عیب یابی رایج ترین مشکلات ترموستات

بدون سیستم های تهویه مطبوع، عبور از فصول مختلف چالش برانگیز خواهد بود. اما در حالی که نصب و نگهداری یک واحد  HVAC با کیفیت بسیار مهم است، ترموستات شما یکی دیگر از تجهیزات حیاتی است. ترموستات چیزی است که ما برای نظارت و کنترل دمای خانه و محل کار خود استفاده می کنیم. اما درست مانند تمام فناوری‌ها، مشکلاتی ممکن است رخ دهد. به خواندن ادامه دهید تا با رایج ترین مشکلات ترموستات، از جمله برخی از بهترین راه حل های عیب یابی ترموستات آشنا شوید.

توصیه سردچال: همه ی مشاغل و کسب و کارهای مرتبط با تجهیزات تهویه مطبوع از جمله تولید کنندگان و فروشندگان ترموستات می توانند با عضو شدن در باشگاه مشتریان سردچال خود را بیش تر به تامین کنندگان و مشتریان بشناسانند. شما در این سایت امکان ثبت پست، ثبت آگهی و فروش آنلاین دارید.

ترموستات

1. ترموستات به دمای تنظیم شده نمی رسد

اگر با مشکلات ترموستات مواجه هستید، ممکن است با ترموستاتی سر و کار داشته باشید که به دمای مناسب نمی رسد. این ممکن است ناشی از موارد زیر باشد:

سنسورهای شکسته یا آسیب دیده

ترموستات ها با کمک سنسورهای متعدد کار می کنند. اگر ترموستات شما نتواند به دمای مورد نظر برسد، ممکن است یک یا چند تا از این سنسورها شکسته یا آسیب ببینند. این مشکل می تواند منجر به خوانش دمایی شود که بالاتر یا کمتر از دمایی است که در ابتدا ترموستات را روی آن تنظیم کرده بودید. متأسفانه، تعمیر یک سنسور آسیب دیده بسیار مشکل است. در بیشتر موارد، کل ترموستات تعویض می شود. اگر فکر می کنید سنسور ترموستات خراب یا آسیب دیده است، با یک متخصص HVAC تماس بگیرید.

محل نامناسب ترموستات

محل ترموستات شما همچنین می تواند منجر به مشکلاتی در خواندن دما شود. به عنوان مثال، اگر ترموستات شما در نزدیکی شومینه قرار دارد، ممکن است دمای خوانده شده بیشتر از بقیه قسمت های خانه باشد. همین امر در مورد ترموستات هایی که در فضاهای سرد قرار دارند نیز صدق می کند. ترموستات ممکن است مقداری را ثبت کند که به مراتب کمتر از بقیه است.

تجهیزات کثیف

یک واحد ترموستات همچنین می تواند در صورت نیاز به تمیز کردن خوب با مشکل مواجه شود. با گذشت زمان، گرد و غبار، کثیفی و ذرات پرز می توانند راه خود را در داخل واحد شما پیدا کنند و احتمالاً حسگرها را مسدود کرده یا مشکلات دیگری ایجاد می کنند. همچنین می تواند منجر به خواندن نادرست دما شود.

یکی از راه‌های رفع این مشکل، برداشتن پوشش ترموستات و تمیز کردن داخل تجهیزات است. برای انجام موثر این کار، از یک برس یا پارچه با نوک نرم استفاده کنید تا خاک و سایر ذرات را پاک کنید. هنگام انجام این کار بسیار مراقب باشید زیرا سیم های ظریفی وجود دارند که به راحتی ممکن است آسیب ببینند.

ترموستات

2. دمای اتاق با تنظیم ترموستات مطابقت ندارد.

یکی دیگر از مشکلات اصلی ترموستات، تنظیم ترموستات است که با دمای واقعی خانه مطابقت ندارد. اگر واحد شما نتواند دمای مناسب را بخواند، تنظیم سیستم تهویه مطبوع شما نیز با مشکل مواجه خواهد شد. در اینجا دلایل رایج این مشکل وجود دارد:

ترموستات کثیف

یک بار دیگر، ترموستات شما می تواند از تمیز کردن استفاده کند. یک واحد کثیف می تواند تأثیر زیادی بر خواندن دمای سیستم داشته باشد. برای تمیز کردن آن، پوشش ترموستات را بردارید و از یک برس نرم برای پاک کردن هرگونه کثیفی یا سایر زباله ها استفاده کنید.

خوردگی احتمالی

اگر در دستگاه شما خوردگی رخ داده باشد، ممکن است قطعات الکتریکی به درستی کار نکنند. برای رفع مشکل، سعی کنید از پاک کننده تماس الکترونیکی استفاده کنید. با این حال، اگر ترموستات قدیمی‌تری دارید، بهتر است آن را تعویض کنید.

نصب ضعیف

ضروری است که ترموستات به درستی نصب شود. اگر آنها خیلی نزدیک به زمین یا در منطقه ای قرار بگیرند که دمای واقعی خانه را نشان نمی دهد، ممکن است با مشکلاتی مواجه شوید. ترموستات هرگز نباید در کنار شومینه، در یک منطقه سرد یا خیلی نزدیک به کف نصب شود.

تعمیر ترموستات

3. ترموستات دما را تغییر نمی دهد

در برخی موارد، ترموستات ممکن است به شما اجازه تغییر دما را ندهد. این یک مسئله آزاردهنده برای مقابله با آن است. در اینجا دلایلی وجود دارد که چرا ممکن است این اتفاق بیفتد:

دستگاه قفل شده است

اکثر ترموستات های دیجیتال دارای ویژگی قفل هستند. صاحبان خانه از این برای جلوگیری از تنظیم دما توسط دیگران استفاده می کنند. اگر دستگاه شما اصلاً دمای داخلی را تغییر نمی‌دهد، این تنظیم قفل را می‌توان فعال کرد. فعال کردن این ویژگی می تواند مشکل را حل کند.

در حالت خودکار است

وقتی ترموستات ها در حالت خودکار هستند، برخی از مدل ها به شما اجازه نمی دهند دما را به صورت دستی تغییر دهید. این واحد بر اساس تنظیمات و برنامه نویسی که ارائه کرده اید کار خواهد کرد. اگر می خواهید دما را به صورت دستی تنظیم کنید، باید حالت دستگاه را به گرما یا خنک کننده/تهویه تغییر دهید.

4. ترموستات کار نمی کند

آیا ترموستات شما اصلا کار نمی کند؟ در حالی که ممکن است به دلیل قدیمی بودن و قدیمی بودن واحد باشد، دلایل دیگری نیز وجود دارد که باید در نظر گرفت. به چند دلیل متداول که ترموستات شما کار نمی کند نگاهی بیندازید:

بدون قدرت

به سادگی ممکن است هیچ برقی به ترموستات شما نرسد. این می تواند ناشی از اتصال ضعیف، سوختن فیوز، باتری های خالی یا قطع شدن مدار قطع باشد. اگر همه این مناطق خوب به نظر می رسند و واحد شما باید برق دریافت کند، مشکل جای دیگری است.

سیم کشی شل

شل بودن سیم کشی همچنین می تواند منجر به روشن نشدن ترموستات شود. این امر مخصوصاً اگر واحد قدیمی دارید صادق است. برای تشخیص مشکل، داخل ترموستات خود را بررسی کنید تا سیم کشی شل شده را بررسی کنید. به دنبال هر سیمی باشید که خورده یا جدا شده است. اگر متوجه هر گونه مشکلی شدید، برای کمک با یک ارائه دهنده HVAC تماس بگیرید.

اکنون که برخی از راه حل های رایج عیب یابی ترموستات را درک کرده اید، برای هر مشکل ترموستات که برایتان پیش می آید آماده اید!



clickMe برای سفارش تبلیغات کلیک کنید...