سیستم بازدارنده خودرو در سکو های بارگیری

در حالی که اپراتور لیفتراک شما هنوز داخل است، خطر جدا شدن تریلر از اسکله بارگیری وجود دارد. سیستم بازدارنده خودرو که همچنین به عنوان مهار کامیون و قفل اسکله نیز شناخته می شود. قطعه ای از تجهیزات نصب شده در اسکله بارگیری است که برای جلوگیری از خروج وسیله نقلیه از اسکله در طول فرآیند بارگیری/تخلیه در نظر گرفته شده است. سیستم بازدارنده خودرو همچنین می تواند به نگه داشتن تریلر و محموله بسیار گران قیمت شما در اسکله که متعلق به آن است کمک کند.

2. انوع سیستم بار انداز خودرو

انواع مختلفی از سیستم های بار انداز خودرو (قفل اسکله) وجود دارد مانند:

2.1 گیره چرخ

2.2 سیستم های ارتباطی نوری

2.3 سیستم های مهار خودرو RIG

    - کنترل دستی خودرو

    - مهارهای خودرو با کارکرد خودکار (با نیروی برق)

2.4 مهارهای خودرو درگیر چرخ

2.1 گیره چرخ:

ابتدایی ترین نوع آن، یک حلقه چرخ است که می تواند با یا بدون ارتباطی نوری استفاده شود. گیره چرخ می‌تواند یک بلوک ساده از چوب، لاستیک یا لاستیکی شکل یا از آلیاژ پلاستیک یا فلز ساخته شده باشد. یک گیره چرخ به صورت دستی در مقابل یک یا چند چرخ تریلر قرار می گیرد تا حرکت تریلر را در طول فرآیند بارگیری/تخلیه محدود کند

 2.2 سیستم ارتباط نوری

سیستم ارتباط نوری می تواند به تنهایی بایستد، با یک چرخ ساده ترکیب شود یا با یک سیستم مهار خودرو یکپارچه شود. یک سیستم متداول شامل یک سیستم روشنایی داخلی و خارجی "قرمز" و "سبز" است که برای تقویت ارتباط بین پرسنل عملیات اسکله و راننده وسیله نقلیه طراحی شده است. مجموعه ای از علائم به طور مکرر اضافه می شود تا نشان دهد چه زمانی ورود به تریلر ایمن است یا از منطقه اسکله دور شوید. توالی نور را می توان به صورت دستی یا خودکار فعال کرد.

2.3 سیستم مهار های خودرو RIG

این تا حد زیادی رایج ترین نوع سیستم های مهار خودرو است و برای درگیر کردن نوار RIG مشترک برای اکثر وسایل نقلیه طراحی شده است. این کار را با مسدود کردن میله (قلاب چرخان) یا ایجاد یک مانع عمودی از دور شدن وسیله نقلیه از اسکله جلوگیری می کند تا زمانی که مهار توسط اپراتور اسکله آزاد شود. این مهارها معمولاً بر روی دیوار حوض یا درایو بلافاصله در جلوی اسکله نصب می شوند، اما همچنین می توانند در ساختار ساختمان زیر گودال حوض نیز نصب شوند.

- کنترل دستی خودرو

- کنترل خودکار خودرو

2.4 مهارهای خودرو درگیر چرخ

این نوع مهار با درگیر شدن یک یا چند تایر وسیله نقلیه حمل و نقل عمل می کند. مهارهای درگیر چرخ اغلب در برنامه هایی استفاده می شود که وسایل نقلیه حمل و نقلی که در حال سرویس دهی می شوند دارای میله های RIG نیستند یا میله RIG مسدود شده است، مانند تریلرها یا وسایل نقلیه تحویل شهری کوچک.

3. سیستم های مهار خودروی دستی در مقابل سیستم های مهار خودروی برقی(قفل های اسکله)

دستگاه های مهار کننده خودرو (همچنین به عنوان مهار کامیون یا قفل اسکله برای تریلرها شناخته می شوند) بر اساس عملکرد دستی در مقابل نیروی برقی طبقه بندی می شوند:

3.1 مهار وسیله نقلیه دستی (قفل اسکله، مهار کامیون):

وسیله ای برای مهار خودرو که هم به صورت دستی درگیر و هم آزاد می شود. در حالی که هزینه کمتری نسبت به تجهیزات برقی دارند، واحدهایی که به صورت دستی کار می کنند به اپراتور داک بستگی دارند که معمولاً از یک دستگاه میله مانند برای درگیر شدن و جدا کردن واحد استفاده می کند. یک سیستم ارتباط نوری که ممکن است بخشی از یک وسیله مهار دستی باشد را می توان به صورت دستی یا خودکار توالی یابی کرد.

3.2 مهار وسیله نقلیه برقی (قفل اسکله):

وسیله ای برای مهار وسیله نقلیه که هم درگیر می شود و هم از طریق یک وسیله برقی آزاد می شود. این محبوب ترین نوع مهار است زیرا عملیات ساده و آسان انجام می شود. مهار توسط یک دکمه فشاری ساده کار می کند یا به طور خودکار به عنوان بخشی از یک سیستم داک یکپارچه درگیر می شود. یک سیستم ارتباط نوری که بخشی از یک وسیله مهار کننده وسیله نقلیه با موتور است، معمولاً به طور خودکار توالی‌بندی می‌شود.

4. اصلاحات و تعاریف رایج سیستم های مهار خودرو در اسکله

- مهار خودکار وسیله نقلیه: قرار دادن یک وسیله مهار وسیله نقلیه در موقعیت عملیاتی خود با وسایل برقی که توسط پرسنل عملیات اسکله بارگیری آغاز نشده است.

- مانع (قلاب): قسمتی از وسیله مهار وسیله نقلیه که وسیله نقلیه را برای جلوگیری از حرکت درگیر می کند.

- ضربه گیرها: از ضربه گیرهای اسکله برای جلوگیری از تماس وسیله نقلیه حمل و نقل و آسیب رساندن به ساختمان، تراز کننده اسکله یا مهار وسیله نقلیه استفاده می شود. آنها معمولاً از لاستیک ساخته می شوند. اندازه‌ها و پیش‌بینی‌های سپر اسکله بر اساس وسایل نقلیه سرویس‌دهی‌شده و سایر عوامل مانند شیب راهرو متفاوت است.

- گیره: برای جلوگیری از حرکت وسیله نقلیه به دور از اسکله بارگیری، یک گیره چرخ جلوی چرخ وسیله نقلیه حمل و نقل قرار می دهد.

- سیستم نور ارتباطی: چراغ های رنگی برای اطلاع رسانی وضعیت عملیات بارگیری به اپراتور بارانداز و راننده وسیله نقلیه. به طور معمول یک مجموعه از چراغ ها برای اپراتور اسکله قابل مشاهده است تا نشان دهد که آیا سیستم مهار خوودرو  درگیر است یا خیر، و مجموعه دیگری از چراغ ها برای راننده وسیله نقلیه قابل مشاهده است تا نشان دهد که آیا دور کردن وسیله نقلیه از اسکله ایمن است یا خیر. چراغ ها معمولاً سبز برای نشان دادن "GO"و قرمز برای نشان دادن "STOP" هستند. ممکن است از چراغ های کهربایی برای نشان دادن احتیاط استفاده شود.

- بارانداز: منطقه ای از ساختمان است که در آن بارگیری و/یا تخلیه وسایل نقلیه حمل و نقل انجام می شود.

- سپر اسکله: ضربه گیرها را ببینید.

- Dock Face: سطح عمودی در جلوی یک اسکله که از راهرو تا کف اسکله بیرون می زند.

 - سطح بارانداز: این اصطلاح شامل سطح عمودی است که با سطح کف ساختمان مطابقت دارد.

- داک لولر: وسیله ای است که به سازه اسکله چسبانده می شود تا پلی بین سازه اسکله و وسیله نقلیه حمل و نقل ایجاد کند و به این ترتیب امکان حرکت وسایل نقلیه صنعتی بین وسیله نقلیه و سازه بارانداز را فراهم می کند.

- Dock Lock: یکی دیگر از راه های فراخوانی مهارهای خودرو است.

- گودال حوض: گود، دهانه فرورفته در کف ساختمان است که تسطیح گودال گود را در خود جای می دهد. بیشتر گودال ها در امتداد لبه ها با زوایای سازه ای فولادی که در بتن تعبیه شده اند، اندود شده اند.

- مهار سوار بر اسکله: یک مهار وسیله نقلیه که بر روی ساختار اسکله نصب می شود، معمولاً روی اسکله.

- راهرو: سطح روبروی بارانداز که وسیله نقلیه در آن پارک شده است. سطح راهرو ممکن است به طور کلی افقی یا ممکن است به سمت یا دور از اسکله شیب دار باشد. سطح راهرو معمولاً از بتن، آسفالت یا شن ساخته شده است.

- مهار نصب شده در راهرو: یک مهار وسیله نقلیه که به جای روی اسکله روی سطح راهرو نصب می شود.

- قلاب: بخشی از یک وسیله مهار وسیله نقلیه است که وسیله نقلیه حمل و نقل را برای جلوگیری از حرکت درگیر می کند (که به آن "موانع" نیز می گویند).

 



clickMe برای سفارش تبلیغات کلیک کنید...