مزایای استفاده از سردخانه برای ذخیره میوه و سبزیجات

بدون سردخانه، بیش‌تر میوه‌ها و سبزیجات بیش از چند روز تازه نخواهد ماند. به محض برداشت محصولات تازه، شروع به خراب شدن می‌کند و باکتری‌های خطرناک شروع به رشد می‌کنند. دمای پایین در واحدهای سردخانه رشد این قارچ‌های بیماریزا را متوقف می‌کند و اطمینان حاصل می‌کند که فساد میوه‌ها و سبزیجات به حداقل می‌رسد. تبرید و انجماد بلاست برای بسیاری از سبزیجات و برخی از میوه‌ها گزینه‌ای محبوب است.میوه و سبزیجات، به عنوان بخشی اساسی از رژیم غذایی ما، نیازمند نگهداری صحیح و مناسب هستند تا در طولانی‌مدت از کیفیت و ارزش غذایی خود از دست ندهند. یکی از بهترین روش‌های نگهداری این مواد غذایی، استفاده از سردخانه است. سردخانه، یک محیط مناسب با دما و رطوبت کنترل شده است که می‌تواند کیفیت میوه و سبزیجات را حفظ کرده و ماندگاری آن‌ها را افزایش دهد.

در این پست ، به بررسی روش‌ها، نکات و راهکارهای بهترین نگهداری میوه و سبزیجات در سردخانه خواهیم پرداخت. از معرفی دما و رطوبت مناسب در سردخانه تا بهترین روش‌های بسته‌بندی و مرتب‌سازی مواد، در این مقاله به تفضیل به موضوع خواهیم پرداخت تا شما بتوانید محصولات خود را به بهترین شکل ممکن نگهداری کنید و از طریق بهره‌برداری از سردخانه، به تازگی و کیفیت بیشتر محصولات دست یابید.

سردخانه میوه

سردخانه میوه و سبزیجات

یکی دیگر از مزایای هوشمندانه واحدهای سردخانه این است که بسیار قابل تنظیم هستند، چیزی که هنگام ذخیره میوه‌ها و سبزیجات تازه بسیار مهم است. سطح دما و رطوبت می‌تواند بین تولید بسیار متفاوت باشد، و سفارشی سازی را ضروری می‌کند. سردخانه میوه و سبزیجات نیز در اندازه‌های مختلفی وجود دارد. از مینی چیلرهایی که برای تهیه غذا و مگا سردخانه‌های ساخته شده برای توزیع کنندگان بزرگ مناسب هستند.خواه به دنبال تمدید تبرید تجاری خود باشید و یا در نظر دارید که به بازار میوه و سبزیجات منشعب شوید، یک کانتینر قابل حمل ذخیره سازی سرد باعث افزایش عمر محصول در انبار و حمل و نقل می‌شود.

کانتینرهای یخچال دار

کانتینرهای یخچال دار در اندازه‌های مختلف از 10 فوت تا 45 فوت وجود دارند و دامنه دمایی آنها از 40- درجه سانتی گراد تا 10+ درجه سانتیگراد است. بیش‌تر واحدهای سردخانه سیار هستند و می‌توان از آنها برای حمل و نقل ایمن کالا استفاده کرد. سردخانه های کانتینری مگا همچنین یک گزینه محبوب برای شرکت‌های بزرگتر هستند. کانتینرهای یخچال دار، وسیله‌ای محبوب در صنعت نگهداری و حمل و نقل مواد غذایی هستند. این کانتینرها از جنس مقاوم و عایق‌گذاری شده‌اند و دارای سیستم‌های خنک‌کننده هستند که به آن‌ها امکان می‌دهد دمای مواد غذایی را در محدوده دمای مورد نظر (معمولاً در محدوده دمای یخچال) حفظ کنند.از کاربردهای اصلی کانتینرهای یخچال دار می‌توان به حمل و نقل مواد غذایی تا فروشگاه‌ها، رستوران‌ها، سوپرمارکت‌ها، یا مراکز توزیع اشاره کرد. این کانتینرها به طور معمول برای حمل مواد غذایی تا فواصل طولانی از مبدأ به مقصد استفاده می‌شوند، بدون اینکه کیفیت و تازگی مواد غذایی در طی مسیر کاهش یابد.

با استفاده از کانتینرهای یخچال دار، می‌توان مواد غذایی فاسدپذیر مانند گوشت، ماهی، سبزیجات، میوه، لبنیات و غیره را به طور ایمن و با کیفیت حمل کرد. همچنین، این کانتینرها از ابزاری موثر برای ذخیره موقت مواد غذایی در مواقع اضطراری نیز استفاده می‌شود، مانند زمان برقراری تعطیلات یا آسیب‌های طبیعی.

فریزرها و چیلرهای بلاست

برای مشاغلی که به دنبال تهیه و توزیع میوه و سبزیجات منجمد هستند، چیلرهای بلاست منجمد کننده سریع گزینه خوبی هستند. با دمای کم 40- در جه سانتی گراد، می‌توانید انواع میوه‌ها و سبزیجات را منجمد کنید. مینی فریزرهای بلاست نیز برای سرویس دهنده‌های غذا یا مشاغل کوچکتر با فضای کم مناسب هستند. فریزرها و چیلرهای بلاست، دو دستگاه حیاتی در صنعت نگهداری مواد غذایی هستند که برای ایجاد و حفظ دمای مناسب برای مواد غذایی استفاده می‌شوند. این دو دستگاه از طریق فرایند خنک کردن، می‌توانند میوه، سبزیجات، گوشت، ماهی، دلمه، دسر، و سایر مواد غذایی را در دماهای ایده‌آل نگه دارند تا از فساد زودرس و از بین رفتن ارزش غذایی آن‌ها جلوگیری کنند.فریزرها به طور عمده برای نگهداری مواد غذایی در دمای منفی و ذخیره سازی آن‌ها برای مدت طولانی استفاده می‌شوند. این دستگاه‌ها به طور معمول در انبارها یا فضاهایی با اندازه بزرگ استقرار می‌یابند و معمولاً برای محصولاتی مانند گوشت، ماهی، سبزیجات منجمد و دیگر مواد غذایی مورد استفاده قرار می‌گیرند.

سردخانه میوه

نکات مهم در خصوص نگهداری سبزیجات در سردخانه

سردخانه‌های درجه A برای استفاده به عنوان مکان‌های بهداشتی برای پردازش مواد غذایی و ذخیره سازی محصولات تازه ایده‌آل هستند. اتاق‌های سرد یک راه حل عالی برای هر شغلی است که به دنبال سردخانه سفارشی و ذخیره سازی محصولات تازه ایده‌آل هستند.   همان طور که می‌دانید، ذخیره میوه‌ها و سبزیجات می‌تواند یک کار پیچیده باشد، به همین دلیل رعایت بهترین روش‌های ذخیره سازی سرد برای ماندگاری و کیفیت میوه و سبزیجات ضروری است. بیش‌تر میوه‌ها هنگامی که شروع به رسیدن می‌کنند هورمونی به نام اتیلن تولید می‌کنند و این باعث تغییر بافت، رنگ و طعم در تولید می‌شود. متأسفانه، میوه‌های تولید کننده اتیلن نیز بر کلیه محصولات اطراف تأثیر می‌گذارند و روند رسیدن را تسریع می‌کنند. اگر میوه‌ها در کنار سبزیجات ذخیره شوند، خطر تسریع در روند پیری محصول و در نتیجه هدر رفتن غذا وجود دارد.از ذخیره بیش‌ از حد واحد سردخانه خود بیش از ظرفیت آن خودداری کنید. زیرا این امر باعث افزایش دمای داخلی و افزایش سرعت خراب شدن محصول می‌شود. همچنین باید از پالت‌های  کاملاًبسته بندی شده خودداری شود، زیرا ممکن است خرد شدن باعث رشد باکتری شود. میوه و سبزیجات خود را طوری بسته بندی کنید تا فضای کافی برای جریان آزادانه هوای خنک فن وجود داشته باشد.

توزیع کنندگان باید تاریخچه میوه و سبزیجات تازه را بدانند تا بهترین تصمیم را در مورد شرایط ذخیره سازی سرد و حمل و نقل بگیرند. این شامل عواملی مانند بلوغ محصول، تهیه کالاهای قبلی، بازرسی کیفیت قبلی و درجه بندی محصولات است.



clickMe برای سفارش تبلیغات کلیک کنید...