تفاوت انبارداری در مشاغل کوچک و بزرگ

کسب‌ و کارهای زنجیره تامین دارای بخش‌های مختلفی هستند که نقش‌های فردی را برای تکمیل موفقیت‌آمیز کار ایفا می‌کنند. برخی از انبار داران هستند که ترجیح می دهند شرکت های انبارداری و توزیع  کالا ها را استخدام کنند که به آنها در حمل و نقل و توزیع کمک می کند. اما در مورد مشاغل کوچک، آنها محصولات و مواد اولیه خود را در انبار خود ذخیره می کنند.در بیشتر موارد، کسب و کارهای کوچک یا در خانه شخصی یا در یک آپارتمان اجاره ای یک اتاقه شروع می شوند که در آن فضای ذخیره سازی بسیار محدود است، اما آنها نمی توانند در خدمات انبارداری با کیفیت سرمایه گذاری کنند. اگرچه این روزها آژانس هایی وجود دارند که در ازای مبلغی معقول، انبارهای کوچکی را برای شروع کسب و کارهای کوچک ارائه می دهند.

خدمات انبار کسب و کار کوچک

وقتی صحبت از انبارداری مشاغل کوچک می شود، اوضاع بسیار پیچیده می شود. استفاده از خدمات انبار می تواند مقدار زیادی از درآمد صاحب مشاغل را مصرف کند و سود کل تجارت آنها  را کمتر کند زیرا تولید آن ها به اندازه تولید مشاغل بزرگتر نیست.انتخاب استفاده از شرکت های انبار داری و توزیع به این مشاغل کوچک کمک می کند تا تنها بر روی نیازهای اصلی شرکت خود تمرکز کنند. در دراز مدت، هنگامی که آنها مستقر شدند و توانستند مقداری پول پس انداز کنند، حداقل می توانند سعی کنند به مکان نسبتاً بزرگتری برای کسب و کار خود تغییر مکان دهند، که فضای ذخیره سازی نسبتاً بیشتری به آنها ارائه می دهد. علاوه بر این، آنها می توانند تنها از خدمات حمل و نقل و توزیع استفاده کنند و در صورتی که بتوانند محصولات و کالاهای خود را در گاراژ یا اتاقکی در خانه خود ذخیره کنند، می توانند قسمت ذخیره سازی را کنار بگذارند.اگر آنها یک شرکت انبارداری و توزیع را استخدام نکنند، باید قسمت مدیریت ذخیره سازی انبار نیز مدیریت کنند که بسیار پیچیده است. در دراز مدت، زمانی که تجارت آنها به مرحله معتبری برسد و شروع به کسب سود قابل توجهی کنند،مدیریت انبارداری و توزیع خودشان چندان سخت نخواهد بود.

انبار تجاری بزرگ

مزیت اصلی داشتن یک کسب و کار بزرگ این است که آنها این اختیار را دارند که بین ساخت انبار خود به روش خود یا خدمات برون سپاری یکی را انتخاب کنند. وقتی صحبت از مقرون به صرفه بودن به میان می‌آید، واقعاً مشکل بزرگی نیست و داشتن فضای انباری خاص به آنها این آزادی را می‌دهد که بر اساس آنچه برای آنها منطقی است در همان زمینه سرمایه‌گذاری کنند.با این حال، وقتی نوبت به استخدام شرکت‌های انبارداری و توزیع می‌رسد، به نظر می‌رسد که این سناریو بسیار ایمن‌تر و آسان‌تر می‌شود. اگر یک آژانس تا حدودی حرفه ای  ​​باشد، واقعاً مرتکب این اشتباه نمی شوند که از امنیت و حمل و نقل روان کالا غافل شوند زیرا هزینه زیادی برای آنها خواهد داشت.به همین دلیل است که انتخاب یک شرکت قابل اعتماد نه تنها به کسب و کارهای بزرگ تولیدی این امکان را می دهد که زمان بیشتری را صرف سایر بخش های کسب و کار خود کنند، بلکه نیازی به نگرانی در مورد محصولات و مواد ذخیره شده در انبار نخواهند داشت. در اکثر انبارها، کارمندان خاصی برای پردازش کالا برای توزیع، همراه با پیگیری هر از چندگاهی آن منصوب می شوند.

اگر آنها پایه سرمایه بزرگتری برای حفظ عملکرد روان کارهای مختلف در انبار داشته باشند، واقعاً به سرمایه گذاری آن برای استخدام خدمات انبارداری فکر نمی کنند. با این حال، برخی هنوز هم می‌توانند بسته به محل کسب و کار خود، فقط بخش حمل و نقل و توزیع را انتخاب کنند.

در برخی مکان‌ها، هزینه‌های حمل و نقل می‌تواند بسیار بالا باشد، و در این صورت، اگر شرکت‌های انبار و توزیع نرخ نسبتاً پایین‌تری به کسب‌وکار ارائه دهند، قطعا آن را دنبال خواهند کرد. در پایان، فقط به این دلیل که شما صاحب یک کسب و کار بزرگ هستید، به این معنا نیست که بدون داشتن بودجه مناسب، بی حساب هزینه خواهید کرد.

هر کسب‌وکاری صرف نظر از بودجه و هدف مشخصی برای دستیابی دارد، بنابراین صاحب کسبو کار بهترین روش‌ها را انتخاب می‌کنند که به آنها اجازه می‌دهد پیشرفت کنند.

چه مشاغل و صنایعی به انباردار نیاز دارند؟

شرکت‌هایی که با تولید، حمل‌ونقل و ذخیره‌سازی سروکار دارند، همگی از امکانات انبار، اعم از اجاره‌ای یا در محل استفاده می‌کنند. این کسب‌وکارها می‌توانند شرکت‌های مبلمان، شرکت‌های بسته‌بندی و حمل‌ونقل، کارخانه‌های تولید تجهیزات و خودرو، شرکت‌های الکترونیک، خواربارفروشی و تأسیسات خرده‌فروشی را شامل شوند. در حالی که بسیاری از کارها از یک انبار به انبار دیگر مشابه هستند، نیازهای فیزیکی موردنیاز برای موقعیت‌های مختلف، بر اساس صنعت ارائه‌شده متفاوت است. محیط‌های کاری هم متفاوت هستند؛ به‌عنوان مثال، انبار مواد غذایی احتمالاً یک محیط یخچالی است که در آن با دمای سردتر مواجه خواهید شد. دیگر مشاغلی که به انبارداری نیازمندند شامل موارد زیر می باشند:

  • سازمان‌ها و ادارات دولتی
  • شرکت‌های فعال در حوزه‌ی ساخت‌وساز
  • فروشگاه‌های بزرگ و زنجیره‌ای
  • عده‌فروشی‌ها
  • شرکت‌های تولیدی و کارخانه‌ها
  • شرکت‌هایی که به طور تخصصی، خدمات انبارداری و پخش انجام می‌‌‌دهند
  • نیرو‌های مسلح
  • و …

 

سخن آخر

بسیاری از شرکت های دولتی یا سایزمان های خصوصی برای نگهداری و پخش کالاها، ار فرایندانبارداری استفاده می کنند. مدیریت انبار، به عهده‌ی انباردار است و کسی که در این سمت قرار می‌گیرد، باید اصول پنج گانه‌ی انبارداری را رعایت کند و به سه فرایند دریافت، نگهداری و تحویل کالا، نظارت داشته باشد. اما اگر محیط انبار مناسب یا کوچک باشد مشکلات زیادی را ایجاد خواهد کرد. علاوه براینانبارداری شغل چندان پردرآمدی نیست و کار پرزحمتی محسوب می‌شود و گاهی اوقات نیازمند کار در ساعات غیر متعارف و روزهای تعطیل است. با این حال، این شغل، دروازه‌ای به مشاغل لجستیکی سطح بالاتر در سازمان‌های بزرگ است. با این حال تعدادی از شرکت های کوچک انبارداری و توزیع وجود دارد که مکانی کوچک برای ذخیره سازی کالا ها ارائه می دهند. علاوه بر این، اگر هنوز در مراحل اولیه رشد کسب و کار خود هستید، بهتر است خدمات حمل و نقل را نیز انتخاب کنید تا بتوانید روی سایر نیازهای کسب و کار خود تمرکز کنید.در مقایسه، شرکت‌های بزرگ همیشه این گزینه را دارند که بین برون ‌سپاری انبار، تأسیسات انبارداری و مالکیت انبارهای خود انتخاب کنند یا حتی جابجا شوند و این تفاوت اصلی بین مشاغلی است که اندازه آنها متفاوت است.



clickMe برای سفارش تبلیغات کلیک کنید...