تغییراتی که به زودی در WhatsApp ایجاد می شود

خرید در WhatsApp

پس از یک آزمایش که در هند به موفقیت بزرگی دست یافت، ماه ها پیش سرویس فروشگاه های WhatsApp راه اندازی شد که تجربه خرید آنلاین را در شبکه اجتماعی یکپارچه می کند. فیس بوک قول داده است که به زودی به "کشورهای منتخب" برسد.

به جای برداشتن تلفن و دیکته کردن سفارش، به سادگی به WhatsApp کسب و کار بروید و روی نماد خرید کلیک کنید. در پنجره ظاهر شده که شامل کاتالوگ محصولات موجود در فروشگاه است، مواد مورد نظر را انتخاب کرده و به سادگی روی «ارسال» کلیک کنید. صاحب فروشگاه برای شما پیوندی برای پرداخت می فرستد، شما با یک کلیک پرداخت را انجام می دهید و تحویل در راه است.

اجرا روی چندین دستگاه

در حال حاضر، در نسخه رسمی WhatsApp، بدون گوشی هوشمند خود در آن منطقه، نمی توانید برنامه را روی رایانه خود اجرا کنید، زیرا همگام سازی بین این دو مورد نیاز است. اما نسخه بتای اخیراً منتشر شده به همه کاربران اجازه می دهد تا به طور مستقل روی هر دستگاهی اجرا شود. یعنی در چندین دستگاه به طور همزمان (تا چهار دستگاه) و حتی اگر تلفن خاموش باشد.

توجه: نحوه مسدود کردن پیام های اسپم در واتساپ

زمان انقضا برای هر پیام جداگانه

WhatsApp مدت‌هاست که گزینه ناپدید شدن پیام‌ها پس از ۷ روز (پیام‌های موقت، گزینه‌ای که با کلیک بر روی نام مخاطب در حین چت ظاهر می‌شود) را پذیرفته است. در نسخه بتا می توانید بین یک روز و 7 روز، به مدت 90 روز انتخاب کنید.

WhatsApp

پیام های صوتی

WhatsApp به تدریج قابلیت های صوتی اپلیکیشن را بهبود می بخشد. اگر در حال حاضر ضبط یک پیام در Android به یک دنباله نیاز دارد، هدف این است که اجازه دهید ضبط متوقف شود و بعداً از سر گرفته شود. علاوه بر این، اگر به یک پیام صوتی گوش دهید به دلیل بسته شدن برنامه یا ورودی تماس متوقف نمی شود، بلکه به بالای صفحه منتقل می شود، جایی که دکمه های صوتی نمایش داده شود: پخش، توقف و پخش مجدد.

همچنین انتظار می‌رود که رونوشت خودکار پست‌های صوتی بعداً انجام شود، به طوری که آنها نیز به عنوان متن روی مانیتور ظاهر شوند.

نمایش آخرین بازدید انتخابی است

همانطور که می دانید WhatsApp شامل اطلاعاتی است که در زیر نام یک مخاطب ظاهر می شود، که نشان می دهد آخرین بار چه زمانی برنامه را راه اندازی کردید. امروزه مخفی کردن این اطلاعات از همه مخاطبین مشکلی نیست، اما در آخرین نسخه بتا، فقط می‌توانید مخاطبین خاصی را انتخاب کنید. به هر حال، متقابل خواهد بود: شما نیز نمی دانید آخرین بار چه زمانی برنامه را راه اندازی کرده اند.

توجه: نحوه خواندن پیام های واتساپ بدون اطلاع فرستنده

بر روی رایانه خود برچسب ایجاد کنید

در نسخه مرورگر WhatsApp، اکنون نه تنها امکان استفاده از ایموجی، بلکه ایجاد استیکرهای شخصی (استیکر) به طور مستقیم از رابط وجود دارد. بعداً انجام این کار در برنامه ویندوز نیز امکان پذیر خواهد بود. در همین حال، رابط کاربری جدید، امکان ویرایش اولیه استیکرها، از جمله افزودن متن را فراهم می کند. یک چت ایجاد کنید، در کنار صفحه مکالمه نماد کلیپ(Insert)  را انتخاب کنید و گزینه Sticker را انتخاب کنید.

نوار ایموجی برای پاسخ سریع

نواری از نمادهای رایج ایموجی که مستقیماً در زیر پنجره نظر در چت ظاهر می شود و در زمان ارزشمند جستجوی یک ایموجی مناسب برای پاسخ سریع صرفه جویی می کند. شما آن را به طور پیش فرض پیدا نمی کنید، اما می توان آن را به طور دائم از طریق تنظیمات اجرا کنید. این ویژگی قبلاً در نسخه‌های بتا WhatsApp برای اندروید و آیفون یکپارچه شده است، اما نه در نسخه رسمی.

WhatsApp

یک پیام را به طور نامحدود حذف کنید

در حال حاضر، WhatsApp گزینه حذف یک پیام را پس از ارسال (68 دقیقه و 16 ثانیه) محدود کرده است. طبق یکی از نسخه های بتا، این محدودیت به طور کامل حذف خواهد شد. این بدان معناست که می توانید به راحتی پیام هایی را که قبلاً برای دیگران ارسال کرده اید از راه دور حذف کنید.

گروه های درون گروهی

WhatsApp قابلیتی به نام Communities را توسعه می دهد که اساساً یک گروه در یک گروه دیگر است. مدیر یک گروه موجود می تواند یک گروه داخلی در آن برای کاربران خاص باز کند. این ویژگی را می توان به عنوان مثال برای تیم های کاری کوچکی که به طور موقت در یک گروه بزرگتر راه اندازی شده اند، برای گروهی از کارمندان که برای یک سفر خارج از کشور سازماندهی می کنند، استفاده کرد.

رمزگذاری برای پشتیبان گیری

علی‌رغم افتخار WhatsApp به رمزگذاری چت‌های end-to-end، اما نسبتاً هشدار می‌دهد که هنگام پشتیبان‌گیری از سابقه تماس خود در فضای ابری، این نسخه پشتیبان رمزگذاری نشده است و به سطح حفاظت از اطلاعات سرورهای Google بستگی دارد.

در به‌روزرسانی جدید برنامه که انتظار می‌رود به تدریج به همه کاربران برسد، رمزگذاری در نهایت به اطلاعات پشتیبان‌گیری شده نیز گسترش می‌یابد. دسترسی به یک نسخه پشتیبان نیازمند یک کلید رمزگذاری شده قوی (64 بیتی) است که توسط کاربر ذخیره شده است، یا رمز عبوری که امکان دسترسی به چنین کلیدی را فراهم کند.

انتقال از آیفون به اندروید

آیا از آیفون به اندروید رفته اید؟ اکنون چنین تصمیمی مستلزم چشم پوشی از سابقه تماس WhatsApp شما است (مگر اینکه دستگاه سامسونگ جدیدی داشته باشید که مکانیزم داخلی برای انتقال منظم ارائه می دهد). خبر خوب: نسخه اندروید 12 که این روزها به تدریج در سراسر جهان معرفی می شود، بالاخره با سهولت نسبی امکان چنین انتقالی از جمله فایل های ویدئویی و عکس را فراهم می کند. این عملیات نیاز به اتصال فیزیکی بین دستگاه ها دارد.



clickMe برای سفارش تبلیغات کلیک کنید...