7 واقعیت در مورد پمپ های تغذیه دیگ بخار

دیگ های بخار (بویلرها) دستگاه های ضروری هستند که اهداف صنعتی و مسکونی متعددی دارند. هدف اصلی آنها تولید بخار است. دیگ های بخار برای تولید بخار ابتدا به آب تغذیه نیاز دارند. پمپ های تغذیه دیگ بخار، آب تغذیه را با فشار بالا از مخزن هواگیر به دیگ انتقال می دهند. این یک جزء حیاتی از کل سیستم دیگ بخار است. در اینجا حقایق جالبی در مورد پمپ های آب تغذیه بویلر آورده شده است که به آنها می پردازیم.

پمپ دیگ بخار

 سبک های پمپ برای دیگ بخار

بیشتر پمپ های آب تغذیه دیگ بخار چند مرحله ای هستند. پروانه های متعدد به صورت سری برای ایجاد فشارهای بالا لازم برای تغذیه دیگ استفاده می شود. گاهی اوقات به عنوان پمپ های بین بلبرینگ (BB Pumps) شناخته می شود، یاتاقان ها در هر انتها شفت پمپ را پشتیبانی می کنند. پروانه ها در بین بلبرینگ ها قرار دارند.دو سبک اصلی برای این پمپ های چند مرحله ای وجود دارد: عمودی و افقی. طبقه بندی بر اساس جهت شفت آنها است. هر دو پمپ به صورت شعاعی تقسیم می شوند و دارای پوششی هستند که دارای یک مفصل عمودی نسبت به شفت است.تفاوت قابل توجه بین این نوع پمپ های آب تغذیه دیگ فشاری است که می توانند ایجاد کنند.

پمپ های افقی پمپ های سنگینی هستند که از قطعات ریخته گری ساخته می شوند. در حالی که پمپ های عمودی از فولاد ضد زنگ ساخته شده اند. از پمپ های چند مرحله ای عمودی برای فشار تا 274 متر استفاده کنید. برای هر چیزی بالاتر از آن، یک پمپ افقی ترجیح داده می شود.کار بر روی پمپ های تغذیه دیگ افقی آسان تر از پمپ های عمودی است. علیرغم اینکه بزرگتر و سنگین تر از دومی است، تغییرات در بلبرینگ و آب بندی مکانیکی را می توان با پمپ در جای خود انجام داد. یک کوپلینگ اسپیسر برای فراهم کردن فضا برای هر گونه کار تعمیر و نگهداری پمپ استفاده می شود. اپراتورها در زمان صرفه جویی در تراز کردن مجدد پمپ به طور منظم.

پمپ های تغذیه بویلر چگونه طراحی شده اند؟

پمپ های آب تغذیه دیگ بخار آب را با فشار بالا به داخل دیگ بخار انتقال می دهند. بنابراین، یک پمپ تغذیه دیگ بخار برای کنترل فشار آب بسیار بالا ساخته شده است تا آب تغذیه را به سیستم دیگ بخار برساند.به طور کلی، یک پمپ تغذیه دیگ بخار می تواند فشار تا 100 بار را تحمل کند. در بیشتر موارد، فشار لازم برای کار دیگ وجود دارد. ضروری است که پمپ تغذیه دیگ بخار انتخابی شما بتواند این نیاز را برطرف کند.پمپ عمودی درون خطی می‌تواند نیازهای فشار بالا را برای کاربردهایی مانند عملیات تغذیه دیگ بخار، سیستم‌های آبپاش، سیستم‌های شستشو، فیلتراسیون و عملیات تصفیه‌خانه آب برطرف کند.

فشار دیگ بخار

کنترل دما توسط پمپ های تغذیه بویلر 

بویلرها بخار تولید می کنند. پمپ هایی که برای پمپاژ آب تغذیه دیگ بخار استفاده می شوند، به طور منظم آب 110 درجه سانتی گراد را آماده می کنند، اما ممکن است بسته به نیاز دیگ، دما تا 204 درجه سانتی گراد را ببینند. در تولید بخار، آب تغذیه در درجه سانتیگراد در فشار اتمسفر به بخار تبدیل می شود. با این حال، در بویلرها، آب تغذیه به 107 درجه سانتیگراد تا 121 درجه سانتیگراد نیاز دارد. پمپ های تغذیه بویلر باید حداکثر دما و بیشتر را تحمل کنند تا افزایش ناگهانی دما را در خود جای دهند.

تعمیر و نگهداری پمپ های تغذیه دیگ بخار

تغییرات دما، فشار، دبی و حتی کیفیت آب تغذیه می تواند بر پمپ تغذیه دیگ تأثیر بگذارد. تعمیر و نگهداری مناسب پمپ برای اطمینان از شرایط کار خوب و افزایش عمر آن بسیار مهم است .تعمیر و نگهداری شامل نظارت بر لرزش، نظارت بر دمای بلبرینگ و اطمینان از کیفیت خوب روغن است. شرکت‌های مختلف پروتکل‌های نگهداری متفاوتی در مورد پمپ‌های تغذیه دیگ بخار دارند. اگر می خواهید سیستم دیگ بخارتان به طور هماهنگ کار کند، باید پمپ های تغذیه دیگ خود را نیز به درستی نگهداری کنید.

 انتخاب پمپ تغذیه دیگ بخار

همه پمپ های تغذیه دیگ بخار به طور یکسان ایجاد نمی شوند. برای اینکه سیستم دیگ بخار به طور موثر کار کند، پمپ تغذیه دیگ باید مناسب باشد. به همین دلیل ضروری است که هنگام شروع خرید دیگ بخار، پمپ تغذیه دیگ خود را نیز انتخاب کنید.وقتی نوبت به انتخاب پمپ تغذیه دیگ بخار می‌رسد، باید دبی کل، هد دینامیکی کل، هد مکش مثبت خالص موجود (NPSHa) و هد مکش مثبت خالص مورد نیاز (NPSHr) را محاسبه کنید. همه اینها به دیگ بخار، آب تغذیه و کل عملیات متصل هستند.هنگام انتخاب پمپ، می توانید از ابزار انتخاب پمپ استفاده کنید. قبل از تعیین اندازه با سازنده پمپ صحبت کنید تا در مورد شرایط خدمات خود صحبت کنید. اغلب یک پمپ برای حداکثر دبی خود اندازه گیری می شود تا جایی که در اکثر مواقع کار می کند. یک مکالمه کوتاه با یک متخصص پمپ می تواند در صرفه جویی در مصرف انرژی، تعمیر و نگهداری و زمان به روز در هزینه های شما صرفه جویی کند.

انتخاب دیگ بخار

انتخاب دیگ بخار و هواگیر

هنگامی که سیستم دیگ بخار را مونتاژ می کنید، بهتر است دیگ بخار، پمپ تغذیه دیگ بخار و هواگیر خود را همزمان انتخاب کنید. کلید بهره وری و کارآمد کردن سیستم دیگ بخار این است که قطعات مناسبی را پیدا کنید که به خوبی در کنار هم قرار گیرند.یک هواگیر اکسیژن و سایر گازها را از آب تغذیه شما خارج می کند. حذف این گازها در مایع، آب را تصفیه می کند و منجر به عمر طولانی تر دیگ بخار می شود.ملاحظات زیادی در انتخاب پمپ آب تغذیه مناسب وجود دارد زیرا انواع مختلفی از پمپ های تغذیه دیگ وجود دارد. شما باید اندازه و نوع پمپ را در نظر بگیرید. همه اینها باید هنگام انتخاب دیگ خود در نظر گرفته شوند زیرا محاسبات لازم برای انتخاب صحیح پمپ گریز از مرکز مناسب برای سیستم شما وجود دارد.

در نظر داشتن کیفیت آب هنگام خرید پمپ تغذیه دیگ بخار

کیفیت آب تغذیه هنگام انتخاب پمپ های تغذیه دیگ بخار نیز بسیار مهم است. هر نوع واکنش شیمیایی از آب تغذیه دیگ به پمپ می تواند سیستم دیگ را تحت تاثیر قرار دهد .در برخی موارد، افزودنی های شیمیایی به آب تغذیه اضافه می شود. افزودنی ها می توانند بر روی مواد ساختمانی پمپ تأثیر بگذارند. حتی غلظت کم مواد شیمیایی، نسبت به بقیه مایع موجود در یک سیستم، می‌تواند اثرات مخربی داشته باشد اگر همه آن‌ها در یک زمان و مستقیماً قبل از پمپ اضافه شوند. ممکن است باعث خوردگی یا سایش و پارگی غیر ضروری پمپ شود که می تواند طول عمر محصول آن را کاهش دهد. دانستن این عناصر می تواند به شما کمک کند تصمیم بگیرید که آیا به پمپ فولاد ضد زنگ نیاز دارید یا پمپ آهنی. انتخاب پمپ تغذیه دیگ مناسب می تواند به اجرای روان کار شما کمک کند. به طور کلی، یک سیستم دیگ بخار خوب نتیجه عملکرد منسجم تمام قطعات آن است. اگر پمپ تغذیه دیگ به طور موثر و با راندمان خوب هدف خود را انجام دهد، سیستم دیگ بخار شما در وضعیت خوبی است.



clickMe برای سفارش تبلیغات کلیک کنید...