Rolls-Royce ادعا می کند که سریع ترین هواپیمای برقی جهان را دارد

Rolls-Royce، شرکتی که بیشتر به خاطر خودروهای فانتزی اش شناخته می شود، یک هواپیمای برقی نیز دارد. اخیراً هواپیمای موسوم به Spirit of Innovation (روح نوآوری) به پرواز در آمد و با اختلاف زیادی چند رکورد جهانی را در این فرآیند شکست.

Spirit of Innovation

به گفته شرکت Rolls-Royce، هواپیمای Spirit of Innovation چندین رکورد جهانی را در پرواز 16 نوامبر (سه شنبه 25 آبان) به ثبت رسانده است. اول، حداکثر سرعت 555.9 کیلومتر در ساعت (345.4 مایل در ساعت) را در فاصله 3 کیلومتری به دست آورد که تقریباً سه برابر سریعتر از رکورد قبلی 213.04 کیلومتر در ساعت (132 مایل در ساعت) است. Rolls-Royce ادعا می کند که این هماپیما همچنین به سرعت 532.1 کیلومتر در ساعت (330 مایل در ساعت) در بیش از 15 کیلومتر دست یافت که برای اولین بار در جهان بود و رکورد سریع ترین زمان برای صعود به 3000 متر را در 60 ثانیه با زمان 202 ثانیه شکست.

این شرکت می‌گوید که داده‌های خود را به فدراسیون بین‌المللی هوانوردی ارسال کرده است و امیدوار است که سوابق رسمی شوند.

Spirit of Innovation

در یک نقطه، Spirit of Innovation به حداکثر سرعت 623 کیلومتر در ساعت (387.4 مایل در ساعت) دست یافت. Rolls-Royce می‌گوید که این احتمالاً هواپیما را به سریع‌ترین وسیله نقلیه تمام الکتریکی جهان تبدیل می‌کند، چه در هوا، چه دریا یا زمین.

Phill O’Dell، مدیر عملیات پروازی و خلبان آزمایشی Rolls-Royce گفت: «پرواز با Spirit of Innovation با این سرعت‌های باورنکردنی و باور اینکه رکورد جهانی پرواز تمام الکتریکی را شکسته‌ایم، موقعیت بسیار مهمی است. این نقطه برجسته دوران حرفه ای من است و یک دستاورد باورنکردنی برای کل تیم است."

Rolls-Royce می‌گوید که Spirit of Innovation از یک پیشرانه الکتریکی 400 کیلوواتی و همچنین از پرقدرت‌ترین بسته باتری پیشرانه‌ای که تا به حال در هوافضا مونتاژ شده است، استفاده می‌کند. Rolls-Royce برای ساخت این هواپیما، با متخصص ذخیره انرژی هوانوردی Electroflight و همچنین تامین کننده پیشرانه خودرو YASA همکاری کرد.



clickMe برای سفارش تبلیغات کلیک کنید...