نگهداری سه نوع دارو ی رایج در سردخانه مواد غذایی

بسیاری از داروها و سایر محصولات دارویی نیاز به نگهداری و مراقبت بیشتر دارند. بسیاری از داروهایی که ما برای درمان علائم و توقف بیماری‌ها استفاده می‌کنیم به دما حساس هستند. برخی حتی برای حفظ اثربخشی خود به رعایت مقررات خاصی نیاز دارند. از داروهای روزمره گرفته تا واکسن‌هایی که بیماری‌ها را ریشه‌کن می‌کنند.

اهمیت سردخانه‌‍ های دارویی

در طول مدت زمان استفاده از برخی داروها تنظیمات دما می‌تواند حیاتی باشد. اگر داروی حساس به دما را به درستی در یخچال قرار ندهید، می‌تواند آلوده یا بی‌اثر شود. سردخانه مناسب علاوه بر نگهداری و محافظت از اثر بخشی آنها، ماندگاری آنها را افزایش می‌دهد. به همین دلیل است که آزمایشگاه‌ها و بیمارستان‌ها برای ایمن نگه داشتن مواد خود از واحدهای سردخانه پزشکی استفاده می‌کنند. سردخانه های پزشکی دارای مزایای زیادی هستند، از جمله نظارت دقیق بر دما و پشتیبانی برای محافظت از مواد در صورت قطع شدن برق یا موارد اضطراری دیگر. چه هنگام کار با مواد آزمایشگاهی و چه هنگام نگهداری داروها، به توضیحات و دستورالعمل‌ها دقت کنید تا بتوانید داروها را در دمای مناسب نگهداری کنید.

واکسن‌ها

واکسن‌ها از مهمترین و رایج‌ترین داروهایی هستند که نیاز به سردخانه های دارویی دارند. واکسن‌ها میکرواورگانیسم‌های زنده‌ای دارند که در دمای نامناسب تخریب شده و اثربخشی آنها از بین خواهد رفت. بدون سردخانه مناسب، واکسن‌ها توانایی مبارزه با بیماری‌ها را از دست می‌دهند و برای بیماران بی‌فایده و گاها خطرناک می‌شوند.

نگهداری انسولین در سردخانه

انسولین

بیماران دیابتی کاملا از اهمیت نگهداری مناسب انسولین آگاه هستند. نگهداری انسولین در دمای مناسب (تقریباً 36 تا 46 درجه فارنهایت) به اطمینان از موثر ماندن دارو تا تاریخ انقضا کمک می‌کند. نگهداری ویال‌های انسولین، کارتریج‌ها و قلم‌های باز نشده انسولین در دمای مناسب در ماندگاری آنها بسیار مؤثر می‌باشد. اگر ویال‌های انسولین را در دمای مناسب نگهداری نشوند ممکن است بعد از خراب شدن استفاده شوند.

قطره‌های چشمی و گوشی

بسیاری از قطره‌های چشمی و گوشی نیز به تنظیمات دمایی خاصی نیاز دارند. این داروها اغلب مانند انسولین هستند و ضروری است که برای نگهداری مناسب دستورالعمل‌های نگهداری دارو به دقت خوانده شوند و شرایط دمایی مشخص شده برای نگهداری آنها فراهم شود.هر زمان که نسخه جدیدی دریافت کردید، حتما اطلاعات مورد نیاز برای نگهداری آن را مطالعه کنید. متخصصان و مصرف کنندگان می‌توانند با مراقبت از داروها و نگهداری در دمای مناسب ماندگاری و اثربخشی آنها را افزایش دهند و از هزینه‌های اضافی جلوگیری کنند.



clickMe برای سفارش تبلیغات کلیک کنید...