نکاتی که باید در مورد حمل و نقل کالا های فاسد شدنی بدانید

شرکت هایی که محصولات، داروها، محصولات غذایی یا سایر محصولات فاسد شدنی را حمل و نقل می کنند، باید دمای محصول را تحویل تا ارسال کنترل کنند. هنگام حمل و نقل محصولات، دما باید به طور یکنواخت حفظ شود، در غیر این صورت ممکن است منجر به فاسد شدن کالا شود.شرکت‌ های حمل و نقل کالا می‌توانند محصولات خود را از طریق پست ارسال کنند، محموله‌های بزرگ‌تر اغلب از طریق کامیون‌ ارسال می‌شوند. شرکت های حمل و نقل چگونه کالاها یا مواد غذایی فاسد شدنی را حمل می کنند؟ شرکت های حمل و نقل اغلب برای حفظ کیفیت کالا و ارزش غذایی آن و جلب رضایت مشتری از کامیون های ریفر دیزلی برای حمل کالا های فاسد شدنی استفاده می کنند؛ در ادامه با نکاتی در مورد حمل و نقل کالا های فاسد شدنی آشنا می شوید.

نکاتی برای آسان تر کردن حمل و نقل کالاهای فاسد شدنی

تحویل کالاهای فاسد شدنی در اندازه و حجم های کمتر می تواند از طریق پست ارسال شود. ارسال کالاهای منجمد یا محصولات گلخانه ای نیاز به مراقبت های خاصی دارد. در ادامه این پست نکاتی را بررسی میکنیم که  حمل و نقل محصولات فاسد شدنی را برای شما را آسان تر می کند:

محصول خود را کامل بشناسید

اینکه چقدر محصولات خود را می شناسید در حمل و نقل کالای خود بسیار مهم است. اگر می خواهید به یک محصول فاسد شدنی را به مکانی دیگر بفرستید، باید درک روشنی از ماندگاری آن و دمایی که محصول باید در آن مکان ذخیره شود داشته باشید. با دانستن این موضوع، می توانید اطمینان حاصل کنید که محصول تا زمانی که به دست مشتری نهایی برسد تازه و سالم باقی می ماند.

بسته بندی مناسب

اگر سرعت حمل و نقل زیاد است، می توانید از جعبه های فوم پلی اتیلن استفاده کنید زیرا دمای کالای شما را در پایین نگه میدارد. این جعبه ها را می توان در کنار جعبه های بسته بندی کالا معمولی استفاده کرد تا محصولات را تازه نگه دارد. همچنین می توان از آسترهای عایق برای محافظت بیشتر استفاده کرد.

 سیستم خنک کننده

هنگامی که محصول فاسد شدنی بسته بندی شد، باید با استفاده از یک سیستم خنک کننده دمای محصول را پایین نگه  دارید، از آن در مقابل گرما محافظت کنید. به عنوان مثال، اگر با محصولات منجمد سر و کار دارید، می توانید از یخ خشک استفاده کنید.

زمان تحویل

یکی دیگر از عواملی که باید در هنگام حمل و نقل یک محصول فاسد شدنی در نظر بگیرید، زمان تحویل است. بین سرعت حمل و نقل و هزینه آن تعادل برقرار کرد. هزینه ارسال یک شبه محصول در مقایسه با تحویل 1 روزه یا 2 روزه می تواند بسیار بیشتر باشد.

اگر می خواهید گزینه های حمل و نقل مقرون به صرفه را ارائه دهید، باید روش حمل و نقل 2تا3 روزه را انتخاب کنید و اطمینان حاصل کنید که محصولات می توانند سالم و تازه باقی بمانند تا زمانی که به دست مشتری برسند.

تحویل کالاهای فاسد شدنی با استفاده از کامیون های ریفر

کامیون های ریفر توسط مشاغلی استفاده می شود که نیاز به حمل و نقل محصولات فاسد شدنی در مقادیر زیادی دارند. این کامیون ها مجهز به سیستم های خنک کننده هستند که دمای مورد نیاز اتاقک را حفظ می کنند.

کامیون‌های ریفر با موتور دیزلی کار می‌کنند. ون های کوچکتر با کنترل دما نیز برای نیازهای حمل و نقل محدود نیز گزینه خوبی است.

کامیون های ریفر دارای یک سیستم داخلی هستند که به راننده اجازه می دهد تا دمای اتاق ذخیره سازی را به طور مداوم کنترل کند. به این ترتیب محصولات تا رسیدن به انبار مشتری تازه می مانند.

چه زمانی به یک کامیون با سیستم خنک کننده نیاز دارید؟

مشاغلی که برای حمل و نقل کالاهای منجمد یا فاسد شدنی خود به گزینه ای مقرون به صرفه نیاز دارند، می توانند ریفر تراک ها را را انتخاب کنند. این کامیون ها به دلیل ویژگی های کنترل رطوبت و دما که بدون شک طراوت محصولات را تضمین می کند.

شرکت هایی که به طور منظم مواد غذایی منجمد را جابجا می کنند از کامیون هایی با سیستم خنک کننده(ریفر تراک) استفاده می کنند تا محصولات منجمد باقی بمانند. ریفر تراک ها در حمل و نقل محصولات غذایی یا نوشیدنی استفاده می شوند.

برخی از کالاهایی که می توان ریفر تراک ها حمل کرد عبارتند از:

  • محصولات لبنی یا گوشتی
  • غذای یخ زده
  • محصولات پخته شده
  • داروها
  • مواد شیمیایی
  • عتیقه هایی که نیاز به کنترل رطوبت دارد
  • لوازم آرایشی
  • عطریجات
  • گل یا محصولات گلخانه ای

 

مزیت های انتخاب یک ریفر تراک برای حمل و نقل کالاهای فاسد شدنی

 در ادامه برخی از مزیت های ریفر تراک ها لیست شده اند:

هزینه: کالاهای بیشتری را می توان یکباره حمل کرد، که باعث کاهش زمان، هزینه و بسته بندی می شود.

مناسب برای ارسال محصول در فواصل کم :کسب‌وکارها می‌توانند برای کنترل دما و رطوبت کالا از ریفر تراک برای حمل و نقل در فواصل کم نیز استفاده کنند .

محصول هایی با حجم و وزن بیشتر را می توان با ریفر تراک ها به راحتی حمل کرد : ریفر تراک ها محصول های سنگین تر گزینه ایده آلی هستند.

کنترل دما و رطوبت: ریفر تراک ها دارای ویژگی کنترل دما و رطوبت هستند که طراوت محصول را تضمین می‌کند.

اکنون که متوجه شدید کالاهای فاسد شدنی چگونه می‌توانند حمل شوند، مطمئن شوید که یک شرکت حمل و نقل قابل اعتماد را انتخاب کرده‌اید که می تواند خراب نشدن محصول شمارا حین  حمل و نقل تضمین کند



clickMe برای سفارش تبلیغات کلیک کنید...