آینده انبارداری و صنایع حمل و نقل چگونه است؟

انبار و انبارداری از اساسی ترین بخش های یک شرکت یا سازمان می باشند، به دلیل اینکه بخش عمده ای از سرمایه سازمان‌ها در موجودی‌ های انبار خلاصه شده است. موجودی محصولاتی که انبار ذخیره می شوند باید در محل‌های امن و به صورت منظم نگهداری شود و به نحوی باشد که دسترسی به آن در مواقع ضروری به آسانی امکان پذیر باشد.دنیای تجارت بسیار رقابتی است و همیشه باید در نظر داشت که حول یک کسب و کار نمی چرخد. هر کسب و کاری در رقابتی است که مشتریان را بهتر از رقبای خود راضی می کند و در نهایت به دنبال توسعه و حسن نیت است. بنابراین، پیشی گرفتن از رقبا با ارائه خدمات بهتر در اقتصاد جهانی شده بسیار مهم است. برای مدیریت انبار و داشتن یک شرکت رقابتی باید "رضایت مشتریان" را به عنوان یک اولویت اصلی حفظ کند.

لجستیک چیست؟

لجستیک چیست؟

فرض کنید شما یک تولید کننده اسباب بازی هستید و یک پایگاه مصرف کننده در سراسر کشور دارید. شما باید اسباب بازی ها را در دسترس مشتری قرار دهید یا مواد اولیه اسباب بازی های موجود در کارخانه تولید را بسازید. چگونه این امر را ممکن خواهید کرد؟

در دسترس قرار دادن کالا در مکان مناسب، به مقدار مناسب و در زمان مناسب یک عنصر حیاتی برای جلب رضایت مشتری است. اگر کالا در دسترس مشتریان قرار نگیرد، مانع از گسترش و فعالیت کسب و کار می شود. مشکل عرضه کالا توسط صنعت انبارداری و حمل و نقل کالا حل می شود.

پخش کالا می تواند به دو صورت انجام شود: یکی، ایجاد یک بخش در شرکت، که به عنوان بخش تدارکات شناخته می شود، و تعیین وظایف به کارکنان برای اداره بخش، یا دو، با برون سپاری حمل و نقل به حمل و نقل های شخص ثالث، معروف به خدمات حمل و نقل کالا یا شرکت های لجستیک.

صنعت حمل و نقل (لجستیک) یکی از صنایعی است که رشد چشمگیری در صنعت انبارداری داشته است. از آنجایی که هر انبار برای جابجایی کالا به امکانات حمل و نقل نیاز دارد، خدمات حمل و نقل کالا تقاضای زیادی دارد.

منظور از انبارداری چیست؟

بیایید مثال قبلی را در نظر بگیریم که شما یک تولید کننده اسباب بازی هستید. تقاضا برای محصولات در بازار هرگز ثابت و یکسان نیست. وقتی تقاضا برای اسباب‌ بازی‌ها با چیزی که تولید کرده‌اید برابر نباشد، این مشکل ایجاد می‌کند. اگر با محصولاتی سر و کار دارید که فاسد شدنی هستند یا شرایط خاصی برای ذخیره سازی دارند، مشکل پیچیده تر می شود. این مشکل با خدمات انبارداری حل می شود که امکان ذخیره سازی کالاهای شما را فراهم می کند تا در شرایط مناسب بازار بتوانید آنها را به فروش برسانید.یک انبار نه تنها با در امان نگه داشتن کالا از هر نوع فرسودگی، ایمنی مناسب کالاها را تضمین می کند، بلکه از کالاها در برابر سرقت نیز محافظت می کند.مانند شرکت های لجستیک، شرکت ها می توانند خدمات انبارداری شخص ثالث را استخدام کنند. بسیاری از شرکت ها مالک انبارهای خود نیستند، زیرا این امر مستلزم مساحت و سرمایه گذاری بزرگ است و منطقی نیست. بنابراین، بسیاری از شرکت ها خدمات انبارداری را برای نگهداری کالاهای خود استخدام می کنند.

خدمات انبارداری و حمل و نقل یکی از خدمات پیشرو و سریع در حال رشد در جهان است. تخمین زده می شود که عرضه فضای انبار تا سال آینده دو برابر شود. این نشان از نیاز و محبوبیت روزافزون برای خدمات انبارداری است. و البته تمامی صنایع تولیدی و بسیاری از بنگاه های بازرگانی نیازمند خدمات انبارداری برای کالاهای خود هستند.

رونق انبارداری

رونق تجارت انبارداری

با رونق تجارت الکترونیک، تقاضا برای خدمات انبارداری به شدت افزایش یافته است. کسب و کارها به فضاهای بزرگتری برای نگهداری محصولات خود نیاز دارند. انبارها نه تنها محصولات را ذخیره می کنند، بلکه به بسته بندی و ارسال محصولات نیز کمک می کنند. به عنوان مثال، آمازون، یک وب سایت تجارت الکترونیک، صاحب بزرگترین انبار محصولات خود در جهان است و به خرده فروشان شخص ثالث در ذخیره سازی و توزیع کمک می کند.همانطور که تجارت الکترونیک در سراسر جهان در حال گسترش است، تقاضا برای شرکت های حمل و نقل نیز در حال افزایش است. این شرکت های تدارکات انبار کالاها را از انبارها به سطح بعدی توزیع ارسال می کنند. به عنوان مثال، در شرکت هایی مانند آمازون و فلیپ کارت، محصولات از خرده فروش به مصرف کننده نهایی ارسال می شوند.

انبارداری و تدارکات در حال رشد هستند. لجستیک نه تنها کالا را در دسترس مصرف کننده نهایی قرار می دهد، بلکه کالا را برای نگهداری به انبار می برد و مواد اولیه را به محل تولید می برد. انبارها محصولات را از فرسودگی و سرقت محافظت می کنند و به تثبیت عرضه و قیمت کمک می کنند. از این رو، هم لجستیک و هم خدمات انبارداری و حمل و نقل جزء ذاتی یک اقتصاد هستند که بدون آن اقتصادها نمی توانند پایدار بمانند و عملیات خود را به راحتی انجام دهند.



clickMe برای سفارش تبلیغات کلیک کنید...