بهترین راه ایجاد یک برنامه بازاریابی برای مشاغل کوچک

کسب و کارهای کوچک معمولاً هنگام تلاش برای بازاریابی خود، آن را چالش برانگیز می دانند. بازاریابی موثر با آگاه کردن مردم از محصولات و خدمات شما به کسب و کار شما کمک می کند. نیاز به بازاریابی خلاق چیزی است که تقریباً همه مشاغل کوچک آن را درک می کنند، اما گاهی اوقات دشوار است که بدانید از کجا شروع کنید. این کار سختی نیست، اما برای ابداع استراتژی که به شما امکان می دهد در رقابت خود پیشی بگیرید، نیاز به طوفان فکری و برنامه ریزی زیادی دارد. مراحل مشخصی وجود دارد که باید برای تهیه برنامه بازاریابی خود دنبال کنید.

نکته سردچال: راحت ترین راه این است که برای شناخته شدن کسب و کار خود عضو باشگاه مشتریان سردچال شوید و محصولات و کسب و کارتان را به تأمین کنندگان و مشتریان معرفی کنید. بعد از ظهور بیماری کرونا بسیاری از مردم به خرید آنلاین روی آورده اند پس چه بهتر است که کسب و کارها اقدام به فروش آنلاین محصولات خود کنند. سردچال بستری برای فروش آنلاین کالای شما به نام فروشگاه آنلاین را ایجاد کرده است.

بازاریابی آنلاین

در اینجا چند نکته برای ایجاد یک برنامه کاربردی برای کسب و کار شما آورده شده است.

تحقیقات بازار را کامل انجام دهید

به عنوان اولین گام در مسیر ایجاد برنامه بازاریابی، باید تحقیقات بازار کاملی انجام دهید، مانند زمانی که قبل از راه اندازی کسب و کار خود انجام دادید. بررسی کامل بازار و روندهای آن برای موفقیت کسب و کار بسیار مهم است. مخاطبان خود، نیازها، خواسته ها و مشکلات آنها را شناسایی کنید. گروه‌های هدفی از افراد را بر اساس جمعیت‌شناسی و روان‌شناختی ایجاد کنید، به این ترتیب می‌دانید چه چیزی و به چه کسی بفروشید. همچنین مطالعه کنید که رقبای شما چه می کنند. هدف نهایی باید یافتن مخاطبی با مجموعه ای از مشکلات خاص باشد که محصول شما می تواند حل کند. به این ترتیب شما اولین مرحله از برنامه بازاریابی خود را تکمیل کرده اید و اکنون می دانید که در مرحله بعد چه کاری انجام دهید.

بازاریابی آنلاین

ویژگی های منحصر به فرد خود را شناسایی کنید

نقاط فروش منحصر به فرد (USPها) ویژگی های برند شما هستند که مختص شما هستند. اینها می توانند به شما کمک کنند تا از بقیه رقبا متمایز شوید. تنها زمانی می‌توانید ویژگی‌های منحصربه‌فرد خود را شناسایی کنید که اطلاعات کافی در مورد دیگران در کسب‌وکار نیز داشته باشید. به عنوان مثال، کسب و کار شما قیمت نسبتاً کمتری نسبت به رقبای خود ارائه می دهد، بنابراین هزینه پایین ویژگی منحصر به فرد شما است، و این همان چیزی است که باید به مشتریان خود به عنوان دلیل خرید از خود بگویید.

اهداف و نقشه راه را تعریف کنید

هنگامی که بازار، مخاطبان و ویژگی های منحصر به فرد خود را شناختید، سعی کنید اهداف خود را مشخص کنید. بسیار مهم است که استراتژی بازاریابی خود را با هدفی در ذهن برنامه ریزی کنید. اهداف شما می تواند بهبود فروش خود با درصد معینی در مدت زمان معین باشد، و تعداد معینی از سرنخ ها یا نقاط عطف را برای آگاهی و دیده شدن برند به ارمغان بیاورد. نقشه راه به کسب و کار بستگی دارد، و شما باید دریابید که کدام جهت برای شما مناسب تر است. تحقیقات اولیه ای که انجام دادید به اینجا نیز کمک می کند، با تشکیل اساس نقشه راهی که باید دنبال کنید.

بازاریابی آنلاین

ابزارها و کانال های خود را انتخاب کنید

هنگامی که می دانید کدام مسیر را باید طی کنید، باید ابزار و کانال های مناسب برای بازاریابی خود را پیدا کنید. انتخاب مکان مناسب برای بازاریابی بسیار مهم است زیرا موفقیت برنامه تجاری و بازاریابی شما را تعیین می کند. برای بیان چند مورد، بهترین کانال ها برای بازاریابی عبارتند از LinkedIn برایB2B  (تاجر به تاجر) و Instagram، و پلتفرم های مشابه برای مشتریان B2C (تاجر به مصرف کننده). به طور مشابه، ساده‌ترین ابزار برای بازاریابی خود شامل نرم‌افزار چت زنده، بازاریابی ایمیلی،و غیره است.

پیاده سازی، بداهه سازی و نوآوری

پس از انجام مراحل فوق، مرحله بعدی اجرای استراتژی است. هر کاری که تاکنون انجام داده اید بدون اجرا بی نتیجه است. هنگامی که برنامه خود را اجرا کردید، شروع به مشاهده نتایجی خواهید کرد که می توانند خوب یا متوسط ​​باشند، اما این بدان معنا نیست که به اینجا ختم می شود. هنگامی که به نتایج رسیدید، آنچه را که می توانید برای بهبود انجام دهید، بداهه بگویید. نوآوری مداوم کلید موفقیت هر کسب و کاری است. می توانید USP های مختلف یا پلتفرم هایی را که امتحان نکرده اید اضافه کنید. ممکن است چند تلاش طول بکشد، اما شما یک استراتژی خواهید داشت که برای کسب و کار شما مفید خواهد بود.

در نهایت، ایجاد یک استراتژی بازاریابی مستلزم تحقیقات زیادی است. چیز دیگری که نمی توانید نادیده بگیرید طوفان فکری است. همچنین سعی کنید از افرادی که می شناسید بازخورد بگیرید و استراتژی را که فکر می کنید مناسب تر است نهایی کنید. هنگامی که آن را دارید، همه چیز در مورد بهبود آن به کمال است. به خاطر داشته باشید که بازاریابی کاملاً پویا است، بنابراین باید دائماً آن را با توجه به شرایط در حال تغییر تکامل دهید.



clickMe برای سفارش تبلیغات کلیک کنید...