انواع تابلو برق

در این پست قصد داریم در مورد انواع تابلوهای کنترل برق صحبت کنیم. در فرآیند، یک یا چند موتور را توسط یک قطعه تجهیزات که تابلوی کنترل الکتریکی نامیده می شود، کنترل کنید. تابلوی کنترل الکتریکی بسیاری از تجهیزات را از طریق تابلو برق و اتوماسیون SCADA با استفاده از MCCB، Contractor، PLC، رله اضافه بار و رله پلاگین و غیره راه اندازی یا متوقف می کند.

سه نوع تابلو کنترل برق وجود دارد.

  • مرکز کنترل برق (PCC Panel)
  • مرکز کنترل موتور (MCC Panel)
  • پنل اتوماسیون (پنل SCADA PLC)

تابلوی کنترل برق دقیقا چیست؟

یک صفحه کنترل الکتریکی یک محفظه ورق MS CRCA است که شامل تابلو برق است که یک فرآیند مکانیکی را به صورت الکتریکی کنترل و نظارت می کند.

انواع تابلو برق

سردچال، معرفی سردخانه ها و کسب و کارهای مرتبط

تیم سردچال امکانی را فراهم کرده که تمام کسب و کارها بتوانند با ثبت آگهی در سایت، کسب و کار خود را به نمایش گذاشته و همچنین می توانند صفحه اختصاصی جهت فروش آنلاین خود را داشته باشند.  با عضو شدن در باشگاه مشتریان سردچال از خدمات ویژه سایت ما  جهت توسعه کسب و کار خود بهره مند شوید .

مرکز کنترل برق (PCC Panel)

پانل PCC شامل تمام تابلوهای برق مانند قطع کننده مدار هوا، MCC، mcb و شینه آلومینیومی یا مسی با اندازه مناسب است. کلید اصلی مدار جایی است که برق تمام تابلو برق به تابلوی کنترل می رسد. این قطع کننده مدار به طور کلی دارای یک ایزوله بر روی پنل است که به ما امکان می دهد برق را قطع کنیم.

همیشه به یاد داشته باشید که سمت ورودی مدار شکن همچنان قدرت خواهد داشت. برق وارد شده به پنل می تواند از 440 ولت تا 800 ولت AC باشد.

مرکز کنترل برق (PCC Panel)

مرکز کنترل موتور (MCC Panel)

در بسیاری از کاربردهای تجاری و صنعتی، چندین موتور الکتریکی مورد نیاز است و اغلب کنترل برخی از موتورها مطلوب است. دستگاه طراحی شده برای این نوع عملکرد پانل مرکز کنترل موتور (MCC Panel) است.

هنگامی که یک موتور با محافظت از رله های اضافه بار یا کنترل کننده های موتور حالت جامد اجرا می شود. یک سازنده پنل MCC کنترلی از یک کنترل از راه دور یا محلی دارد که به آن پانل کنترل موتور می گویند. ترکیبی از انواع مختلف استارت مانند مستقیم آنلاین DOL)) Starter یا Star-Delta Starter وجود دارد.

پنل MCC (مرکز کنترل موتور) برای کنترل موتور در صنایع مختلف برق استفاده می شود. بنابراین در برق بیشترین اهمیت را دارد. پنل MCC یک پنل کنترل الکتریکی در پنل های LT است. به عبارت دیگر می تواند موتور را از نسلی به تولید دیگر کنترل کند.

مرکز کنترل موتور (MCC Panel)

پنل اتوماسیون (پنل SCADA PLC)

پنل اتوماسیون (Scada PLC panel) یک کامپیوتر دیجیتال قابل برنامه ریزی است که با نام PLC Automation Panel نیز شناخته می شود، یکی از مهم ترین و کارآمدترین انواع تابلوهای کنترل است. که عموماً در انواع اتصالات مدارهای الکترونیکی و الکتریکی استفاده می شود. یکپارچه با منطق جامد PLC و برنامه نویسی سخت افزاری PLC بی عیب و نقص.

پنل اتوماسیون (پنل SCADA PLC)

پنل هوشمند MCC

پنل هوشمند MCC یک پنل هوشمند IMCC برای کنترل برخی یا بسیاری از موتورهای الکتریکی در یک مکان مرکزی است. Imcc از چندین feeders تشکیل شده است که دارای یک گذرگاه برق مشترک هستند و هر بخش حاوی ترکیبی از استارت است. پنل هوشمند MCC نوعی از پنل MCC با ویژگی های پیشرفته و کارایی پیشرفته با استفاده از دستگاه مدیریت موتور با قابلیت ارتباط (SIMOCODE) است که سایر فرآیندهای سرب موتور را توسط سیستم کنترل فرآیند نظارت می کند.

پنل هوشمند MCC نشان دهنده سیستم مدیریت انعطاف پذیر و مدولار برای موتورهای در محدوده ولتاژ پایین است که می تواند به راحتی و مستقیماً به سیستم اتوماسیون برتر متصل شود. تمام الزامات عملکردی، از جمله قطع ارتباط ایمنی سیستم فیدر-اتوماسیون موتور را پوشش می دهد.

پنل هوشمند MCC

نحوه طراحی تابلو کنترل برق

تابلوهای کنترل برقی بهترین محصول برای کنترل تجهیزات مکانیکی هستند. هنگام خرید تابلوهای کنترل الکتریکی، پنل‌های LT را خریداری کنید که برای چربی‌زدایی، شستشو با آب، و زنگ زدایی/فسفاته شدن، پیش تصفیه می‌شوند. تمام پانل های LT طبق الزامات با پوشش پودری یا enamel مصنوعی رنگ آمیزی می شوند. پس از آن، فرآیند هفت مخزن توسط نقاش برای بهبود قابلیت اطمینان محصول پرتاب شده ساخته می شود. پانل های MCC جنبه مهمی از تابلوهای کنترل الکتریکی و پانل های LT هستند.

انواع تابلوهای توزیع برق

دو نوع اصلی از تابلوهای توزیع برق وجود دارد، اول تابلوهای برق و دوم تابلوهای LT خورشیدی.

تابلوهای برق: تابلوهای الکتریکی به عنوان مرکز بار نیز شناخته می شوند. این تابلو یک جعبه سرویس برق فلزی است که برق اصلی خانه را می پذیرد و جریان الکتریکی را در مدارهای مختلف داخل خانه توزیع می کند.

پنل های خورشیدی LT: پنل سولار LT یک برد توزیع برق است که برق را از پنل های خورشیدی دریافت می کند و همان را در دستگاه های الکترونیکی مختلف و بردهای توزیع، توزیع می کند. این نوع پانل ها در صنایع هم برای مصارف داخلی و هم برای مصارف خارجی استفاده می شوند.

مشاوران برق در صنایع مختلف تابلوهای توزیع برق را با ترانسفورماتور توزیع طراحی می کنند. پس از این، برای توزیع بیشتر تابلوهای برق، این برد را به پنل PCC می‌رسانند. همچنین، پیمانکاران برق، پنل MCC و پنل APFC را برای افزایش عملکرد آن تامین می‌کنند. جدا از این، زمانی که مشتری نصب نیروگاه خورشیدی را انتخاب می کند، ستون تغذیه خورشیدی ACDB و Solar DCDB Feeder Pillar و Junction Box را به همراه پانل های هماهنگ کننده عرضه می شود.



clickMe برای سفارش تبلیغات کلیک کنید...