3 علت اصلی مشکلات چیلرهای صنعتی و نحوه اجتناب از آنها

چیلرهای صنعتی دماهای کنترل شده ای را برای کاربردهای مختلف از جمله تهویه مطبوع و نگهداری غذا و نوشیدنی فراهم می کنند. به عنوان یکی از بزرگترین مؤلفه‌های مصرف‌کننده انرژی تأسیسات تجاری، رویکرد عملیاتی صحیح و روش‌های نگهداری باید در اولویت قرار گیرد. نادیده گرفتن شیوه های مناسب می تواند منجر به کاهش عملکرد سیستم، افزایش هزینه های انرژی و طول عمر کوتاه تر تجهیزات شما شود.

عوامل مختلفی در کاهش کارایی تجهیزات نقش دارند، از جمله شیوه‌های عملیاتی نادرست، نگهداری نادیده گرفته شده، انتخاب نامناسب سایز. این عوامل تهدیدی بالقوه برای بهره وری چیلر است.

کسب و کار خود را با سردچال رشد دهید: سردچال پلتفرم شماره یک تبلیغات و ارائه دهنده خدمات بازاریابی دیجیتال برای مشاغل و کسب و کارهایی است که به دنبال کشف تامین کننده، بازاریابی و رشد تجارت خود هستند. در سردچال امکان معرفی کسب و کار، تبلیغات و محتوای هدفمند و فروش آنلاین کالا و خدمات (بدون کارمزد) وجود دارد.

تعمیر و نگهداری چیلر

بیایید 3 دلیل اصلی مشکلات چیلر صنعتی را بررسی کنیم:

شیوه های عملیاتی نادرست

دستورالعمل های سازنده همیشه باید رعایت شود، زیرا شیوه های عملکرد ضعیف هم بر اثربخشی و هم بر طول عمر چیلر تأثیر می گذارد. مجبور کردن تجهیزات به انجام کاری که برای آن در نظر گرفته نشده است و نادیده گرفتن عواقب یک عمل خاص، چیلر را مستعد انواع عوارض می کند. این باور وجود دارد که هر چه سرعت جریان بیشتر باشد، آب خنک کننده بیشتری برای استفاده آماده می شود. این نادرست است، زیرا افزایش نرخ جریان فراتر از توصیه سازنده تنها باعث کاهش راندمان چیلر می شود. همچنین می تواند سرعت خوردگی در لوله ها را افزایش دهد و در نتیجه باعث شکست زودرس لوله شود. شیوه‌های عملیاتی نادرست اغلب مورد توجه قرار نمی‌گیرند، زیرا چیلرها موفق می‌شوند تا سرباز بزنند. با این حال، اشتباه است که اجازه دهیم این شیوه ها به یک هنجار تبدیل شوند.

راه حل: یکی از راه های اطمینان از عملکرد ثابت چیلر، آموزش پرسنل در هر دو شیوه عملیاتی و نگهداری است. این به آنها اجازه می دهد تا هر گونه مشکلی را قبل از فراگیر شدن شناسایی کنند. همچنین، معرفی برنامه تعمیر و نگهداری چیلر، حفظ تجهیزات را تضمین می کند. 

نگهداری نادیده گرفته شده

نادیده گرفتن روش های نگهداری مناسب بر عملکرد چیلر شما تأثیر می گذارد. نگهداری ضعیف می تواند باعث شود که تجهیزات در طول فرآیند خنک سازی انرژی بیشتری مصرف کنند.

راه حل: تعمیر و نگهداری موثر چیلر با نگه داشتن یک ابزار تشخیصی ارزشمند مانند گزارش عملیات شروع می شود. این به شما امکان می دهد تا داده های چیلر را پیگیری کنید تا اپراتورها بتوانند روند عملکرد چیلر را تشخیص دهند. این همچنین به پرسنل تعمیر و نگهداری کمک می کند و به آنها اجازه می دهد تا به راحتی علت اصلی هر گونه عارضه را پیدا کنند. بازرسی های برنامه ریزی شده منظم را نباید نادیده گرفت. معاینات روزانه، هفتگی، ماهانه و سالانه به تعیین وضعیت چیلر کمک می کند. 

به کاربردن چیلر با اندازه نامناسب

هنگامی که یک مرکز جدید است یا در حال بازسازی است، ممکن است چیلر با سایز مناسب را به کار نگیرد. اندازه کم می تواند منجر به جریان ناکافی هوا شود، به این معنی که چیلر نمی تواند به ظرفیت خنک کننده کامل خود دست یابد. بزرگی بیش از حد ممکن است عملیات کم بار را محدود کند، که منجر به هزینه های عملیاتی بالاتر به دلیل سیکل بیش از حد می شود.

راه‌حل: عملکرد چیلر موجود و بارهای خنک‌کننده‌ای را که استفاده می‌کند، مطالعه کنید. 

هنگامی که مدیران و اپراتورها از مشکلات رایج آگاه باشند، می توانند اقدامات مناسب را برای اطمینان از عملکرد روان و کارآمد تجهیزات خود انجام دهند.



clickMe برای سفارش تبلیغات کلیک کنید...