نقش درب های انبار در بهبود کارایی و ایمنی کارکنان

کارکنان یک کارخانه یا انبار بزرگ تولیدی به شما خواهند گفت که کنترل دما در این مناطق معمولاً فراموش می شود و شرایط کاری اغلب در زمستان های سرد و/یا روزهای گرم تابستان ناخوشایند است.در صورتی که یک انبار دارای درب های انبار برای تهویه یا اهداف دسترسی در طول ماه های سرد زمستان باشد، هوایی که از طریق تأسیسات وارد می شود می تواند قابل توجه باشد. پیشنهاد می شود که «برای ترکیب معینی از دما و سرعت باد، شاخص سرمای باد تقریباً با دمایی مطابقت دارد که در یک باد بسیار خفیف احساس می‌شود».به عنوان مثال، دمای5-درجه سانتیگراد و سرعت باد 20 کیلومتر در ساعت شاخص سرمای باد 12- را نشان می دهد. این بدان معنی است که با باد 20 کیلومتر در ساعت و دمای5 - درجه سانتیگراد، خطر سرمازدگی برای اکثر افراد کم است.

اهمیت کنترل دمای انبار

کنترل دما نه تنها برای ایمنی و راحتی کارکنان مهم است، بلکه ممکن است کارایی آنها را در محل کار، حفظ و شادی عمومی را بهبود بخشد.برای اهداف تهویه،اغلب پیشنهاد می کند که در های انبار کارگاه باید همیشه به طور کامل باز باشد.اگر شرایط آب و هوایی مانع از این امبر شود، کار باید ارزیابی شود و کارهایی مانند رنگ آمیزی اسپری که می تواند منجر به تجمع دود شود، باید به تعویق بیفتد. با درهای باز، می‌توان با تفاوت‌های دیگری مانند گرد و غبار، آفات و بادکش‌ها مقابله کرد، اما به‌ویژه، رهکش ها می‌تواند برای کارکنان محیط کاری بسیار ناراحت کننده ای را ایجاد کند.برخی از خطراتی که کارکنان هنگام کار در یک محیط تولیدی با آن مواجه می شوند عبارتند از:

  • ظروف بنزین و سیلندر گاز
  • حلال ها
  • اسپری رنگ
  • باتری ها
  • تجهیزات جوشکاری
  • گرد و خاک
  • مونوکسید کربن
  • گازهای خروجی اگزوز

از تجهیزاتی مانند لیفتراک. سطوح انتشار اگزوز در لوله انتهای لیفتراک می تواند قابل توجه باشد، زمانی که تعدادی از لیفتراک ها با هم در یک منطقه کار می کنند که جریان هوا کمی وجود دارد.

اطمینان حاصل کنید که لیفتراک‌های برقی یا LPG که در مکان‌هایی با تهویه ضعیف استفاده می‌شوند، از لیفتراک‌هایی که در این مناطق استفاده نمی‌شوند شناسایی می‌شوند (مانند تابلوها، رنگ‌ها).اطمینان حاصل کنید که موتور لیفتراک در زمان عدم استفاده خاموش است تا از تجمع غیر ضروری دود اگزوز جلوگیری شود.همه این خطرات احتمالی به این معنی است که تهویه خوب نه تنها برای ایمنی و سلامت کارگران بلکه برای راحتی آنها کاملا ضروری است.بدیهی است که درهای انبار را نمی توان در طول زمستان باز گذاشت تا به تهویه کمک کند بدون اینکه بر راحتی کارگران شما تأثیر بگذارد. این امر انتخاب درب انبار شما را حیاتی می کندو

چرا درب های انبار برای کنترل دما بسیار مهم است

اتوماسیون: تأسیسات و کارگاه های تولیدی با تعدادی چالش در اطراف درب خود مواجه هستند. در حالی که کرکره های فولادی رایج هستند (از آنجایی که کم هزینه هستند و به اندازه کافی بزرگ هستند تا وسایل نقلیه رفت و آمد کنند)، باز نگه داشتن چنین درب بزرگی در طول روز می تواند برای کارگران در تابستان یا زمستان ناراحت کننده باشد. مزایای درب غلتکی سریع را در نظر بگیرید که به طور خودکار پس از عبور وسیله نقلیه / عابر پیاده / لیفتراک از بالا باز و بسته می شود تا درب برای مدت زمان بیشتری باز نشود.عایق: عامل دیگر این است که کرکره های فولادی - حتی زمانی که بسته نگه داشته می شوند - هیچ عایقی در برابر شرایط آب و هوایی بیرونی ندارند. کرکره های فولادی برای جذب گرما در تابستان و انتقال سرمای زمستان به داخل شهرت دارند و به هیچ وجه ارزش عایق نیستند.تعمیر و نگهداری هنگامی که یک درب توسط وسایل نقلیه یا لیفتراک ضربه می خورد: هزینه و زمان خرابی مربوط به کرکره غلتکی هنگامی که با وسیله نقلیه برخورد می کند قابل توجه است. یک درب غلتکی به خوبی طراحی شده با لبه پایینی نرم خود می تواند ضربه های جزئی را تحمل کند و به طور خودکار بدون نیاز به زمان از کار افتادگی در جای خود قرار گیرد.درب‌های غلتکی سریع ابزار بسیار مفیدی برای انبارها و تأسیسات تولیدی فراهم می‌کنند تا امکان دسترسی سریع و راحت به داخل و خارج از سایت را فراهم کنند، اما همچنین بسته شدن خودکار از پشت خودروهای تحویلی و غیره جلوگیری می‌کند و در عین حال خطوط دید خوبی را به بیرون/داخل برای دیدن تحویل‌های بعدی ترافیک و غیره امکان‌پذیر می‌سازد.

کارگاه و گاراژ خودرو

درب فشرده یک درب مقطعی است که برای اتصال به سازه سقف نیازی به ریل های نگهدارنده بالایی ندارد و از یک عمل تاشو منحصر به فرد برای فشار دادن پره های درب به فضای فشرده بالای درب استفاده می کند.درب‌های مقطعی فشرده در محیط‌های مختلف از جمله نمایشگاه‌های خودرو، کارخانه‌ها و انبارها، سردخانه‌ها، محل‌های شستشو، خطوط پردازش، بخش اورژانس از جمله آمبولانس و آتش نشانی، اسکله‌های بارگیری، اسکله‌ها، ساختمان‌های بزرگ و انبارها با موفقیت اجرا شده‌اند.



clickMe برای سفارش تبلیغات کلیک کنید...