درک اختلاف فشار در کمپرسور

فشار دیفرانسیل (DP)تفاوت فشار بین دو نقطه را توصیف می کند. درک این دو نقطه بر اساس نوع کمپرسور شما می تواند به شما کمک کند تا سلامت کمپرسور خود را کنترل کنید و علائم آشکاری را نشان دهید که کمپرسور شما نیاز به تعمیر و نگهداری دارد. تعویض فیلترهای هوا، شیرهای چک تخلیه و انجام تعمیر و نگهداری منظم برنامه ریزی شده برای حفظ سلامت و فشار در سیستم شما مهم است.

اختلاف فشار در کمپرسور

افت فشار در کمپرسور 

افت فشار به عنوان کاهش فشار هوا در کمپرسور در یک شبکه حامل سیال توصیف می شود. افت فشار بیش از حد می تواند به دلیل عملکرد کمتر از حد متوسط ​​کمپرسور شما در نتیجه نگهداری نامناسب برنامه ریزی شده باشد و منجر به تعمیرات غیر ضروری و افزایش هزینه های انرژی شود.از سوی دیگر، افت فشار معینی در طول عملیات عادی رخ می دهد. فیلترهای هوای ورودی، دریچه‌های ورودی، خنک‌کننده‌ها، جداکننده‌ها، فیلترهای ادغام‌کننده/ذره‌ای تخلیه، و دریچه‌های بازرسی تخلیه، همگی در افت فشار دیفرانسیل طبیعی نقش دارند. از آنجایی که افت فشار دیفرانسیل می تواند در انواع مختلف کمپرسورهای هوا متفاوت باشد، درک هر نوع و دانستن نیازهای کارخانه مهم است.

فشار دیفرانسیل در انواع مختلف کمپرسور

اگر کارخانه شما به کمپرسور تک مرحله ای یا دو مرحله ای نیاز داشته باشد که معمولاً بین 5 تا 350 اسب بخار کار می کند، کمپرسورهای دوار پر از روغن بهترین انتخاب هستند. کمپرسورهای دوار که در طیف وسیعی از کاربردها مورد استفاده قرار می‌گیرند، نقشی حیاتی در صنایع مختلف از خودروسازی تا صنایع سبک دارند. بسته به اندازه کمپرسور اعمال شده، فشار دیفرانسیل می تواند بین 9-16 psi باشد. درک فشار دیفرانسیل برای کمپرسور روغنی دوار به شما اطلاع می دهد که در صورتی که فشار بالاتر از 16psi باشد، چه زمانی زمان برنامه ریزی برای تعمیر یا نگهداری فرا می رسد.به طور مشابه، کمپرسورهای روتاری بدون روغن با گزینه های تک مرحله ای یا دو مرحله ای در دسترس هستند که بین 5 تا 350 اسب بخار نیز متغیر است. با این حال، همانطور که از نام آن پیداست، این کمپرسورها هوای بدون روغن را ارائه می دهند که می تواند در کاربردهای مختلف دیگری مانند تولید مواد غذایی و نوشیدنی استفاده شود. در مقایسه با کمپرسورهای روتاری بدون روغن، افت فشار کمتری معمولاً در حدود 5-10 psi دارند.

با این حال، با یک کمپرسور چرخشی بدون روغن، پوشش روتورها می تواند در طی چند سال شروع به از بین رفتن کند، که باعث افزایش فشار بین مرحله ای، کاهش جریان و افت فشار بیشتر در دستگاه در طول زمان می شود.کمپرسورهای هوای گریز از مرکز، بر خلاف پیچ‌های دوار، بهترین گزینه هستند اگر کارخانه شما به قدرتی بین 250 اسب بخار-6000 اسب بخار و تا چهار مرحله با ISO 8573-1 کلاس 0، 100% هوای بدون روغن نیاز دارد. کمپرسورهای هوای گریز از مرکز برای صنایعی مانند غذا و نوشیدنی، داروسازی، الکترونیک و سایر تولیدکنندگانی که به هوای بدون روغن نیاز دارند، ایده آل هستند. کمپرسور هوای سانتریفیوژ کمترین افت فشار را در کل دستگاه نسبت به کمپرسورهای دوار دارد.سانتریفیوژها همچنین مانند ماشین های دوار به فیلترهای جداکننده و ادغام کننده / ذرات تخلیه نیاز ندارند، که به حذف افت DP این موارد کمک می کند. دارا بودن چهار مرحله فشرده سازی آن را به کارآمدترین کمپرسور موجود در بازار تبدیل می کند.

فشار دیفرانسیل

نتیجه

هر psi که در یک کمپرسور از دست می دهید می تواند مستقیماً با هزینه برق، تعمیر و نگهداری و موارد دیگر مرتبط باشد. درک افت فشار مختلف در انواع مختلف کمپرسور به شما کمک میکند مشکلات رو سریع تر تشخیص دهید و هنگام خرید کمپرسور برای کارخانه خود تصمیم گیری صحیح داشته باشید.



clickMe برای سفارش تبلیغات کلیک کنید...