راه های کاهش هزینه انرژی در سردخانه مواد غذایی (قسمت دوم)

مدیریت انرژی در سردخانه یکی از بزرگترین فرصت ها را برای بهبود سودآوری ارائه می دهد. فن آوری های جدید در زمینه های کنترل دما، جابجایی مواد، روشنایی و مدیریت آب، استفاده از انرژی را به یکی از مهمترین ملاحظات در کارایی سردخانه تبدیل می کند.صرفه جویی در مصرف انرژی در سردخانه‌ ها می‌تواند از طریق انجام اقدامات مختلفی در زمینه بهره‌ برداری از سیستم‌های سرمایشی و مدیریت منابع انرژی به دست آید.در ادامه ی این پست به چند روش صرفه جویی انرژی در سردخانه اشاره می کنیم.

استفاده از تجهیزات خودکار در زنجیره تامین

یکی از پیشرفتهای کلیدی در مصرف انرژی در زنجیره تامین مواد، تجهیزات خودکار است.مدیریت تجهیزات خودکار مستلزم درک نحوه عملکرد تجهیزات است. علاوه بر هزینه سرمایه گذاری اولیه، یک شرکت به مدیریتی نیاز دارد که از فناوری آگاه باشد.استفاده از باتری های تله متیک و هیدروژن برای لیفتراک ها یکی از تهاجمی ترین زمینه های کاهش هزینه در سردخانه ها و انبار ها است.تجهیزات الکتریکی نیاز به افزودن زیرساخت به ساختمان برای شارژ باتری دارد. هزینه ها شامل نصب، اتصال برق، پایه ها، باتری ها، شارژرها، تجهیزات انتقال باتری و سیستم نظارت بر باتری است.  البته تجهیزات برقی به طور معمول دارای ظرفیت ارتفاع بالابر بالاتری هستند و برای محیط های پراکنده در ساختمانهای با ارتفاع بلند مناسب تر است.

سردخانه

لیتفراک های برقی

اکثر لیفتراک های برقی در حال حاضر از باتری های سرب اسید استفاده می کنند. پس از اتمام شارژ باتری، باتری باید برداشته شود و به اتاق شارژ منتقل شود. سپس باید یک باتری تازه شارژ نصب شود که به طور کلی می تواند برابر با 15 تا 30 دقیقه بهره وری از دست رفته هر چهار تا هشت ساعت باشد. در مقابل، پیل های سوختی هیدروژنی می توانند به سرعت در سه دقیقه سوخت گیری شوند. لیفتراک های با سوخت هیدروژنی مزایای دیگری نیز دارند.

بکار گیری باتری های لیتیوم یون جهت مصرف انرژی

محرک دیگر ظهور برنامه های تحویل مستقیم حساس به زمان(DSD) است که شامل استفاده از لیفتراک برای جابجایی محصول از راهروهای باریک انبار، تریلرها و راهروهای فروشگاه ها است.  باتری های لیتیوم یونی به عنوان یک راه حل قدرتمندتر قابل اعتماد و انعطاف پذیر برای این نوع برنامه ها ظهور کرده اند.آنها برای شارژ در محل و هنگام حمل و نقل مناسب هستند زیرا نیازی به گاز خروجی، اثرات منفی حافظه یا زمان خنک شدن ندارند. علاوه بر این، طول عمر آنها حداقل پنج برابر بیشتر از باتری های سربی اسیدی است و بدون نیاز به تعمیر و نگهداری هستند. مدیران انبارها باید سرعت سریعتر شارژ باتری را در برابر استفاده طولانی از وسایل نقلیه که در اختیار آنها قرار می دهد، بسنجند.

لیفتراک در سردخانه

پیاده سازی سیستم تله متری

تله متری یکی دیگر از فناوری های در حال توسعه در مدیریت لیفتراک ها می باشد.تله متری می تواند بینش اطلاعات زیادی را برای بهبود تصمیمات مدیریت ناوگان ایجاد کند. این می تواند تصویر واضح تری از زمان بیکاری و مصرف انرژی یک عملیات برای کمک به عملیات به عمل آورد. ردیابی داده های تله متری توسط اپراتور می تواند به مدیر کمک کند تا بهره وری همه کارگران را تشخیص دهد و تصمیماتی در مورد تخصیص مجدد کارکنان و بازسازی ساختار ساختمان برای به حداقل رساندن زمان بیکاری داشته باشد. انرژی گاز طبیعی در ناوگان بالابرها کاربرد دارد. اگر شما در حال کار با پالت های کامل محصول در یک انبار یا سردخانه بزرگ هستید، کامیون های پروپان به دلیل سرعت سفر سریعتر در مقایسه با برق راهی مناسب هستند. با این حال، اگر در حال جمع آوری حجم زیادی از کالاهای جداگانه هستید، می خواهید از لیفتراک برقی یا جک پالت در مقابل پروپان به دلیل گذاشتن و برداشتن آسان تر مربوط به این کامیون ها استفاده کنید. با پروپان، هر بار که لیفتراک را سوار/پیاده می کنید، باید کمربند ایمنی را ببندید/باز کنید تا مطابق با استانداردهای ایمنی باشد.

نوار نقاله در سردخانه

استفاده از ماشین آلات حمل و نقل

همچنین امکان صرفه جویی در مصرف انرژی در بهینه سازی جریان مواد در تاسیسات توزیع وجود دارد. در آخرین نسل ماشین آلات جمع آوری سفارش (OPM) ، چندین دستگاه جابجایی بار با هم گروه بندی شده اند تا یک واحد حمل و نقل بر روی نوار نقاله ایجاد شود. این مدت زمان روشن شدن تجهیزات نقاله را کاهش می دهد و مصرف انرژی را تا 30 درصد کاهش می دهد. یک راه حل جریان مواد به خوبی برنامه ریزی شده با استفاده از ترکیبی از ماژول ها و موقعیت متغیر کالاها منجر به مسیرهای بهینه شده برای جرثقیل های استاکر و زمان های کوتاهتر برای کار می شود. آنها همچنین منجر به حمل و نقل موردی کمتر در نوار نقاله می شوند. استفاده از نوار نقاله هایی که فقط در صورت قرار گرفتن کالا روی نقاله کار می کنند می نیز می تواند موجب صرفه جویی در انرژی شود.



clickMe برای سفارش تبلیغات کلیک کنید...