برچسب RFID چیست و چه کاربردی در سردخانه دارد؟

فناوری شناسایی فرکانس رادیویی (RFID) می تواند مزایای قابل اندازه گیری را در صنعت سردخانه ارائه دهد. اگر RFID با یک سیستم مدیریت انبار یکپارچه شود، سیستم نشان می دهد که آیا محصول نیاز به حرکت از راه دور دارد. RFID می تواند برای مدیریت جریان کالا به سردخانه، بهبود سرعت تولید محصول در قسمت گیرنده و کارآیی بیشتر در سیستم های نقاله مورد استفاده قرار گیرد.

سردخانه

برچسب  RIFD چیست؟

برچسب ها یا فرستنده های شناسایی فرکانس رادیویی (RFID) دستگاه های کوچکی هستند که از امواج رادیویی کم مصرف برای دریافت، ذخیره و انتقال داده ها به خوانندگان نزدیک استفاده می کنند. برچسب های RFID از اجزای اصلی زیر تشکیل شده اند: یک ریزتراشه یا یک مدار مجتمع (IC) ، یک آنتن، و یک لایه مواد زیرین یا محافظ که همه اجزا را در کنار هم نگه می دارد. سه نوع اصلی برچسب RFID وجود دارد: منفعل، فعال و نیمه غیرفعال یا غیرفعال با استفاده از باتری (BAP). برچسب های RFID منفعل منبع تغذیه داخلی ندارند، بلکه از انرژی الکترومغناطیسی منتقل شده از خواننده RFID تغذیه می کنند. برچسب های فعال RFID فرستنده و منبع تغذیه مخصوص خود را در برچسب دارند. برچسب های نیمه منفعل یا منفعل با کمک باتری (BAP) شامل یک منبع قدرت هستند که در پیکربندی برچسب منفعل گنجانده شده اند. علاوه بر این، برچسب های   RFID در سه محدوده فرکانس عمل می کنند: فرکانس فوق العاده بالا (UHF) ، فرکانس بالا (HF) و فرکانس پایین (LF).برچسب های RFID را می توان روی سطوح مختلف چسباند و در اندازه ها و طرح های مختلف به طور گسترده ای موجود است. برچسب های RFIDهمچنین دارای طیف وسیعی از عوامل هستند که شامل نه تنها مرطوب، مرطوب خشک، برچسب، مچ بند، برچسب های سخت، کارت ها، برچسب ها و فوب ها می شود. 

سردخانه

مزایای استفاده از برچسب RFID در سردخانه

 فناوری  RFID می تواند به طور کامل در سردخانه استفاده شود. نرم افزار و سخت افزار سیستم RFID را می توان با مدیریت موجودی و کنترل خودکار یکپارچه کرد تا شناسایی داده ها، جمع آوری داده ها، تبادل و ذخیره سازی داده ها بدون مشکل انجام شود و از اتصال ذخیره برای کل زنجیره سرد اطمینان حاصل شود. اتوماسیون ورود اطلاعات توسط سیستم هایRFID، که می تواند بسیاری از انسان و مصرف منابع مادی را کاهش دهد و جابجایی و کنترل زمان واقعی را تشخیص می دهد. هنگامی که محصولات با  برچسب های  RFIDاز سردخانه وارد یا خارج می شوند، خواننده در خروجی به طور خودکار برچسب ها را بدون اسکن دستی می خواند. با توجه به اطلاعات بدست آمده، سیستم مدیریت به طور خودکار فهرست موجودی را برای انجام عملیات خودکار به روز می کند. همراه با تعامل داده ها بین تجهیزات پایانه دستی نگهبان انبار و رایانه و برچسب RFID کالا، می توان مطابقت دقیق بین کالا و محل سردخانه را بدست آورد، بنابراین کنترل کامل سردخانه در داخل و خارج و هنگام جابجایی مشخص است.

پورتال RFID

مزایایی که برچسب RFID برای سردخانه ها به همراه دارد

هنگام بررسی موجودی، انجام بازرسی دستی یا اسکن بارکد ضروری نیست، فقط دستگاه دستی RFID را بردارید و خواندن موجودی را در فاصله 3 متری کالا شروع کنید. بنابراین، حجم کار و ضررهای غیر ضروری در هنگام بررسی موجودی بسیار کاهش می یابد، و مکان کالا از طریق عملیات ردیابی فناوری RFID دقیق تر و مشخص تر می شود. این سیستم برچسب های RFID مورد استفاده پرسنل مربوطه را ادغام می کند و عملکرد زمان مقایسه کالاها را در داخل و خارج از انبار با یکدیگر در حالی که کنترل داخل و خارج از انبار را درک می کند، درک می کند. دمای جمع آوری شده توسط سنسور دما برای پردازش از طریق فناوری ارتباطات به سیستم پشتیبان ارسال می شود. این سیستم می تواند تغییر دمای کالاهای موجود در سردخانه را کنترل کرده و نظارت بر زمان واقعی و مدیریت هشدار اولیه را انجام دهد. هر روز، کالاهای موجود در انبار هزینه های برودتی را ایجاد می کنند که می تواند هر روز به طور خودکار و در زمان واقعی محاسبه شود تا از هزینه سردخانه برای مشتریان کمتر و از دست رفته جلوگیری شود. مدت اعتبار غذا را تعیین کنید. با رسیدن تاریخ تعیین شده، به طور خودکار به شما یادآوری می کند که از ایمنی غذا اطمینان حاصل کنید.پشتیبان گیری سریع سیستم، عملکرد بازیابی ساده و دستگاه مجوز می تواند به شما در تضمین امنیت داده ها و مقابله آسان با مشکلات کمک کند.با بهبود مستمر فناوری ذخیره سازی سرد و ارتقاء اجرای استانداردهای بین المللی، سیستم مدیریت ذخیره سازی سرد RFID  به تدریج در مسیر توسعه سریع علم و فناوری پیشرفته قرار می گیرد.



clickMe برای سفارش تبلیغات کلیک کنید...