برای انبار سردخانه چه تجهیزاتی لازم است؟

 صنعت انبارداری و شناخت فرایندهای انبارداری ب به دلیل توسعه تجهیزات انبارداری و استفاده از ماشین آلات مور نیاز و مجهز شدن انبارها به لوازم انبارداری مدرن همواره کمک شایانی برای مدیرانی محسوب شود که اطلاعات زیادی در مورد انبارداری  ندارند.شما به انبار سردخانه مجهز نیاز دارید تا نیازهای شما را به شیوه ای موثر برآورده کند. وقتی که فرآورده های گوشتی منجمد، میوه ها، سبزیجات و واکسن  ها را ذخیره می کنید، حتی تغییرات خفیف دما نیز می تواند کل محصولی را که در داخل انبار نگهداری می کنید خراب کند. در این پست یک راهنمای در مورد تجهیزاتی که برای تأسیسات انبار نیاز دارید، آورده شده است. به علاوه، نکات و ایده‌هایی در مورد اینکه چگونه می‌توانید واحد انبارداری خود را به روشی بدون دردسر مدیریت کنید، دریافت می‌کنید. 

تجهیزات انبار

در ابتدا باید به این نکته توجه داشت که تمامی انبارها نیاز به تجهیزات پیشرفته ندارند ولی به هر دلیل شناخت کافی و آگاهی کامل نسبت به مهم ترین تجهیزات انبارداری در سال های گذشته می تواند در راه اندازی و مدیریت یک انبار کمک شایانی کند. در ادامه به بررسی این تجهیزات می پردازیم.

پالت درون خطی و space retrievers

پالت و space retrievers را می توان به اختصار  PSRنامیده میشوند. برای انتقال سریع محصولات سردخانه از محل شما،این دستگاه های psrبسیار مفید هستند.psrها دستگاه هایی هستند که با گرانش تغزیه می شوند و می توانید محصولات خود را بردارید و بار های در نظر گرفته شده برای حمل و نقل را آماده کنید .جابجایی بارها به پایین نوار نقاله ها نیز می تواند نیروی انسانی را کاهش دهد. به این ترتیب بهره وری تاسیسات انبار شما بهبود می یابد. به‌علاوه، وقتی ماشین‌های خودکاری دارید که کار را برای شما انجام می‌دهند، کارگرانی ندارید که وسایل را جمع‌آوری کنند و میکروب‌ها یا ویروس‌ها را پخش کنند. به عبارت دیگر، تعداد نقاط تماس کارگرانی که میکروب‌ها را از مناطق انتشار بیماری جمع‌آوری می‌کنند، می‌تواند به حداقل برسد. بنابراین، وقتی به ماشین‌ها اجازه می‌دهید محصولات را از انبار به کامیون‌های جاده‌ای یا از طریق کانتینرهای حمل و نقل حمل کنند، کالاهای شما بهداشتی باقی می‌مانند.

Stretch wrappers_دستگاه های بسته بندی کششی

Stretch wrappersها دستگاه هایی هستند که محصولات شما را با بسته بندی کششی ، بسته بندی می کنند. شما باید محصولات را محکم بسته بندی کنید تا بسته ها از هم پاره نشوند و محصولات در حمل و نقل آسیب نبینند. یک انبار سردخانه همچنین می تواند از دستگاه های بسته بندی کششی برای صرفه جویی در زمان و تلاش برای افرادی که از آنها در هنگام بسته بندی بار استفاده می کنند استفاده کند. یک دستگاه بسته بندی کششی نیز در مقایسه با حالت بسته بندی معمولی از فیلم کمتری استفاده می کند.

تونل های پالت

تونل های پالت، همچنین به عنوان صاف کننده های پالت شناخته می شوند، تجهیزاتی هستند که پشته های کالاهای بسته بندی شده را دور از دیوارها یا گوشه ها نگه می دارند. هنگامی که کالاهای بسته بندی شده واژگون می شوند، سطوح دیوار واحد انبارداری می تواند به شدت آسیب ببیند. هنگامی که کالاهای انباشته شده را روی تونل های پالت قرار می دهید، تونل هایی را دارید که از کالاهای بسته بندی شده پشتیبانی می کنند. لیفتراک ها یا تسمه نقاله می توانند کالاهای بسته بندی شده را در پالت رتریورها یا تونل ها تخلیه کنند.

در حالی که این سه محصول برای یک انبار کلی از جمله سردخانه خوب هستند، تجهیزات زیر به طور خاص به یک واحد سردخانه نیاز دارد:

Freezer spacers_جداکننده های داخل فریزر

برای هر مرکز نگهداری مواد غذایی منجمد، تغییرات دما می تواند بسیاری از کالاهایی را که در این مرکز قرار می دهید فاسد کند. از این رو، برای اینکه تاسیسات خود را بهترین انبار سردخانه بنامید، باید حداکثر کیفیت محصولات را حفظ کنید. برای اینکه این اتفاق بیفتد، باید اجازه دهید جریان کافی از هوای سرد بین محصولات جریان داشته باشد. اسپیسرهای فریزر وسایلی هستند که می توانند از این جنبه پشتیبانی کنند. آنها اجازه می دهند هوای سرد آزادانه تر جریان یابد.

معمولاً از اسپیسرهای پلاستیکی و آلومینیومی استفاده می شود. اسپیسرهای پلاستیکی راحت‌تر هستند زیرا می‌توانید پس از هر بار استفاده به سرعت آنها را تمیز و ضدعفونی کنید. از این رو می توانید از اسپیسرهای پلاستیکی برای نگهداری محصولات فاسد شدنی استفاده کنید. این طرح همچنین شامل مدل های جعبه تخم مرغ برای ثبات درجه بیشتر است.

واحدهای درج فضای فریزر خودکار

به نظر شما پر زحمت ترین کار در یک واحد سردخانه چیست؟ قرار دادن اسپیسرهای فریزر در بین اجزای بار است. در عوض، می‌توانید از یک دستگاه کاملاً خودکار استفاده کنید که می‌تواند جداکننده‌های فریزر را وارد کند. واحدهای درج خودکار از رباتیک برای انجام کار برای شما استفاده می کنند.

شما می توانید این کار را تا 30 بار پالت در ساعت انجام دهید. به این ترتیب می توانید بیشتر کنید. به علاوه، شما همچنین دستگاه‌های خودکار درج فضا را در اختیار کارمندان خود قرار می‌دهید و در نتیجه کار آنها را آسان‌تر می‌کنید.

میزهای بالابر

آیا می خواهید بسته های شما دست نخورده در واحدهای انبار باقی بماند؟ استفاده از بالابرهای انبار می تواند کار را به میزان قابل توجهی برای شما آسان کند. کارگران برای بلند کردن بارها از زمین نیازی به گذاشتن فاصله یا پالت ندارند. در عوض، میزهای بالابر می توانند کالاهای بسته بندی شده را به راحتی به سمت بالا حمل کنند.

می توانید میزهای بالابر فولادی ضد زنگ را تهیه کنید که محکم، قابل حمل و کارآمد هستند. این میزها به راحتی کالاهای محصول را بلند می کنند. تمیز کردن و ضدعفونی کردن آنها نیز راحت تر است. سردخانه باید مواد غذایی منجمد را در فضایی تمیز و بهداشتی نگهداری کند.

ایستگاه های شستشو

برای اینکه بهترین انبار سردخانه باشید، باید اقدامات ایمنی و بهداشتی را که توسط دولت توصیه شده است، دنبال کنید. چندین گزینه برای تمیز کردن، شستن و خشک کردن تجهیزات دارید. در اینجا چند گزینه وجود دارد که معمولاً می توان در یک واحد سردخانه پیدا کرد:

Tray and space washers_شوینده های سینی و جدا کننده های فریزر

شما از جداکننده های فریزر در هر انبار سردخانه ای استفاده می کنید. از این رو، به طور ایده آل توصیه می شود که یک ایستگاه شستشوی مجهز نیز داشته باشید. می توانید داخل آن ماشین ظرفشویی قرار دهید. به این ترتیب می توانید هر از چند گاهی جداکننده های فریزر را تمیز کنید. همچنین می توانید بدون آسیب رساندن به تجهیزات انجماد، تمیز کردن را انجام دهید.

Palett washers_شوینده پالت

آیا از دستگاه انجماد که کاملاً در یخچال است استفاده می کنید؟ سپس، ممکن است نیازی به استفاده از جداکننده های فریزر نداشته باشید. می توانید به جای آن از پالت استفاده کنید. با این حال، قبل از استفاده باید آنها را ضدعفونی کنید. ماشین شوینده پالت می تواند پالت ها، جداکننده های ، ظروف و سایر ظروف را تمیز کند.

Pallet dryers_خشک کن پالت

مجدداً، اگر محصولات غذایی منجمد را روی پالت‌های مرطوب منتقل کنید، می‌توانند محل رشد کپک‌ها یا باکتری‌ها باشند. خشک کن های پالت دارای تنظیمات دما و پانل های کنترل هوا قابل تنظیم هستند. به این ترتیب می توانید پالت ها را بدون دردسر خشک کنید.

شوینده های تحت فشار

انفجارهای آب گرم یا سرد می تواند به شما کمک کند تا تجهیزات موجود در انبار یخچال را به روشی مؤثرتر تمیز کنید. واشرهای داخلی می توانند این کار را انجام دهند، اتوماسیون تلاش های کارگر را کاهش می دهد



clickMe برای سفارش تبلیغات کلیک کنید...