نکاتی برای مدیریت انبار سردخانه

انبار سردخانه انباری است که به طور مصنوعی دمای یک منطقه را کاهش می دهد و به حفظ برخی از محصولات و موادی که ممکن است در دمای معمولی آسیب ببینند، کمک می کند.

نیاز به نگهداری در سردخانه به زمانی برمی گردد که انسان ها متوجه شدند قرار دادن مواد غذایی و کالاها در مکان سرد ممکن است عمر مفید آنها را افزایش دهد.

5 نکته برای مدیریت سردخانه

البته از آن زمان تاکنون فناوری پیشرفت چشمگیری داشته است و ما  اکنون انبارها و امکانات کاملی داریم که به سردخانه طیف وسیعی از کالاها اختصاص داده شده است. در این پست به پنج نکته برای مدیریت انبار سرد میپردازیم.

1-مدیریت فضا و دما

یکی از چالش های برجسته مدیریت انبار سردخانه، مدیریت فضا و دما در انبار است. محصولات مختلف مانند مواد غذایی برای کاهش فاسد شدن باید در دماهای متفاوت نگهداری شوند. برای ایجاد دماهای مختلف مورد نیاز، می توانید فریزرهای صنعتی را برای ایجاد انبارهایی با مناطق دمایی مختلف در نظر بگیرید که طراوت محصول را تضمین می کند.

2-اولین ورود و خروج

این نکته برای هر صاحب سردخانه بسیار مهم است. برای جلوگیری از ضرر، مهم است که هم تاریخ انقضای محصول و هم تاریخ دریافت آن را پیگیری کنید.این کار به شما کمک می کند تا ابتدا قدیمی ترین محصول را بفروشید یا در صورت نیاز آنها را دور بریزید.

نکاتی برای مدیریت انبار سردخانه

3-فضای ذخیره سازی سرد به روز

حتی اگر فریزرهای شما به طور مناسب تقسیم و پیکربندی شده باشند، باید از انبار صنعتی مناسب برای تنظیمات استفاده کنید. مواد غذایی و دارویی که نیاز به تنظیمات خنک‌تری دارند را می‌توان با خیال راحت‌تر در قفسه‌های سیمی نسبت به سایر انواع مواد ذخیره کرد این کار باعث کاهش خوردگی و آسیب می‌شود. قبل از اینکه بخش های فریزر خود را تنظیم کنید، مطمئن شوید که قفسه ها و گزینه های ذخیره سازی شما مناسب هستند و می توانند در برابر سرما مقاومت کنند.

4-بررسی مداوم دما

بررسی دما مهمترین نکته است. برای جلوگیری از کاهش یا افزایش بیش از حد دما، بررسی مداوم دما بسیار مهم است. برای این کار، می‌توانید سنسورهایی نصب کنید که هر زمان که دما به زیر دمای معینی رسید، هشدار دهند یا می‌توان فردی را برای انجام این کار استخدام کرد.این کارسبب جلوگیری از آسیب و حوادث ناخواسته به محصولات ذخیره شده می شود.

5-مراقبت هنگام کار با محصول

نحوه رسیدگی به محصولات و اقلام ذخیره شده، می‌تواند تفاوت بزرگی در سود شما ایجاد کند. هنگام دریافت محصول، باید مراقب باشید و مشاهده کنید که آیا هر یک از محموله های شما آسیب دیده، پاره شده یا در وضعیت بدی قرار گرفته است. جدا از این، مطمئن شوید که هر محصول در دمای ثابتی نگهداری می شود تا در طول کل فرآیند حمل و نقل از بین نرود یا آسیب نبیند، زیرا کوچکترین تغییر دما می تواند برای محصول شما ضرر داشته باشد.

این 5 نکته حیاتی است که برای کاهش آسیب هنگام مدیریت انبار سرد باید در نظر داشته باشید.



clickMe برای سفارش تبلیغات کلیک کنید...