نورپردازی انبار

تقاضا برای مراکز انبار بزرگ به رکورد بالایی رسیده است. در حالی که اپراتورهای مراکز توزیع باید راه‌هایی برای انطباق با تقاضا بیابند، آن ها همچنین تحت فشار مصرف‌کنندگان، سرمایه‌گذاران و تنظیم‌کننده‌ها برای بهبود پایداری تأسیسات خود هستند. همچنین با توجه به اهمیت استراتژی کنترل هزینه،  اپراتورها باید هر فرصت ممکن را برای کاهش هزینه های انرژی و ساده کردن عملیات خود شناسایی کنند.

فروش آنلاین با سردچال

سردچال این امکان را فراهم کرده که تمامی کسب و کارها با صرف حداقل هزینه صفحه اختصاصی برای فروش آنلاین محصولات خود داشته باشند همچمنین  می توانند با ثبت آگهی و پست تبلیغاتی در سایت سردچال  خدمات و محصولات خود را معرفی کنند.

روشنایی

روشنایی می تواند نقش مهمی در کاهش هزینه های انرژی داشته باشد و منجر به کنترل و انعطاف پذیری بهتر بر روی عملیات شود. در اینجا چهار روش وجود دارد که فناوری روشنایی LED، هنگامی که با کنترل‌های روشنایی هوشمند ترکیب می‌شود، می‌تواند پایداری را در مراکز توزیع ایجاد کند.

1. کاهش مصرف انرژی و هزینه ها:

 LED ها به دلیل طول عمر طولانی و نرخ کارایی بالا، مدت هاست به عنوان اجزای اصلی یک استراتژی روشنایی پایدار در نظر گرفته می شوند. LED ها نسبت به لامپ های فلورسنت و رشته ای استاندارد و همچنین برخی از لامپ های تخلیه الکتریکی با شدت بالا (HID) قادر به تولید لومن بیشتری در هر وات هستند. حداکثر طول عمر اسمی معمولی آن ها 50000 ساعت از هر نوع منبع نور دیگری بیشتر است.

کنترل های خودکار به شما این امکان را می دهد که بهره وری انرژی LED ها را به حداکثر برسانید و هزینه ها را کاهش دهید. به عنوان مثال، وسایل LED مجهز به حسگرهای عکس به طور خودکار نور فضای داخلی را زمانی که سطح نور طبیعی بالا است تنظیم می کنند (به عنوان برداشت نور روز شناخته می شود) و حسگرهای کاربردی، بسته به فعالیت در یک منطقه خاص، چراغ‌ها را روشن و خاموش می‌کنند یا به سطح پایین‌تری کاهش می‌دهند.

2. کنترل های نورپردازی پیشرفته:

  با کنترل نورپردازی پیشرفته، تصمیمات عملیاتی هوشمندتر بگیرید، کنترل‌های روشنایی می‌توانند بسیار بیشتر از سطوح روشنایی اتوماتیک موثر باشند. وسایل روشنایی را می توان با سیستم های مبتنی بر ابر ادغام کرد که مدیران و کارکنان تأسیسات می توانند از دستگاه های دستی یا رایانه ها، از راه دور کنترل کنند. این سیستم ها اطلاعاتی را در مورد جریان ترافیک، سطح اشغال  (فضای اشغال شده با کالا) و الگوهای کارگر ارائه می دهند. با این بینش، اپراتورهای مراکز توزیع بهتر می توانند سطوح روشنایی را برای کاهش هزینه ها و مصرف انرژی مدیریت کنند:

  • اندازه گیری فعالیت کارگران برای شناسایی مناطق خالی (اشغال نشده) که به طور غیر ضروری روشن شده اند.
  • برای پاسخگویی سریع و فعالانه به مسائل تعمیر و نگهداری، وضعیت وسایل را کنترل کنید.
  • فضاهای از پیش تعیین شده و مناطق نورپردازی را بر اساس برنامه های کاری ایجاد کنید تا به طور قابل اعتماد از سطوح روشنایی مناسب اطمینان حاصل کنید.

نگرانی های هزینه به طور سنتی مانعی برای اجرای سیستم های کنترل روشنایی پیشرفته بوده است. با این حال، هزینه های سنسورها، وسایل و سیستم های کنترل روشنایی در حال کاهش است و مزایایی که آن ها ارائه می دهند، بازگشت سرمایه را جذاب می کند. به عنوان مثال، تجهیزات همچنین می توانند گسترش دهنده های برد بی سیم را در خود جای دهند تا به تقویت وای فای در سراسر تسهیلات کمک کنند. این موانع اتصال را از بین می برد و به مدیریت تسهیلات اجازه می دهد تا فناوری و دستگاه های تلفن همراه را در سراسر مرکز توزیع پیاده سازی کند. آن ها همچنین ایمنی را بهبود می بخشند.

3.  حذف فناوری روشنایی قدیمی حاوی جیوه :

یکی از عوارض عمده استفاده از لامپ های فلورسنت و HID  که هر دو در محیط های انبار رایج هستند، این است که آن ها حاوی جیوه هستند. از آنجایی که جیوه را نمی‌توان در کنار سایر زباله‌ها دفع کرد، این لامپ‌ها اغلب در مکان‌های ذخیره‌سازی قرار می‌گیرند، تا زمانی که آن ها را دفع کنند. اگر یکی از لامپ ها بشکند، جیوه در هوا آزاد می شود که برای کارکنان و محیط زیست مضر است، از سوی دیگر، ال ای دی ها سمی در نظر گرفته نمی شوند و می توان آن ها را مانند سایر زباله ها دفع کرد.

4. بهبود کیفیت کلی روشنایی:

 بهبود کیفیت نور می تواند تاثیر قابل توجهی در بهبود کارایی داشته باشد. دید بهتر به کارمندان امکان می دهد مواد را راحت تر و کارآمدتر انتخاب کنند. فناوری‌های نورپردازی جدیدتر با شاخص نمایش رنگ بالا (CRI) به کارگران این امکان را می‌دهد تا موارد را همانطور که در نور طبیعی مشاهده می‌کنند ببینند. این فناوری های روشنایی علاوه بر کاهش خطاهای چیدن و ضایعات ناشی از آن، می توانند ایمنی و سلامتی کارگران را نیز بهبود بخشند. نورپردازی با کیفیت بالا به جلوگیری از لغزش و سقوط در مناطق کم نور کمک می کند. و نور CRI بالا به کارگران این امکان را می دهد که بدون خستگی چشم و سردردهای ناشی از نور فلورسنت، دید بالایی داشته باشند.

حتی می توانید نورپردازی با ریتم شبانه روزی را نصب کنید. طول موج‌های رنگی مختلف به مغز سیگنال می‌دهند که زمان استراحت و زمان هوشیاری فرا رسیده است. با وجود کارگرانی که در یک مرکز شبانه روزی هستند، اجرای نور شبانه روزی می تواند به حمایت از عملکرد سالم مغز و ترویج الگوهای خواب سالم کمک کند.

این ها تنها چند مورد از راه هایی هستند که نورپردازی با کیفیت بالاتر باعث می شود تسهیلات شما برای کارمندان بالقوه راحت تر و جذاب تر شود و با توجه به تقاضای زیاد برای پرسنل انبار، مراکز توزیع به تمام مزیت های رقابتی که می توانند به دست آورند نیاز دارند. روشنایی پایدار به شما این امکان را می دهد که چندین چالش تاسیسات را به طور همزمان برطرف کنید، اما برای استفاده از تمام این مزایا، به یک استراتژی نورپردازی نیاز دارید. انواع لامپ ها، وسایل و انتخاب سیستم کنترل روشنایی همگی می توانند بر توانایی شما در کاهش مصرف انرژی، کاهش هزینه های عملیاتی و بهبود ایمنی کارگران تأثیر بگذارند. کار با یک متخصص روشنایی که محیط های انبار را می شناسد و می تواند به شما در مورد آخرین فناوری نورپردازی مشاوره دهد، به شما این امکان را می دهد که از این مزایا به صورت مقرون به صرفه و با کمترین اختلال در عملیات بهره ببرید.



clickMe برای سفارش تبلیغات کلیک کنید...