ترندهای برتر سیستم‌ های ذخیره‌سازی سردخانه

انبارهای سردخانه با ابتکارات کنترل دما، بخشی جدایی ناپذیر از زنجیره‌های تأمین هستند و صنعت سردخانه به معنای واقعی کلمه در حال رشد می‌باشد به طوری که فضای ذخیره سازی سرد از سال 2013 هر ساله تقریباً 4٪ گسترش داشته است.

این رشد در صنعت سردخانه توسط عوامل مختلفی از جمله خرید آنلاین، انتظارات زمان تحویل، تغییرات نظارتی و فناوری‌های جدید تولید، ایجاد شده است. در این دریای تغییر، چهار تغییر الگوی روند وجود دارد که مدیران تاسیسات باید هنگام ارتقای امن و موثر عملیات تأسیسات خود، آنها را در نظر بگیرند.

قانون نوسازی ایمنی مواد غذایی (FSMA) در قلب بسیاری از این تغییرات قرار دارد. اکنون اجرای کامل FSMA به معنی اجبار در تقسیم مسئولیت‌ها در طول زنجیره و سختگیری در ثبت دقیق‌تر بصورت دیجیتال است.

بر اساس قانون FSMA، ناوگان حمل و نقل وظایف بی‌شماری را بر عهده دارد، از جمله تعیین کلیه الزامات بهداشتی به کارمندان، بازرسی از تریلرهای حامل، تأیید دما و تهیه گزارش دقیق از هرکدام.

اتوماسیون در انبارهای سردخانه

اتوماسیون/رباتیک در انبارهای سرد

سرعت تولید در تاسیسات سردخانه، به ویژه مواردی که سفارشات آنلاین را انجام می‌دهند، ضروری است. برای به حداکثر رساندن آن، وسایل نقلیه هدایت شونده خودکار (AGV)، سیستم‌های ذخیره سازی/بازیابی خودکار (AS/RS) و سایر فناوری‌های خودکار/رباتیک به سرعت در همه جا در حال فراگیر شدن هستند.

روند اتوماسیون را حتی می‌توان در بارگیری تجهیزات اسکله، مانند کنترل‌های هوشمند و سیستم‌های ارتباطی سبک و سیستم شناسایی خطر، مشاهده کرد. این سیستم‌های حفاظتی با استفاده از سنسورهای حرکتی، چراغ‌های LED، آلارم‌های صوتی/تصویری و کنترل‌های بهم پیوسته، علاوه بر محافظت از اپراتورهای لیفتراک داخل تریلرها، از کارگران پیاده هم در داخل و هم در سکوی بارگیری محافظت می‌کنند.

انبارهای مرتفع

انبارهای مرتفع‌تر که به کنترل دما نیاز دارند

برای مقابله با هزینه‌های بالای عملیاتی و نیاز به تحویل سریع، بسیاری از تأسیسات سردخانه صنعتی که در مناطق گران قیمت شهری در حال ساخت هستند، شرکت‌های سردخانه‌ساز را مجبور به ساخت و ساز "عمودی" می‌کنند. این روند باعث می شود تجهیزات حفاظت از سقوط در اولویت اصلی ایمنی قرار گیرند. موانع رفت و برگشتی دوگانه، یک گزینه معمول برای فضای کاری مرتفع است، زیرا آنها یک منطقه دسترسی کنترل شده را ایجاد می‌کنند که در آن نمی‌توان همزمان دروازه داخلی و دروازه خارجی را باز کرد.

ابتکارات مصرف انرژی در سراسر زنجیره تأمین سرد

بهره‌وری انرژی و یکپارچگی زنجیره سرد نیز از ملاحظات اساسی در صنعت سردخانه امروزی است. در سکوی بارگیری، طرح اسکله متحرک استاندارد طلایی برای دستیابی به هر دو در نظر گرفته شده است.

مؤلفه اصلی سیستم، یک سطح ذخیره عمودی و فرورفتگی‌ای است که به تریلرها اجازه می‌دهد قبل از شکستن مهر و موم و باز کردن درب‌های خود به طور کامل سکوی بارگیری را پوشش دهند. این طرح از اتلاف انرژی و همچنین دستکاری احتمالی بار یا قرار گرفتن در معرض عناصر خارجی جلوگیری می‌کند.

دربهای سرعت بالای سردخانه

درب‌های سردخانه نیز می‌توانند در بهره‌وری انرژی نقش داشته باشند. درب‌های سرعت بالا هنگام عبور تجهیزات و مواد، تبادل هوا بین فضاها را به حداقل می‌رساند و باعث کاهش اتلاف انرژی می‌شوند.

همگام با تقاضای بازار

مدیران تاسیسات سردخانه که این تغییرات اساسی در عملیات انبارهای سردخانه را درک می‌کنند، می‌توانند اطمینان حاصل کنند که امکانات آنها با خواسته‌های روزافزون بازار روبرو است.



clickMe برای سفارش تبلیغات کلیک کنید...