بازدید از آبشار باشکوه ویکتوریا در زامبیا

بازدید از آبشار ویکتوریا زامبیا با فعالیت‌های بیشتر از ترکیب آبشار نیاگارا و ایگوازو، می تواند سفری مفرح پس از همه‌گیری و عامل موثری در تقویت روحیه شما باشد.

یکی از عجایب هفتگانه طبیعی جهان، آبشار ویکتوریا، بدون شک یکی از بهترین مکان ها برای بازدید در جنوب آفریقا است. آبشار ویکتوریا که در محلی با نام Mosi-oa-Tunya، (دودی همراه با رعد و برق) شناخته می‌شود، یکی از بزرگ‌ترین آبشارهای جهان است که در هر دقیقه 150 هزار گالن آب از لبه‌اش سرازیر می شود و در عریض‌ترین قسمت آن تقریباً دو کیلومتر امتداد دارد.

آبشار ویکتوریا

منظره ای دیدنی از زیبایی و عظمت الهام بخش در رودخانه زامبزی ارائه می دهد که مرز بین زامبیا و زیمبابوه را تشکیل می دهد.

زامبیا قبل از همه‌گیری سالانه به طور منظم پذیرای حدود یک میلیون بازدیدکننده بود. با حرکت دوباره جهان پس از همه گیری، در ادامه این پست پنج دلیل را بخوانید که آبشار ویکتوریا و زامبیا را به عنوان اولین مقصد تعطیلات خود در نظر بگیرید.

لذت بردن از رودخانه بزرگ زامبزی

رودخانه زامبزی که بر روی آبشار می گذرد، زمینه مناسبی را برای افراد معتاد به آدرنالین و کسانی که فعالیت های آرام تر را ترجیح می دهند، فراهم می کند.

آبشار ویکتوریا

چه به دنبال تجربه برخی از تندآب ها باشید، چه فقط می خواهید با قایق رانی شخصی خود در رودخانه حرکت کنید، گزینه ها مختلفی برایتان وجود دارند. طیف گسترده ای از ورزش های آبی برای همه سطوح ورودی، و همچنین تورهای متعدد با قایق رودخانه ای وجود دارد که می توانید غروب زیبای فوق العاده زامبزی را تجربه کنید.

نکته: می‌خواهید آدرنالین بیشتری را تجربه کنید؟ زمانی که سطح آب در پایین ترین حد خود است، بین آگوست و دسامبر، به آنجا بروید و با فرا رسیدن فصل بارانی، رزرو تور بسیار دشوارتر می شود. یک گشت و گذار یک روزه شما را به دره معروف باتوکا می رساند که مسلماً برخی از بهترین Rapid  ها (Rapid  ها بخش هایی از رودخانه هستند که بستر رودخانه دارای شیب نسبتاً تند است که باعث افزایش تلاطم و سرعت آب می شود) در سراسر جهان است.

آبشار ویکتوریا

سیل‌ها از دسامبر شروع می‌شوند و در اواخر آوریل به پایان می‌رسند، بنابراین فصل‌ها بخش‌های جدیدی از رودخانه را برای کاوش در طول سال بسته به سطح آب باز و بسته می‌کنند.

بخش بین کاتامبورا و آبشار ویکتوریا به خاطر سافاری های قایق رانی و تورهای چند روزه اش معروف شده است که فرصتی بی نظیر برای مشاهده حیوانات کمیاب از جمله کرگدن سفید در حال انقراض در زیستگاه طبیعی آنها فراهم می کند.

پرش بانجی از پل ویکتوریا فالز

اگر اعصاب دارید، بانجی جامپینگ و دیگر انواع ورزش های شدید در آبشار ویکتوریا موجود است. هر سال حدود 50 هزار نفر بانجی از پل معروف ویکتوریا فالز که زامبیا را به همسایه خود زیمبابوه متصل می کند، پرش می کنند.

این پرش 111 متر ارتفاع دارد و جدا از اینکه یکی از خوش منظره ترین پرش های بانجی در هر نقطه از زمین است، همچنین یکی از تنها مکان هایی در جهان است که می توانید بین دو کشور مختلف تاب بخورید.

بازدید از لیوینگ استون و قدیمی ترین موزه کشور

شهر کوچک لیوینگستون مکانی عالی برای بازدید بعد یا درست قبل از تجربه آبشار است. این موزه بزرگترین و قدیمی ترین موزه کشور زامبیا است که قدمت آن به دهه 1930 باز می گردد. این موزه به پنج بخش تقسیم شده است و تمام جنبه های مختلف فرهنگ و تاریخ زامبیا را پوشش می دهد. به گالری باستان شناسی بروید تا داستان انسانی زامبیا را بین عصر سنگ و آهن بررسی کنید، یا به گالری قوم شناسی و هنر برای آشنایی با بسیاری از فرهنگ های مختلف که این کشور را تشکیل می دهند، آشنا شوید.

سکونت‌گاه‌های اطراف آبشار در حدود سال 1900 به وجود آمدند، اما مشاهده‌های قبلی این آبشار توسط مبلغ و کاشف اسکاتلندی، دیوید لیوینگستون، به اواسط دهه 1800 برمی‌گردد. این موضوع تاریخ زیادی را برای کشف باقی می گذارد. این موزه پناهگاه صلح و آرامش است، به دور از آب های پرخروش و دیگر بازدیدکنندگان، جایی است که می توانید یک دقیقه وقت بگذارید و نفس خود را تازه کنید و در مورد این قسمت جذاب قاره اطلاعات کسب کنید.

هنرهای محلی و صنایع دستی را از روستای موکونی انتخاب کنید

تنها 10 کیلومتر دورتر از آبشار، دهکده موکونی، دهکده سلطنتی، و بهشتی برای هنر و صنایع دستی در این منطقه قرار دارد.

این روستا بینش بی نظیری را در مورد میراث فرهنگی مردم محلی لیا به گردشگران ارائه می دهد. این روستا که توسط یک ماتریارک قبیله ای لیا تأسیس شد، در ابتدا تا قرن هفدهم به نام گاندو شناخته می شد.

رؤسای دهکده بازدیدکنندگان را برای نسل‌ها دعوت کرده‌اند تا با آداب و رسوم و باورهای سنتی آشنا شوند. بازدیدکنندگان می‌توانند یادگاری ویژه‌ای از این منطقه که در حکاکی‌های چوبی پیچیده، ظروف سنگی، جواهرات و سبدها تخصص دارد، به خانه ببرند.

به عمق رودخانه خیره شوید - تورهای هلیکوپتری

آبشار ویکتوریا

هیچ چیز شبیه دیدن آبشار ویکتوریا از آسمان نیست. تورهای هلیکوپتری در دسترس هستند تا شما را بالاتر از اسپری آب و غبار ببرند تا بتوانید مستقیماً به دره 354 فوتی خیره شوید.

کاوشگر، دیوید لیوینگستون، آبشارها را چنان الهام‌بخش یافت که گفت حتماً «فرشتگان در حال پرواز به آن نگاه کرده‌اند». به همین دلیل است که هلیکوپتر سواری به "پرواز فرشتگان" معروف است.

شما می توانید بین یک سفر 15 دقیقه ای یا 30 دقیقه ای یکی را انتخاب کنید.

واقعاً هیچ راهی بهتر برای تجربه یکی از بزرگترین گنجینه های سیاره زمین وجود ندارد.



clickMe برای سفارش تبلیغات کلیک کنید...