور عمده سیستم های گازیGHP می تواند طیف وسیعی از مزایا را فراهم کند که در زیر توضیح داده شده است:

1. عدم نیاز به موتورخانه

در سیستم GHP به خاطر فراهم شدن سیستم گرمایش و سرمایش و آبگرم نیازی به موتورخانه و تجهیزاتی مثل بویلر، برج خنک کننده، لوله کشی تاسیسات و ... نمی باشد و این  مزیت بزرگی است. از آنجایی که یونیت خارجی در پشت بام نصب می شود فضای مفید ساختمان اشغال نمی گردد. پمپ های حرارتی گاز سوز جایگزین خوبی برای شوفاژ، چیلرها، اسپلیت و ... می باشند.

ghp

2. کاهش مصرف برق

با استفاده از گاز برای به حرکت درآوردن کمپرسورهای پمپ حرارتی، سیستم های GHP به طور چشمگیری برق مصرفی برای تهویه مطبوع را کاهش می دهند. GHP توان الکتریکی تهویه مطبوع را حدود 90٪ کاهش می دهد.

3. هزینه های جاری کمتر

از آنجایی که یک منبع گاز انرژی معمولاً ارزان تر از برق است، این امر همراه با راندمان بالای آنها به این معنی است که سیستم های GHP اغلب می توانند هزینه های جاری سیستم های تهویه مطبوع را کاهش دهند.GHP  می تواند هزینه های جاری را با استفاده از انرژی گاز ارزان تر کاهش دهد.

 با استفاده مستقیم از گاز در ساختمان، سیستم های GHP از انرژی اولیه بسیار موثرتر از سیستم های EHP استفاده می کنند. در مورد یک سیستم EHP معمولی، بخش بزرگی از انرژی اولیه در طول تولید و توزیع نیروی الکتریکی از دست می‌رود (در حالت معمولی تنها 40 درصد از مقدار انرژی اولیه به ساختمان تامین می‌شود). در مورد یک سیستم   GHP  مقدار بیشتری از انرژی ورودی در واقع می تواند توسط سیستم پمپ حرارتی استفاده شود، این امر انتشار کلی CO 2 را کاهش می دهد و راندمان استفاده از انرژی را افزایش می دهد.
علاوه بر این، با کاهش برق مصرفی برای تهویه مطبوع، سیستم‌های GHP  می‌توانند تا حد زیادی کل مصرف برق را برای کل ساختمان کاهش دهند. این امر می تواند هزینه زیرساخت منبع تغذیه ساختمان را کاهش دهد و در برخی موارد نیاز به منبع تغذیه سه فاز را برطرف کند.

GHP

4. کاهش انتشار  CO2

با استفاده بهینه از گاز، انتشار  CO2این پمپ حرارتی در مقایسه با پمپ‌های حرارتی الکتریکی پایین است. GHP می تواند انتشار CO2 را با استفاده از انرژی گاز پاک تر و استفاده بهینه از انرژی کاهش دهد.

5. بازیابی حرارت موتور گازسوز برای گرمایش قدرتمند یا تولید آب گرم

با بازیابی انرژی گرمایی از موتور گازسوز، سیستم‌های GHP انرژی را به طور موثرتری برای تامین گرمایش قدرتمندتر برای سیستم تهویه مطبوع استفاده می‌کنند.

بازیابی آب گرم  GHP

انرژی گرمایی بازیابی شده از گرمای موتور گازسوز یونیت  GHP گرمایش قدرتمندی را فراهم می کند. برای آب و هوای گرمتر، این انرژی حرارتی اضافی از موتور گازسوز را می توان برای تهیه آب گرم موردنیاز ساختمان از یونیت GHP استفاده کرد.

6. عدم مصرف آب

عملکرد پمپ حرارتی از طریق مبرد میباشد و هیچ نیازی به آب ندارد.حذف گردش آب از سیستم از مزایای این دستگاه است.

7. دامنه کاربرد بالا

یونیت های پمپ حرارتی گازسوز قابل اتصال به انواع سیستمهای کانال دار و بدون کانال هستند.

سیستم های تهویه مطبوع GHP  راه حل های گرمایش و سرمایش گازی قدرتمند و کارآمد را برای انواع ساختمان ها ارائه می دهد.

 



clickMe برای سفارش تبلیغات کلیک کنید...